Meghan Markle intervju?

Kanske konstigt fråga men behöver ett spädbarn eget skydd? Borde han inte vara med föräldrarna och liksom få samma som dem?
 
Kanske konstigt fråga men behöver ett spädbarn eget skydd? Borde han inte vara med föräldrarna och liksom få samma som dem?

Tror inte om det handlar om behov av livvakter till Archie just nu, utan hans rätt kontra behov av livvakter under sin uppväxt. Willams barn har ju tex livvakter i skolan.
 
De verkar ju vara så att de som är HRH (och därmed har rätt till personskydd) också arbetar för kungahuset i varierande grad, och har skydd anpassat till den där varierande graden. Det är väl så att de som arbetar mest är de som är högst i rang och har högst behov av skydd.

Harry och Meghan avsa sig både arbetsdelen och titlarna men ville ha kvar skyddet utifrån hotbilden och behovet. Och de är tillhör ju säkert de i kungafamiljen med störst behov av skydd, inte minst nu. Känns ju som en fråga de borde ha rett ut helt i förväg...
 
Lars Vilks har väl personskydd från polismyndigheten, dvs inte samma typ av personskydd som Säpos? Men bekostas av offentliga medel gör det ju.
SÄPO enligt Aftonbladet, men artikeln är ju några år gammal. Offentliga medel är det ju och mitt inlägg var mest en invändning mot att det bara var politiker och kungligheter som får gratis skydd och alla andra får bekosta det själva.
 
När jag nu började skriva men ångrade mig eftersom jag bara höll med :) jo jag håller med det var så jag tänkte. Som om amerikaner börjar superartiga men att befolkningen gärna ger extra pluspoäng för divalater när man blivit känd. Medan britterna drar av rejält för det.

Ja, en jämförelse på samma tema: i Storbritannien (och Sverige...) ska du inte tro (visa) att du är någon, medan i USA så SKA du tro (visa) att du är någon. Det blir ju lätt en krock då om man kommer från det ena till det andra och inte får någon hjälp med att hitta rätt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 235
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 231
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 995
Senast: mars
·
Hemmet Jag väljer att posta det här under ett nytt nick då jag inte är särskilt anonym och inte vill att det ska börja gå rykten om att jag...
Svar
15
· Visningar
2 048
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp