Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Bukefalos 30 år!

Sambon har kommit på en ny taktik för att få mig att komma och sitta i soffan och faktiskt umgås lite. Jag har nämligen en tendens till att säga att jag vill umgås, och sedan bli distraherad och springa runt och göra en miljard saker "på vägen" :angel: Nu sätter han helt enkelt igång tvn, går in på youtube och letar fram den senaste KAJ-låten han hört mig sjunga på. Det tar ungefär en halv sekund så sitter jag med honom i soffan. Fungerar klockrent varje gång :rofl:

(Just nu har jag "Vems pojk e do" på repeat i hjärnan)
Jag har köpt en tröja med Kaj på och sa till honom att nu kommer jag att skratta och le varenda gång jag ser honom. Så är det nu, han använder den och jag är glad.

Vad kallas det ? Pavlovs hundexpriment à la Kaj.

Kaj firade in nationaldagen på Skansen med kungen och Kevin skrek ” ers majestät” vid höjningen som de brukar skrika lokalen de spelar på , så otroligt självklart att ingen kommit på det förut. Fattar inte hur många självklarheter man upplever. Vad är väl trängsel på Ullevi mot trevnaden på lokala festplatsen med Kaj.

Oups. Råkade visst köpa fler biljetter.

Bifogade filer

• Screenshot_20250608_001333_Instagram.webp
    Screenshot_20250608_001333_Instagram.webp
    55,8 KB · Visningar: 62
Jag vet inte om den här trådens namn verkligen passar längre 😅. Funderade över vilka som är mina favoritlåtar av KAJ för tillfället. Om jag räknar bort låtarna från musikalerna (som jag dock gillar många av mycket!!) ser listan just nu ut såhär, utan någon direkt inbördes ordning.

Firmans man
Dansgolv
30 år
Kom ti byin
Text-TV
Manlig vänskap
Heimani i skick
Taco hej
Hupparipäivä
Wilhelm von Schwerin
Paavos barkbrö

Jag vet inte om den här trådens namn verkligen passar längre 😅. Funderade över vilka som är mina favoritlåtar av KAJ för tillfället. Om jag räknar bort låtarna från musikalerna (som jag dock gillar många av mycket!!) ser listan just nu ut såhär, utan någon direkt inbördes ordning.

Firmans man
Dansgolv
30 år
Kom ti byin
Text-TV
Manlig vänskap
Heimani i skick
Taco hej
Hupparipäivä
Wilhelm von Schwerin
Paavos barkbrö
Mina Favoriter, och jag smyger in en musikallåt. Ordningen är oklar.

Firmans man
Text-TV
Manlig vänskap
Heimani i skick
Taco hej
Pa to ta na kako
Wilhelm von Schwerin
Paavos barkbrö
Sämsta låtin
Bachelors of the sea
Kallna mat

Jag är fortsatt fast med "Vems pojk e do" på hjärnan. Till sambons stora förtjusning. Idag när han kom ut ur badrummet fick han se mig stå och dansa och sjunga för fullt i köket samtidigt som jag fixade hundmat :rofl: Jag dansar aldrig(!) så att någon ser det, inte ens sambons trots att vi nu bott ihop i snart 2 år, han jobbar hemifrån och jag jobbar deltid (dvs mycket tid hemma samtidigt). Men nu tänkte jag mig inte för, jag var för upptagen med att sjunga "En finn! e va en finn,
E va bara en finnpojk, som hadd villa bort se på villavejin..." :D

Så, den leder just nu min lista över bästa KAJ-låtarna. Får återkomma imorgon med en topplista...

Firmans man
Dansgolv
30 år
Kom ti byin
Text-TV
Manlig vänskap
Heimani i skick
Taco hej
Hupparipäivä
Wilhelm von Schwerin
Paavos barkbrö
Text-tv
Taco hej
Kom ti byin
Heimani i skick
Vems pojk e do

Bubblare: Pa to ta na kako

Ingen som har Bara Bada Bastu som favorit? Lite intressant, för mig ligger den ganska långt ner, kanske lite för att jag har hört den mycket, men mest för att den inte är i närheten av många andra.

Ingen som har Bara Bada Bastu som favorit? Lite intressant, för mig ligger den ganska långt ner, kanske lite för att jag har hört den mycket, men mest för att den inte är i närheten av många andra.
Har också funderat över det. Men den var ju så extremt melloanpassad, 3 minuter, vers, refräng, brygga, tonartshöjning osv. Mycket enklare än deras helt egna material.

Jag tycker om den, absolut, och jag gillar framträdandet på scen. Men jag gillar mer de "avancerade" texterna i de andra låtarna.

Det var förövrigt en kund på jobbet häromdagen som plötsligt började vissla på Bara bada bastu. Jag kunde inte låta bli att sjunga med :rofl:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka