Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi bytte över till Yle och finska finalen för tre minuter knasfarbror med dragspel och blomma i håret. Takatukka!!!
Han ligger tvåa just nuHur går det där? Jag vill att Takatukka ska vinna!!
Se hans video på yt, takatukka betyder hockeyfrilla och videon och låten är en hyllning till den.Vi bytte över till Yle och finska finalen för tre minuter knasfarbror med dragspel och blomma i håret. Takatukka!!!
Nope, Finland skickar Linda Lampenius och Pete Pakkonen. Solklar seger för dem
Jag tycker att låten är urtråkig. Den är pretentiös och det känns som om de gör precis allt för att vinna esc den här gången. Den känns inte som "nu ska vi skriva en bra låt" utan snarare "nu ska vi skriva en låt med minsta möjliga motstånd hos tittare och juryer".Alltså, jag fattar inte! Violinen är ju underbar men killens sång passar inte in. Rösten är egentligen ok men för mig passar den inte alls i låten med violinen. Så varje gång jag hör den stör jag mig på allt med honom. Dessutom tycker jag inte att finska är ett fint språk att sjunga på. Talad finska är fint! Men när de sjunger på finska gillar jag det inte...
Besviken på Finland!
Trauma och Antti var det bästa i UMK igår.Åh där vinner eurovision med Linda Lampenius och Pete Pakkonen, Sanna mina ord. Låten berättar en historia även utan tillgång till det finska språket. Hoppas vi skickar Felicia så finns det en chans på andraplats.
Grattis Linda Lampenius. https://yle.fi/a/7-10094236
En Melodifestivaltråd utan KAJ går knappt efter fjolårets succé här kommer en länk till deras nya ”BadaBastuTrauma”-låt. https://yle.fi/a/7-10094235
Kram på er var snälla en andraplats är bra också.
Nytt ord i min vokabulär. "bakhår" det är ju genialt.Se hans video på yt, takatukka betyder hockeyfrilla och videon och låten är en hyllning till den.![]()
Åh, bakhår? Ja det är fasen genialt.Nytt ord i min vokabulär. "bakhår" det är ju genialt.
Lika bra som bandet Maustetyttöt.
Kryddflickorna - aka Spice girls.![]()
Pete pakkonen ser slående bra ut, Linda är som alltid extremt vacker och en absolut ekvilibrist på fiol. Så nördig på fiol hon måste vara.
Om Björn Gustafsson tänker medverka med sitt ”boyband” någon gång så har vi en chans snart igen men det finns många nya förmågor jämnt så jag får väl hoppas varje år. Felicia är bäst iår och vi har bra återväxt inom musik med våra EPA-ungdomar som hittade henne men Linda vinner iår.
Hehe, ”Agree to disagree”Kom ihåg att Linda tyvärr måste spela playback i ESC. Det är inte tillåtet att spela instrument live i ESC.
Pete ser högst alldaglig ut och hans röst är inget speciellt, vilket hade behövts för att matcha violinen.
Låten är tråkig. Kanske om han sjungit på engelska...
Ja, han såg lite uppgiven ut när han drog av Honey Honey där...Jag var på plats idag, vilket var roligt! Hade bra platser och såg bra. Men alltså, finalkvalet…. Så segt! Tempot försvann och eftersom det var mkt repriser försvann hela grejen med att vara live. Tyckte nästan lite synd om Robin Bengtsson för folk gick lagom till hans uppträdande