gadriel
Trådstartare
Jag och min sambo vill köpa en hund till. I första hand har vi tänkt oss en vuxen men ev kan det vara aktuellt med en valp.
Vi tror att mellanpudel kan vara rätt ras för oss men skulle gärna vilja höra era erfarenheter (bra som dåliga) och hemskt gärna bilder om ni har
vi söker efter en hund som:
- brukar funka bra att ha lös
- inte är särskilt jaktintresserad
- som inte kräver massor med hjärngympa och motion för att må bra
- som fungerar bra med andra hundar, djur och barn
- är hyffsat förig och gärna vill vara till lags och lära sig nya saker
- inte klättrar på väggarna om det skulle bli mindre motion/hjärngympa ngn dag
Givetvis får man inget gratis, det vet jag men jag vill gärna att förutsättningarna för att få en trevlig hund finns om man lägger ner tid och träning.
Det vi kan erbjuda här hemma är mycket tid utomhus på gården, att få "hänga med på det mesta". Dagliga promenader med möjlighet att få springa fritt i skog och på åkrar tillsammans med vår hund som älskar att leka med andra hundar.
En stunds träning/dag, ex lite lydnad, trickträning, spår, leta upp godis/leksak, dra i dragsele. Vissa dagar mer och andra dagar mindre. Ev följa med på ridturer/körturer om det fungerar (vår nuvarande hund kräver 100% uppmärksamhet när han är lös så det fungerar inte är man har en häst att hålla reda på också tyvärr).
Tror ni en mellanpudel kan passa hos oss?
Vi tror att mellanpudel kan vara rätt ras för oss men skulle gärna vilja höra era erfarenheter (bra som dåliga) och hemskt gärna bilder om ni har
vi söker efter en hund som:
- brukar funka bra att ha lös
- inte är särskilt jaktintresserad
- som inte kräver massor med hjärngympa och motion för att må bra
- som fungerar bra med andra hundar, djur och barn
- är hyffsat förig och gärna vill vara till lags och lära sig nya saker
- inte klättrar på väggarna om det skulle bli mindre motion/hjärngympa ngn dag
Givetvis får man inget gratis, det vet jag men jag vill gärna att förutsättningarna för att få en trevlig hund finns om man lägger ner tid och träning.
Det vi kan erbjuda här hemma är mycket tid utomhus på gården, att få "hänga med på det mesta". Dagliga promenader med möjlighet att få springa fritt i skog och på åkrar tillsammans med vår hund som älskar att leka med andra hundar.
En stunds träning/dag, ex lite lydnad, trickträning, spår, leta upp godis/leksak, dra i dragsele. Vissa dagar mer och andra dagar mindre. Ev följa med på ridturer/körturer om det fungerar (vår nuvarande hund kräver 100% uppmärksamhet när han är lös så det fungerar inte är man har en häst att hålla reda på också tyvärr).
Tror ni en mellanpudel kan passa hos oss?