Meghan Markle intervju?

Amerikaner är ju väldigt hövliga till viss del, men de förstår ju liksom inte det där med att vara artig och ödmjuk i sitt kändisskap. Det är nog lite som du säger här.

Det är nog ingen konstighet för Meghan Markle att be om Non-Stops där man har plockat bort alla gula, men för drottningen skulle det vara mer oartigt att kräva sådana saker. Tycker man inte om de gula låter man liksom bli att äta upp dem. En divig drottning är mycket oattraktivt och dessutom respektlöst mot skattebetalarna. Det är nog sådant som inte Meghan riktigt är med på och det är här det krockar. Ett kungahus ska vara föredömen i samhället, inte de som beter sig värst eller mest bortskämt.
När jag nu började skriva men ångrade mig eftersom jag bara höll med :) jo jag håller med det var så jag tänkte. Som om amerikaner börjar superartiga men att befolkningen gärna ger extra pluspoäng för divalater när man blivit känd. Medan britterna drar av rejält för det.
 
Jag gillar inte Meghan Markle - punkt. För mig känns hon som urtypen för en extrem social climber. Hade jag bara lyssnat på intervjun med Oprah hade jag nog däremot totalt ändrat uppfattning och känt enorm sympati för henne.

Men nu lyssnade jag inte bara på intervjun utan tittade på den och en sak är säker kroppsspråk är inte att förakta.

Under hela intervjun flackade hon med blicken vilket får mig att känna att väldigt lite av det hon sa är med sanningen överensstämmande.

Vid några av frågorna/påståendena som Oprah ställde och som var baserade på tidningsartiklar (som den intervjuade konstant påstod att hon inte alls kände till) såg Markle komplett galen ut innan hon samlade sig igen.

Det mest ärliga som kom ur henne var nog att hon började intervjun med att säga att hon gick in i relationen med Prins Harry och det Brittiska kungahuset väldigt naivt.

Vad gäller Prinsessan Diana så rekommenderar jag de som inte gjort det att kolla på dokumentärerna om henne som finns (förhoppningsvis fortfarande och i alla regioner) på Netflix. Några av dem - speciellt den där hon själv berättar kan få även den mest inbitna royalist och Diana fan att sätta kaffet i halsen..
 
Jag gillar inte Meghan Markle - punkt. För mig känns hon som urtypen för en extrem social climber. Hade jag bara lyssnat på intervjun med Oprah hade jag nog däremot totalt ändrat uppfattning och känt enorm sympati för henne.

Men nu lyssnade jag inte bara på intervjun utan tittade på den och en sak är säker kroppsspråk är inte att förakta.

Under hela intervjun flackade hon med blicken vilket får mig att känna att väldigt lite av det hon sa är med sanningen överensstämmande.

Vid några av frågorna/påståendena som Oprah ställde och som var baserade på tidningsartiklar (som den intervjuade konstant påstod att hon inte alls kände till) såg Markle komplett galen ut innan hon samlade sig igen.

Det mest ärliga som kom ur henne var nog att hon började intervjun med att säga att hon gick in i relationen med Prins Harry och det Brittiska kungahuset väldigt naivt.

Vad gäller Prinsessan Diana så rekommenderar jag de som inte gjort det att kolla på dokumentärerna om henne som finns (förhoppningsvis fortfarande och i alla regioner) på Netflix. Några av dem - speciellt den där hon själv berättar kan få även den mest inbitna royalist och Diana fan att sätta kaffet i halsen..
Nu har jag ingen lust att diskutera angående din uppfattning om just Meghan Markle, men vill bara säga att den här idén om att så fort någon flackar med blicken så ljuger de, den är så destruktiv och framför allt, felaktig. Finns tusen anledningar till att folk gör det även om de talar sanning.
 
Nu har jag ingen lust att diskutera angående din uppfattning om just Meghan Markle, men vill bara säga att den här idén om att så fort någon flackar med blicken så ljuger de, den är så destruktiv och framför allt, felaktig. Finns tusen anledningar till att folk gör det även om de talar sanning.
Eller hur, jag hade svettats, stammat, nervöst skrattat osv om Oprah hade intervjuat mig. Det betyder ju inte att det jag säger är falskt.
 
Nu har jag ingen lust att diskutera angående din uppfattning om just Meghan Markle, men vill bara säga att den här idén om att så fort någon flackar med blicken så ljuger de, den är så destruktiv och framför allt, felaktig. Finns tusen anledningar till att folk gör det även om de talar sanning.
Om du inte har lust att diskutera varför skriver du då på ett diskussionsforum?

Att jag inte gillar henne personligen innebär ju inte per automatik att hennes story inte är stark. Jag skriver ju t.om att den är stark om man bara lyssnar på den. Men för mig är den flackande och stundtals galna blicken tell tales på att något inte står rätt till.
 
Om du inte har lust att diskutera varför skriver du då på ett diskussionsforum?

Att jag inte gillar henne personligen innebär ju inte per automatik att hennes story inte är stark. Jag skriver ju t.om att den är stark om man bara lyssnar på den. Men för mig är den flackande och stundtals galna blicken tell tales på att något inte står rätt till.
Precis som @EZMK sa så är det bara Meghan Markle jag inte vill diskutera. Att en flackande blick är en indikation på att någon ljuger finns det inte något vetenskapligt stöd för, och vi är hur många som helst som ibland flackar med blicken på grund av andra saker, t.ex. för att en är eftertänksam, blyg, nervös, distraherad av ett viftande löv etc. etc. En i dina ögon 'galen' blick är för mig också en naturlig reaktion på att höra något obehagligt och förvånande.

Tyck vad du vill om Markle, men att sprida felaktiga idéer om hur en ska 'tolka' ansiktsspråk och kroppspråk är det jag ställer mig emot.

Och kan ju tillägga att de som ljugit värst för mig har gjort det med rak och oflackande blick. Finns liksom inte något samband där.
 
Utan att värdera någon sanningshalt.
Jag tänker att det är viktigt i en sån här intervju, att väga orden på guldvåg för att hitta rätt formuleringar. De är fortfarande kungligheter med allt vad det innebär av fyrkantighet, även om de inte längre ingår i den arbetande delen av kungahuset. Och givetvis väl medvetna om det sprängstoff som intervjun innebar.
 
Jag såg intervjun. Kände empati med Megan.
Var förfärad över det som sades om hudtoner. Ända till Harry kom in.
När han fick frågan om barnets ev. framtida hudton, så sa han att det var långt innan de gifte sig.
Varför skulle hon påstå att det skedde när hon var höggravid och i perioden hon mådde så dåligt?

Sedan var det så mycket annat som inte stämde.
Som att sonen inte fick "sin" prinstitel. Jag uppfattade att det var pga hans etnicitet.
Prinstiteln kan han han ju bara (eventuellt) få, den dagen farfar blir kung. Inga konstigheter?

Farfar har ju i många år, innan M kom in i bilden pratat om att slimma kungahuset, så om pojken inte hade fått sin prinstitel, så hade det inte varit konstigt?
Nu känns det som att farfar kommer att ge barnbarnen titlarna så småningom, om inte annat för att tvätta sig ren från rasistanklagelserna.

Vår Carl-Philip har ju inte varit ute i medierna om att hans barn inte får prins och prinsesstitlar vad jag vet.
Varken hans eller Madeleines barn blir kungliga högheter.
Maddes barn var det från början, men har blivit fråntagna dom. Madde tyckte det var utmärkt och bra för barnen.
Bra för skattebetalarna tänker jag.

Det var Megans sanning som kom ut, som hon uppfattar den ur sitt perspektiv.
För mig föll hennes sanningar som ett korthus och hela showen blev icke trovärdig.
Nu uppfattar jag den som ett medel att driva igenom att hennes barn ska få titlar, samt en väl genomförd PR-kampanj för hennes och makens framtida arbetsliv.

Nu kan de ju få det livet de säger sig ha drömt om och se framåt.
Skit i det gamla och det kungliga! Det var ju ändå bara ett fängelse?
 
Jag såg intervjun. Kände empati med Megan.
Var förfärad över det som sades om hudtoner. Ända till Harry kom in.
När han fick frågan om barnets ev. framtida hudton, så sa han att det var långt innan de gifte sig.
Varför skulle hon påstå att det skedde när hon var höggravid och i perioden hon mådde så dåligt?

Sedan var det så mycket annat som inte stämde.
Som att sonen inte fick "sin" prinstitel. Jag uppfattade att det var pga hans etnicitet.
Prinstiteln kan han han ju bara (eventuellt) få, den dagen farfar blir kung. Inga konstigheter?

Farfar har ju i många år, innan M kom in i bilden pratat om att slimma kungahuset, så om pojken inte hade fått sin prinstitel, så hade det inte varit konstigt?
Nu känns det som att farfar kommer att ge barnbarnen titlarna så småningom, om inte annat för att tvätta sig ren från rasistanklagelserna.

Vår Carl-Philip har ju inte varit ute i medierna om att hans barn inte får prins och prinsesstitlar vad jag vet.
Varken hans eller Madeleines barn blir kungliga högheter.
Maddes barn var det från början, men har blivit fråntagna dom. Madde tyckte det var utmärkt och bra för barnen.
Bra för skattebetalarna tänker jag.

Det var Megans sanning som kom ut, som hon uppfattar den ur sitt perspektiv.
För mig föll hennes sanningar som ett korthus och hela showen blev icke trovärdig.
Nu uppfattar jag den som ett medel att driva igenom att hennes barn ska få titlar, samt en väl genomförd PR-kampanj för hennes och makens framtida arbetsliv.

Nu kan de ju få det livet de säger sig ha drömt om och se framåt.
Skit i det gamla och det kungliga! Det var ju ändå bara ett fängelse?

Uppfattade det som att de mest var upprörda över att deras son inte skulle få beskydd/säkerhet. Säkerheten verkar hänga helt ihop med om man har en titel eller ej och inte ha nåt att höra med personens behov av säkerhet.
 
Uppfattade det som att de mest var upprörda över att deras son inte skulle få beskydd/säkerhet. Säkerheten verkar hänga helt ihop med om man har en titel eller ej och inte ha nåt att höra med personens behov av säkerhet.

Så är det ju i Sverige också? Beskydd av staten (dvs Säpo) får man om man är politiskt viktig och om man tillhör kungahuset. Övriga får betala sina livvakter själva. Det är ju ingen allmän rättighet att få extraservice av staten?
 
Viktig punkt, @Sassy! Kan någon som vet berätta vilka det är som ger beskydd till kungafamiljen i UK? Är det Scotland Yard? Vem de nu än är kan man väl inte rimligen tro att de skall följa med en permanent om man bosätter sig i ett land där den statligt betalda organisationen inte finns. Kalifornien är liksom inte Skottland.
 
Så är det ju i Sverige också? Beskydd av staten (dvs Säpo) får man om man är politiskt viktig och om man tillhör kungahuset. Övriga får betala sina livvakter själva. Det är ju ingen allmän rättighet att få extraservice av staten?

Nä, men Archie skulle inte få nån säkerhet trots att både hans föräldrar och han tillhörde Kungahuset och att hans föräldrar vid den tid dessutom var seniora medlemmar. Att de inte får det nu är ju självklart. Men detta sades innan han föddes och då var det fullvärdiga medlemmar av Kungahuset som jobbade med det fullt ut.
 
Läste just denna artikel och tyckte den kunde passa här men samtidigt är det ju från press så man får väl välja själv vad man tror på...

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/palace-really-down-baby-archie-23651503

Min opinion över intervjun är att den verkligen gav mer frågor än svar och jag tänker att det nog verkligen är hennes uppfattning om vad som hänt men att hon måste varit otroligt naiv och sedan såklart, varför har inte hennes man hjälpt henne mer? Pratar dom öht som ett normalt par gör när man "kommer hem från jobbet".....
 
Så är det ju i Sverige också? Beskydd av staten (dvs Säpo) får man om man är politiskt viktig och om man tillhör kungahuset. Övriga får betala sina livvakter själva. Det är ju ingen allmän rättighet att få extraservice av staten?
Fast så är det väl inte? Lars Vilks livvakter bekostas väl av staten. Han är konstnär med stor hotbild riktad mot sig, varken politiskt viktig eller kunglig.
 
Så är det ju i Sverige också? Beskydd av staten (dvs Säpo) får man om man är politiskt viktig och om man tillhör kungahuset. Övriga får betala sina livvakter själva. Det är ju ingen allmän rättighet att få extraservice av staten?

Man får inte personskydd av Säpo bara för att man tillhör kungahuset (eller den kungliga familjen). Det är statschefen och tronföljaren som får det. Övriga medlemmar av kungahuset/kungafamiljen kan få personskydd på förekommen anledning, tex om det finns hotbild. Samma som tex för ambassadörer.
 
Fast så är det väl inte? Lars Vilks livvakter bekostas väl av staten. Han är konstnär med stor hotbild riktad mot sig, varken politiskt viktig eller kunglig.
Lars Vilks har väl personskydd från polismyndigheten, dvs inte samma typ av personskydd som Säpos? Men bekostas av offentliga medel gör det ju.
 
Salman Rushdie har (hade?) det i många år pga hotbilden. Mona Sahlin har lämnat politiken helt men har ändå skydd pga hotbilden som aldrig verkar ta slut. Ge er för fasiken.

Fö var det diskussioner i Kanada när Harry och Meghan bodde där ett tag eftersom drottningen är officiellt statsöverhuvud och den kanadensiska regeringen gjorde mycket klart att Kanada inte skulle betala för skyddet av Harry och Meghan.
 
Viktig punkt, @Sassy! Kan någon som vet berätta vilka det är som ger beskydd till kungafamiljen i UK? Är det Scotland Yard? Vem de nu än är kan man väl inte rimligen tro att de skall följa med en permanent om man bosätter sig i ett land där den statligt betalda organisationen inte finns. Kalifornien är liksom inte Skottland.

Googlade lite. De som beskyddar kungafamiljen är en underavdelning till London metropolitan police force. De skyddar "select members of the royal family".

Det verkar som att medlemmar av kungahuset (alltså de som är HRH) är de som har rätt till royal protection. Men i vilken omfattning de har det verkar bero på. Charles syskon har inte skydd dygnet runt utan bara när de är ute på uppdrag (Andrew blev av med det helt iom Epsteinskandalen). Beatrice och Eugenie har det inte nu när de gift sig och arbetar på annat håll.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 264
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 262
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 010
Senast: mars
·
Hemmet Jag väljer att posta det här under ett nytt nick då jag inte är särskilt anonym och inte vill att det ska börja gå rykten om att jag...
Svar
15
· Visningar
2 052
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp