Bukefalos 25 år!

Medryttartråden

Silver Girl

Trådstartare
Vad kul att det gick bra! Var det lätt att lämna flocken/stallet eller testade hästen dig något? 😊
Det gick jättebra. Det enda som gjorde att jag märkte att han var lite spänd var att han inte försökte äta hela tiden när vi skrittade iväg från gården, det finns mat i noshöjd där. Ingen testning alls. Svarade fint på alla hjälper. Men så red vi en sträcka som ingår i nästan alla turridnings-rundorna, så han var ju "hemma" hela tiden.

Okej :) Ja du ibland synkar det väl bara inte haha. Jag red knappt ut med någon på hela sommaren (!) och vår senaste stallkompis som flyttade in för nästan 1,5 år sen som både vill kunna dra iväg själv och ha sällskap trodde nästan att hon skulle få "freda" sig från att ha sällskap varenda dag så hon blev förvånad när det inte alls blev så ;):p.
Precis, det finns säkert en anledning. Såklart tråkigt, men känner samtidigt inte att jag orkar "tjata" på folk att ta sällskap. Vill man inte så vill man inte, så är det för mig med vissa perioder. 😊 Sett ur min egna utveckling så känns det jättebra att inte vara beroende av andra. Min förhoppning är ju att en dag äga en egen häst och då vet man ju inte alls hur situationen ser ut där den kommer stå, så jag är ändå glad att jag är så bekväm med att rida ut på egen hand.

Det gick jättebra. Det enda som gjorde att jag märkte att han var lite spänd var att han inte försökte äta hela tiden när vi skrittade iväg från gården, det finns mat i noshöjd där. Ingen testning alls. Svarade fint på alla hjälper. Men så red vi en sträcka som ingår i nästan alla turridnings-rundorna, så han var ju "hemma" hela tiden.
Gud vad härligt 😍 Lycka till med fortsatta ridturer!

Precis, det finns säkert en anledning. Såklart tråkigt, men känner samtidigt inte att jag orkar "tjata" på folk att ta sällskap. Vill man inte så vill man inte, så är det för mig med vissa perioder. 😊 Sett ur min egna utveckling så känns det jättebra att inte vara beroende av andra. Min förhoppning är ju att en dag äga en egen häst och då vet man ju inte alls hur situationen ser ut där den kommer stå, så jag är ändå glad att jag är så bekväm med att rida ut på egen hand.
Håller med dig! Jag vill absolut med kunna rida ut ensam! 🥰. Är ju det jag varit mest van vid när jag hade hästarna hemma hos mamma :).

Magisk tur igår! Valde en runda som vi inte ridit på ett tag för att få lite variation och även om han var lite motstridig när vi skulle in i skogen (och istället tyckte det var en bra idé att backa rakt ut i vägen... 🙄) så uppskattade han det verkligen när vi väl kommit iväg. Pigg och glad kille som njöt av det kalla vädret och både ville tölta och gallopera ⭐ Så nöjd!

Imorgon får vi sällskap, det blir kul! ❤️

242027337_541422787082134_1826293459854314152_n.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en granne som jag rider förbi nästan dagligen, och han gör det mesta för att skrämma hästarna. Förra sommaren stod han med...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 455
· Pandoora

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Ny färg på olästa notiser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Minnesträning
  • Tittar in i ditt kök del 25
  • plastband i butik?