Bukefalos 25 år!

Medryttartråden

Silver Girl

Trådstartare
Lugn och trevlig ridtur idag där jag kunde konstatera att hästen inte är skotträdd.

Men jag börjar fundera på hur mycket kläder jag kommer behöva i vinter då själva ridningen inte kommer värma mig nämnvärt. Jag har aldrig tidigare ridit en häst som kräver så lite jobb från min sida. Håller jag mig till skritt och tölt behöver jag nästan bara sitta still och inte störa. Galoppen blir jag lite varmare men knappt svettig. Får väl trava mer och rida lätt, han har stor trav så det är i alla fall lite mer ansträngande.

Äntligen kunde jag åka ut i stallet igen! Tog ledigt från jobbet idag för att kunna spendera mycket tid med Askur ❤️ Han sniffade lite på mig i hagen och sen åkte öronen fram direkt och han var glad resten av turen ☺️ Hans ägare var ute och red igår och hon sa samma sak, så det märks att han mår bra av att få ett par dagar ledigt med jämna mellanrum. Även om jag såklart saknar honom så ska jag komma ihåg det och bli bättre på att lyssna när det är dags för en paus (han brukar vara bra på att säga till).

Åker ut på torsdag igen och i helgen verkar det som jag ska rida med hela gänget där ute. Fyra ekipage blir vi totalt, det blir nog väldigt kul! 😄

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en granne som jag rider förbi nästan dagligen, och han gör det mesta för att skrämma hästarna. Förra sommaren stod han med...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 638
· Pandoora

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kaoset del 2
  • Vad gör vi? Del CXLIII
  • Störiga saker vi stör oss på, del 18

Hund, Katt, Andra Djur