VM i fälttävlan (Ulvspel)

Det var ju jättekul att jag fick paket :D Fast jag fick inte ut någonting av det så du behöver inte gräma dig SÅ mycket ;)

Jag trodde ett tag att du hade siat mig så att du var storbonden. Ville egentligen ge Habina paket men hon hade redan fått så då fick det bli du.
 
Då hade jag rätt om att du var ängel i alla fall, @Habina. Tyckte det var lite kul, när folk diskuterade att ängeln borde protesterat när det diskuterades om cirkus var ängel, det var ju just det du gjorde ;)
 
Och att ni inte fattade att jag siat cirkus och Niyama?! Jag fick ju nästan gå över gränsen till att hinta i mina försök, men ändå gick det inte hem hos nån annan än glömmerallt och Habina :p
 
LEKSAMMANFATTNING

Deltagare
Niyama - jultomte
Koppen - ulv
Glömmerallt - nattvakt
Cirkus – autografjägare (spion)
Lobelia - byfåne
Mammas - ficktjuv
Zassoo - ulv
Jeffery - bybo
_CorpseBride_/Snurrfian - ulv
Habina - bybo
Hedinn – tidtagare (storbonde)
Bumpo/Cirkus – veterinären (ängel)
Matmissbrukaren – bybo
Caisalundblad - överdomare (borgmästare)

Detta har hänt

Dygn 1
CB (ulv) ersätts med Snurrfian
Habina (bybo) lynchas (borgmästaren vågmästare)
Prisutdelaren ger ett paket (sia) till Mammas
Mammas siar Niyama (jultomte)
Tidtagaren siar Niyama
Ängeln skyddar ingen
Tjuven stjäl inte från någon (denna rad når ulvarna)
Ulvarna käkar cirkus (spion)

Dygn 2
bumpo (ängel) kickas, ersätts med Habina
Matmissbrukaren ersätts med cirkus
Koppen (ulv) lynchas (borgmästaren vågmästare)
Prisutdelaren ger ett paket (spionrad) till Hedinn
Tidtagaren siar cirkus (denna rad når ulvarna)
Ängeln skyddar glömmerallt
Tjuven försöker stjäla från cirkus (denna rad lottas till Hedinn)
Byfånen siar cirkus (god)
Ulvarna försöker käka glömmerallt

Dygn 3
Jeffery (bybo) lynchas (här skulle borgmästaren lagt sin extraröst, men Buke strulade så att LL inte fick notis om PM förrän efter publicerad uppdatering)
Prisutdelaren ger ett paket (en extra röst) till Habina
Tidtagaren försöker sia Mammas (som dock hinner gå en våldsam död till mötes)
Ängeln skyddar Loblia (Denna rad når ulvarna)
Tjuven stjäl förmågan att stoppa lynchen från borgmästaren
Ulvarna käkar Mammas (ficktjuv)

Dygn 4
Habina lägger sin extraröst (på cirkus)
Cirkus (bybo) lynchas
Prisutdelaren glömmer att dela ut paket
Ängeln skyddar zassoo (denna rad når ulvarna)
Ulvarna käkar Lobelia (byfåne)

Dygn 5
Glömmerallt (nattvakt) lynchas
Prisutdelaren ger ett paket (tjuveri) till zassoo (denna rad når ulvarna)
Zassoo försöker stjäla från Hedinn (men hennes förmågor är förbrukade)
Ängeln skyddar Habina
Ulvarna käkar Niyama

Dygn 6
Caisa lägger sin extraröst på Habina
Habina (överdomare) lynchas
Ängeln skyddar Habina
Ulvarna käkar Hedinn (storbonde)
Onda vinner!

Nu hoppas jag det här är rätt. Jag har använt en annan dator de två senaste speldygnen och glömde kopiera över filen när jag bytte tillbaka. Så jag har rekonstruerat lite
 
Senast ändrad:
gratttis ona och tack alla för en rolig lek.

Å det här viasar återigen att jag borde lita mer på min magkänsla än mina teorier. Zasso fick dåliga vibbar av redan första dagen och snurrfinan kändes skum hela tiden, men nejdå jag var tvungen att snöa in på cirkus.:rofl:

För övrigt ska jag kanske sluta med hejdåmedelanden när jag insåg att jag nog skulle ryka skrev jag flera medelanden där jag poängterade att hedinn var god och varför(så folk kunde kolla upp det!) och det första som händer när jag ryker är typ att flera goda skriver "jag tror hedinn är ulv" :arghh:

@Myrten tyckte toppenmycket om rollen!:love:
 
Det här gav mersmak men jag får nog vänta ett tag innan jag ger mig in i leken igen, jag måste få något gjort om dagarna också... ;)
 
Jag noterade också att Habina borde vara ängeln.

Det gjorde inte jag:D

Och att ni inte fattade att jag siat cirkus och Niyama?! Jag fick ju nästan gå över gränsen till att hinta i mina försök, men ändå gick det inte hem hos nån annan än glömmerallt och Habina :p

Å att jag förstod det om cirkus hade du inte mycket nytta av:p, såhär i efterhand borde jag nog talat om det, då kanske vi fått ut zasso istället.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 858
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 278
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 129
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 769
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp