Melodifestivalen 2026 och Eurovision 2026

Bukefalos 30 år!

Jag har en sån throwback till förra året när Kaj spred sin glädje över världen genom en massa reaktionsvideor på youtube. Jag frossade i dem och nu är det reaktioner på Felicia jag ser, jag får inte riktigt nog av att se hur de flesta bara blåser av stolen.

Den här stollen har inte gjort som de flesta, spelat in första gången de ser numret, han gör i stället en … lätt entusiastisk introduktion innan han visar hennes video 🙄 Han är som jag känner mig med den där låten och jag förstår plötsligt helt klart poängen med rave och sinnesvidgande substanser. 😅

Efter första minutens lyssning tror jag på Medina och Saga Ludvigsson till final, sen undrar jag om inte Patrik Jean petar Korslagda från kvalplatsen.

Men inget här lär hota Felicia.

Nu har jag lyssnat. Gäsp! Inget av intresse tycker jag. Men jag gissar att folk kommer gilla Korslagda.
Inget som omedelbart var jättebra för mig heller. Ofta behöver jag dock tid för att faktiskt gilla en låt.

Korslagda låter som Magnus Uggla när han var som störst. Inget för mig, men de kan ju komma att ha en publikfriande scenshow.

Va hände med "introgrejen" ? Inte direkt nån "nu kör vi känsla"

1 Patrik Jean ???? Va ? Nej ... Det röstläget är INTE smickrande. EDM fjäsket funkar INTE. After Dark/ Army of Lovers "lookalike" funkar inte heller... Sorry men ... NEJ !

2 Korslagda... Musiken är WAY bättre än sången. Magnus Uggla referensen var klockren ... Nope .. Går inte hem här. Vet inte vad de är som gör att de missar målet för mej. De faller för mej på hur sångaren låter.

4 Medina... Nope... De va nog den sämsta de haft på mello. Totalt jättetråkig.

Vilka låtar ska gå vidare ifrån den här än så länge hur tråkiga som helst semin ?

Medina bäst hittills men jag hade förväntat mig mer, de säger mer om konkurenterna än medina att jag sätter dem först. I synnerhet numret är rätt tråkigt om man jämför med tidigare deltävlingar.

5 (kommer inte ihåg va hon heter)
Alltså... men den där micken :stop: Kunde liksom inte "komma runt den" ... Det var typ de jag minns med den låten..
Låten är ju ok förvisso men .....

6 Sara Ludvigsson
Ok en till final iaf. Men INTE nån vinnare av mello. Radiolåt. Kommer sjunga med när den kommer där, men inte mer.

Än så länge är det Felicia som ligger som vinnare hos mej, med Greczula som 2a och Ateens som 3a ....

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka