Medlemskort?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare jemps
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 916
J

jemps

Hej! Undrar om man behöver visa upp ett medlemskort för klubben man tävlar för på tävling? Tycker att det är rätt självklart att man är medlem i klubben man tävlar för eftersom man inte får lösa licens annars, men har hört folk som har sagt att man måste ha det. :confused:

Tacksam för svar,
Jenny

Sv: Medlemskort?

Intressant fråga. Jag hann inte få mitt medlemskort innan jag skulle ut första gången iår, inte heller licensen hann komma, så jag visade bara kvittot på att jag betalat in, men då kan man ju betala in utan att vara medlem i någon klubb och sen köra på det kvittot, eller? Tror inte att någon skulle göra det, men ändå. Skulle det gå att upptäcka?

Jag har sällan haft ngt medlemskort, har aldrig behövt visa.
Har man licens är man ju medlem i en klubb.

KLubben ska intyga att du är medlem.
Antingen genom att ge dig ett licensunderlag (papper), eller bekräfta att du är medlem genom att svara på det mail de får från svrf när du löst licens via internet.

Men om man bara betalar in utan att vara med i en klubb och säger att man inte fått licensbrickan ännu. Upptäcks det då??? Tycker de isf borde skapa ett "säkrare system"

löser du licens måste du ange en klubb du tänker tävla för.
klubben måste bekräfta att du är medlem på något av de sätt jag beskrev i förra inlägget.

eller menar du att du bara betalar in pengar på svrfs konto utan att ange klubb och utan att skicka in licensunderlag? :rofl:

löser du licens måste du ange en klubb du tänker tävla för.
klubben måste bekräfta att du är medlem på något av de sätt jag beskrev i förra inlägget.

eller menar du att du bara betalar in pengar på svrfs konto utan att ange klubb och utan att skicka in licensunderlag? :rofl:

Precis, skulle man kunna komma undan med något sånt?

*Jag själv har aldrig tänkt göra något sådant, kom bara att tänka på det när jag läste tråden*

Men om man bara betalar in utan att vara med i en klubb och säger att man inte fått licensbrickan ännu. Upptäcks det då??? Tycker de isf borde skapa ett "säkrare system"

Om du inte visar licensen och säger att du inte fått den än så måste du ju vcisa kvittot på att du har betalat för den, så det går ju inte att luras!

Men, ingen som VET helt säker? alltid får man en massa svar som: "Jag vet inte" eller: "jag tror att det är så här..."

Ingen som VET?

Den förening som man väljer att tävla för får ett meddelande från förbundet vem som löst licens. Sedan antar jag att det är upp till varje klubb att kontrollera att dessa ryttare betalat avgift + har grönt kort. (Precis som PF skrivit tidigare).

Vi har aldrig behövt visa något medlemskort då vi har tävlat, dessuom så skickar inte klubben ut några sådana heller...

Har faktiskt behövt visa på en tävling, men det var hm...4 år sedan.
Har aldrig varit med om det tidigare, jag fick visa gröntkort, licens alla papper på hästen, vaccinationsintyg och medlemskort, ryttaren efter mig som var från samma klubb som mig behövde bara visa vacc. intyg. :p

Licensen är ju ett "bevis" på att man är medlem i klubben, och om man så INTE är det så blir man ju skyldig till något "brott".
Man kan säkert bli avstängd om någon får reda på det.
Genom att ha licensen så bekräftar man ju att man är medlem.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
808
Senast: Lillefrun
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka