Melodifestivalen 2026 och Eurovision 2026

Bukefalos 30 år!

Den här deltävlingen blir svårtippad.

Jag gillade alla på första lyssningen men önskar att det går bra för Erika med sin country.
Jag tyckte också att det mesta låter helt okej! (Inte Smash, jag har aldrig tyckt att de är nåt särskilt och den här gången verkar låten sämre än tidigare). Timo Räisänen är väl mer radio än mello men låten tilltalar mig.

Skulle tippa Meira och Smash till final med Värmlandscountryn till finalkval.

Jag har haft ont i huvudet hela dagen men har nu bänkat mig framför tvn för kvällens begivenhet. Heja Heja Erika

Asså ... "dock introt" va väl ok. MEN ... Jag vill ha "kontinuitet" (stavning ?) Varför har inte de andra deltävlingarna haft den "dockan" som kollar av varje stad ? Så ... mnja...

1 Kimberly, faktiskt helt ok. Radiohit, bra plattform att få visa upp sej på.

2 Gbgs finländare som inte är finländare
Nope inte min grej. Han sjunger inte illa men får bara "Håkan Hellström"vibar...
Inte min grej som sagt...

Sorry Cimberly, men missade att hon va stavade med C...

Barnen och jag har bänkat oss. De gillade Cimberly men för mig fastnade den inte. Timo Räisänen var en av mina favoritartister när jag var yngre. Det här var inte hans bästa låt, men den kan nog växa på mig efter några lyssningar.

Får lägga någon hjärtröst på Timo för att sambon har kopplingar till honom (hans kusin har spelat ihop med Timo och har även träffat han ett par gånger)

Men känns som en svag deltävling överlag.

5 Erika, har sett om hennes resa, hon va med i SVTs "country"dokumentär. Kul att hon kommit med i mello.
Men även om jag gillar det hon gör är det på "Ronny&Ragge"nivå. Dvs kul att sjunga med till men näää...
Och hur kan hon glömma sin egen låt ? Refrängen tom ? Men men... Ok men inte mer...

6 Smash into pieces... Japp helt klart de som borde gå direkt till final.
den är helt ok, men som många säger deras andra och framförallt den första låt är "oslagbara"...
Har sett dom live iom att de va på Mello, killen har ett betydligt större register på rösten än han visar upp i mello.
Han KAN sjunga. Men det är ingen vinnarlåt... Men bäst ikväll !

den är helt ok, men som många säger deras andra och framförallt den första låt är "oslagbara"...
Har sett dom live iom att de va på Mello, killen har ett betydligt större register på rösten än han visar upp i mello.

Jaaa six feet under är nog min stora favorit !

Ja jag tyckte han lät lite stram/strypt i rösten? Brukar ha mycket mer tryck, men kan ha varit låten i sig som inte helt passar honom tror jag.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka