Melodifestivalen deltävling 4

Har ni sett oddsen för Eurovision?! Galet! Vi har inte ens valt Loreen än! Även om jag är säker på att vi kommer att göra det.
 
Och allt jag minns av Loreen är långa klor och att jag inte hörde texten utöver youhoho i refrängen. Verkligen inte min kopp te. Jag tycker att vi ska rösta fram Maria Sur :up:
 
Och allt jag minns av Loreen är långa klor och att jag inte hörde texten utöver youhoho i refrängen. Verkligen inte min kopp te. Jag tycker att vi ska rösta fram Maria Sur :up:
Håller med. Loreens låt var okej men förväntat uttryck med tekniskt avancerad show. Inte en vinnare för mig, men jag anar att jag får sälla mig till gänget ”fel låt vann i år”.
 
Håller med. Loreens låt var okej men förväntat uttryck med tekniskt avancerad show. Inte en vinnare för mig, men jag anar att jag får sälla mig till gänget ”fel låt vann i år”.
Å andra sidan, var det någon som inte var som förväntat och istället mycket bättre? Jag tänker att en del av att det är "som förväntat" har att göra med artistens specifika uttryck och stil. Tex skulle ju fansen sällan bli positiva om någon känd popstjärna plötsligt släppte ett hårdrocksalbum eller tvärt om. Att hålla sig åtminstone någorlunda till "sin" stil är ju något som de flesta gör. Sedan kanske vissa har en mer utmärkande stil, som tex Loreen, men jag kan väl knappast säga att jag blev förvånad/överraskad av något som de andra bidragen gjorde heller. Man ser namnen i startfältet och de man känner till sen innan gör på ett ungefär det man trott att de ska göra.
 
Loreen "Tattoo" har även krossat det tidigare Spotify-streaming rekordet. Rekordet innan lördag hade John Lundvik "Too late for love" och låg på under 200000 streams första dygnet. "Tattoo" streamades över 375000 gånger under det första dygnet! Direkt upp Spotifys top 50 Sverige-lista.
 
Å andra sidan, var det någon som inte var som förväntat och istället mycket bättre? Jag tänker att en del av att det är "som förväntat" har att göra med artistens specifika uttryck och stil. Tex skulle ju fansen sällan bli positiva om någon känd popstjärna plötsligt släppte ett hårdrocksalbum eller tvärt om. Att hålla sig åtminstone någorlunda till "sin" stil är ju något som de flesta gör. Sedan kanske vissa har en mer utmärkande stil, som tex Loreen, men jag kan väl knappast säga att jag blev förvånad/överraskad av något som de andra bidragen gjorde heller. Man ser namnen i startfältet och de man känner till sen innan gör på ett ungefär det man trott att de ska göra.

Jag blev positivt överraskad av två nummer i årets Mello. Dels Loreen som jag var osäker på p.g.a. att jag inte gillade Statements alls och att jag gillade Euphoria så mycket så att jag tvivlade på att den succén skulle gå att upprepa. Men hennes nummer var såå mycket bättre än jag ens vågade hoppas! Sen hade jag aldrig hört talas om Smash into pieces förut och trodde att det var vanlig mellofierad rock. Men de kändes äkta! Det var roligt och en positiv överraskning! Så det är nog mina två positiva överraskningar för året.

Övriga var antingen meh jämfört med min förväntning (Mariette), precis så trist som jag förväntade mig (Jon Henrik) eller precis så härligt glatt som jag förväntade mig (Panetoz).
 
Jag tittar nu på kommentarerna som finns på youtube om Loreens framträdande. Herregud vad folk älskar det, och folk från alla möjliga tänkbara länder. Det är fascinerande att läsa :)

Ja, alltså, folks reaktioner är så stora att jag har svårt att ta det till mig på nåt sätt. Liksom: Kan det verkligen bli en vinst till? Är hon såå överlägsen alla andra som så många får det att låta?! Jag läste en kommentar där ett ESC-fan skrev att hen var besviken för att nu är både Mello och Eurovision förstört för nu vet man vem som kommer vinna. Personen skrev att hen tyckte att det var roligare de år det är jämt.
 
Ja, alltså, folks reaktioner är så stora att jag har svårt att ta det till mig på nåt sätt. Liksom: Kan det verkligen bli en vinst till? Är hon såå överlägsen alla andra som så många får det att låta?! Jag läste en kommentar där ett ESC-fan skrev att hen var besviken för att nu är både Mello och Eurovision förstört för nu vet man vem som kommer vinna. Personen skrev att hen tyckte att det var roligare de år det är jämt.
De som har henne som favorit tycker såklart att hon är överlägsen, men vi får väl se, hon måste börja med att vinna i Sverige och det är ju absolut inte alltid som "allas favorit" vunnit.
 
De som har henne som favorit tycker såklart att hon är överlägsen, men vi får väl se, hon måste börja med att vinna i Sverige och det är ju absolut inte alltid som "allas favorit" vunnit.
Precis, jag kommer definitivt inte att rösta på henne och jag känner fler som säger samma sak.

Edit. Var tvungen att kolla yt nu. Många översvallande ord. Jag hör fortfarande inte mer än var tredje ord. Tror att det är artikuleringen som verkligen stör mig.
 
De som har henne som favorit tycker såklart att hon är överlägsen, men vi får väl se, hon måste börja med att vinna i Sverige och det är ju absolut inte alltid som "allas favorit" vunnit.

Nä, så är det absolut. Jag säger inte att det är klart. Jag är rätt säker på att hon vinner Mello men svenska folket har visat synnerligen dålig smak tidigare. T.ex. 2010 när svenska folket röstade på Anna Bergendahl som sen missade att kvala in till ESC-finalen. Alternativet var Salem Al Fakir och "Keep on walking" som vann internationella juryns röster. "Keep on walking" är fortfarande en grym låt som är övertygad om hade tagit sig till ESC-final och fått en hyfsad placering där. Dock hade den inte slagit "Satellite" som vann det året.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
25 762
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Kultur Äntligen dags för finalen! Startordningen är denna: 1. Where You Are (Sávežan) – Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods 2...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 213
Senast: ameo
·
Kultur Deltävling 2 på lördag. Startfältet ser ut så här: 1. Wiktoria - All my life (where have you been) 2. Eden - Comfortable 3. Uje...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 492
Senast: cowgirl81
·
Kultur Startordning 1. Theoz - Mer av dig 2. Mariette - One day 3. Victor Crone - Diamonds 4. Tennessee Tears - Now I know 5. Elov & Beny -...
2
Svar
23
· Visningar
1 354
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp