Medryttare och mockning

Tycker inte trådstarten/frågan var orimlig eller konstigt på något sätt, oavsett om man är anonym eller inte. En vanlig fråga helt enkelt, inte något elakt alls. Tycker också att du har fått många rimliga och relevanta svar - ta till dig dem och inte det andra :)

Mockning är väl alltid en skitfråga, på ett sätt eller annat :angel:
Jag har har fått väldigt många bra svar, tack för påminnelsen.
Det är så typiskt att det som svider är det som fastnar.
 
Jag har har fått väldigt många bra svar, tack för påminnelsen.
Det är så typiskt att det som svider är det som fastnar.
Det är så vi funkar, att det negativa biter sig fast. Det är hjärnans sätt att försöka hålla oss vid liv :D

Jag tycker inte du är orimlig någonstans, och jag tycker att både @Lobelia och @tara har varit väldigt hårda mot dig i den här tråden.

Vad gäller ursprungsfrågan så tycker jag det är helt rimligt att medryttaren mockar, men allra bäst att prata och kanske "rensa luften", även om det känns lite jobbigt.
 
Jag har har fått väldigt många bra svar, tack för påminnelsen.
Det är så typiskt att det som svider är det som fastnar.
Ja, visst är det lite dumt, men som @Roheryn sa är det så våra hjärnor är skapta för att vi ska upptäcka hot. ”We‘re wired for survival, not happiness” som någon formulerat det någon gång. Så klandra dig inte för det!

Jag tycker det vore en bra grej att stämma av med medryttaren hur hen känner, prata öppet och odramatiskt och säga som det är om vad du hört och att du vill prata direkt med henne så att det inte blir missförstånd.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 345
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 652
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: valy
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp