Melodifestivalen 2026 och Eurovision 2026

Bukefalos 30 år!

Min topp 5:

5. Meira Omar- Dooset Daram
4. A-teens- Iconic
3. Greczula- Half of me
2. Felicia- My System
1. Smash into pieces- Hollow

Sambon gillar Sagas låt, Felicia och den jäkla Delulu 🤣

Nu har jag hört Frankrikes bidrag. Fin röst, välproducerat. Men. Det låter som de lyssnat lite för mycket på Rosalias Lux, ett Berghain-lightbidrag helt enkelt.
Det blir spännande att se den live, hon är bara 17 och har den pipan … jag gillar den men tror att den är för mycket opera för den breda publiken. Och förmodligen för mig också till slut, jag lyssnar hellre på Rosalía.

KL

Det mesta av det som släppts hittills av ESC gillar jag INTE. Det jag gillar är Danmark, Grekland, Lettland, Frankrike, Albanien och Ukraina.

Och jag undrar hur EBU kan tillåta den rumänska vidriga låten om strypsex

All I need is your love
I want it to choke me, choke me, choke me
Born for you to control, I want you to choke me
Ch-ch-ch-choke me, ch-ch-ch-choke me
Love me, make my lungs explode
All I need is your love, I want it to choke me

(Räcker inte det för att man ska förstå vad den handlar om kan man kolla videon)

Jag blir så glad av Medinas låt. Älskar texten
"När världen vill såra dig, ta på dig din stålmans-cape". Även fast jag först trodde de sjung stålmansgrej, vilket jag älskade ännu mer :rofl:

Så dem hejar jag på, men också Grezula.

Sexåringen hejar på Smash into pippes :D och treåringen hejar på Lilla Al faji. Men hon är lite besviken att man inte kan rösta på Klistos Klitou och har bett mig att spela den låten, men finns tyvärr inte på Spotify. Den kan ju vara lite svår att hitta... Hon har långa utläggningar här hemma om att han var borta, men sen hittade de honom :angel:
https://www.svtplay.se/klipp/eEqJJdr/gina-dirawi-och-klitos-klitou-klitos-klitou

Lyckas inte bädda in den

Och jag undrar hur EBU kan tillåta den rumänska vidriga låten om strypsex

All I need is your love
I want it to choke me, choke me, choke me
Born for you to control, I want you to choke me
Love me, make my lungs explode
All I need is your love, I want it to choke me

(Räcker inte det för att man ska förstå vad den handlar om kan man kolla videon)
Oj, det låter fruktansvärt :eek:

Vi hade önskat den på Spotify. Men tack, jag ska absolut visa den för henne imorgon. Du har räddat hennes lördag. Jag ska ta fram skämskudden :sorry:
😂
Jag med, jag hatar det där utslitna åtta år gamla skämtet och tycker att det förnedrande för honom.

Men klart dottern ska få se det i morgon 🙂

😂
Jag med, jag hatar det där utslitna åtta år gamla skämtet och tycker att det förnedrande för honom.

Men klart dottern ska få se det i morgon 🙂

Hade han tyckt att det var förnedrande hade han ju inte ställt upp. Förmodligen tycker han att det är en rolig grej bara.

Men jag tycker att numret var ett riktigt bottennapp och tycker att manusförfattarna borde skärpa sig!

Jag tror jag hejar på Greczula i slutändan, men det kan ändra sig under kvällen.

Mina bottennapp är Felicia, Saga, Smash och Sanna. Sen vill jag inte heller att Lilla Al-Fadji, Medina, Meira eller Bransta ska vinna men de kan få komma lite i mitten liksom.

Robins låt har växt mycket, skönt gung. Gillar även Cimberly även om den är lite anonym. Ateens är ju inte helt fel heller, mycket nostalgi där.

Men i år är det ingen klar etta för mig, men hoppas det blir det under finalen. 😊

Så här ser oddsen ut nu. Ser ut att bli mindre spännande ikväll.

Bifogade filer

• 1000010407.webp
    1000010407.webp
    292,6 KB · Visningar: 69
Har varit och spanat efter genrepet. Enligt dom vi hörde snacka vinner inte Felicia

Bifogade filer

• IMG_7305.webp
    IMG_7305.webp
    288,5 KB · Visningar: 61
Har varit och spanat efter genrepet. Enligt dom vi hörde snacka vinner inte Felicia

Så här ser publikundersökningen ut efter genrepet. Då är det bra att komma ihåg att det på genrepet ofta är många barnfamiljer så barnens favoriter får ofta lite mer än sen i finalen.

Bifogade filer

• 1000010408.webp
    1000010408.webp
    121,7 KB · Visningar: 61
Vem som helst ”får” vinna bara inte Lilla A-F. Jag tycker att det var riktigt dåligt.
Gillar inte Medina eller Sanna eller BCS bidrag så mycket heller.
Min favorit är Grezula.
Gillar även Smash.

Matkoma här efter middagen.

Nu förberett för finalen med godis och popcorn (även nyttigare alternativ som nötter och apelsiner finns ;) )

Mannen är medveten om att det är final ;) Så snart kör vi =)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka