Melodifestivalen final

Vilket/Vilka bidrag kommer få dina röster? (det går att välja flera...)

  • 1. Where You Are (Sávežan) – Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods

    Röster: 11 11,6%
  • 2. Rhythm Of My Show – Tone Sekelius

    Röster: 7 7,4%
  • 3. One Day – Mariette

    Röster: 4 4,2%
  • 4. Air – Marcus & Martinus

    Röster: 4 4,2%
  • 5. On My Way – Panetoz

    Röster: 4 4,2%
  • 6. Never Give Up – Maria Sur

    Röster: 6 6,3%
  • 7. Six Feet Under – Smash Into Pieces

    Röster: 34 35,8%
  • 8. Where Did You Go – Kiana

    Röster: 4 4,2%
  • 9. Släpp alla sorger – Nordman

    Röster: 16 16,8%
  • 10. Tattoo – Loreen

    Röster: 57 60,0%
  • 11. Mer av dig – Theoz

    Röster: 5 5,3%
  • 12. Royals – Paul Rey

    Röster: 4 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    95
  • Omröstning stängd .
Jag tycker att Anna Bergendahl är rätt ospännande också. Men hon har en musikalisk identitet. Bara en jag inte riktigt uppskattar. Jon Henrik har bara jojken. Själva musiken har ingen identitet som låter Jon Henrik
Spännande! Jag tycker istället att det är en stark identitet att som en kameleont presentera jojk som en bärande del i flera olika musikstilar och samarbeten. Jojken är det som bygger ihop oavsett sammanhang.
 
Jag tycker att Anna Bergendahl är rätt ospännande också. Men hon har en musikalisk identitet. Bara en jag inte riktigt uppskattar. Jon Henrik har bara jojken. Själva musiken har ingen identitet som låter Jon Henrik
Det är nog också lite så att vi svenskar inte är vana vid jojk och vi förstår den inte. Den är ju en annan sak än popmusik, så att säga. Betydligt större och djupare. Själv tycker jag det är jättefint när den blandas på det här sättet, även om jojk i sig ju inte är "bara låtar" att lyssna på som bakgrundsmusik, typ.
 
Det är nog också lite så att vi svenskar inte är vana vid jojk och vi förstår den inte. Den är ju en annan sak än popmusik, så att säga. Betydligt större och djupare. Själv tycker jag det är jättefint när den blandas på det här sättet, även om jojk i sig ju inte är "bara låtar" att lyssna på som bakgrundsmusik, typ.

Jag tycker att hans fina jojk förtjänar att få ha bättre musik till. Och inte att bli dränkt i en wannabe edm sörja. Mitt problem är inte jojken. Den är rätt häftig. Mitt problem är resten av låten som jag inte tycker gör jojken rättvisa.
 
Jag tycker att hans fina jojk förtjänar att få ha bättre musik till. Och inte att bli dränkt i en wannabe edm sörja. Mitt problem är inte jojken. Den är rätt häftig. Mitt problem är resten av låten som jag inte tycker gör jojken rättvisa.
Och jag tycker att de har lyckats väva ihop jojken med sången på ett alldeles utmärkt sätt den här gången. Och sen får jag väl erkänna att jag gillar edm-upplägget också.
 

Liknande trådar

Kultur Startordning 1. Theoz - Mer av dig 2. Mariette - One day 3. Victor Crone - Diamonds 4. Tennessee Tears - Now I know 5. Elov & Beny -...
2
Svar
23
· Visningar
1 347
Senast: Lilla
·
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
6 437
Senast: Piaff
·
Kultur På lördag är det sista deltävlingen i årets Melodifestival. Här är startfältet: 1. Kiana - Where did you go 2. Signe & Hjördis -...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 336
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp