men från dålig skötsel..

Sv: men från dålig skötsel..

usch så hemskt :devil:.. Jag vet Precis vad du gått igenom, varit med om samma sak, men det slutade med att jag fick ta bort min Häst :cry:.
Min fodervärd lämnade en toppenfin häst tillbaka PÅ UTSIDAN. Men hon var totalt förstörd i benen o i psyket.
Man lär sig av sina Misstag o allt var ju mitt fel som lånade ut henne till en familj som jag todde på o i foderavtalet stod allt hur hon skulle skötas.
Men felet låg ändå hos mig, Jag skulle ALDRIG ha lånat ut henne. För det spelar ju ingen roll att de fick betala vet kostnader o allt som kom till. Jag får ju Aldrig tillbaka henne mer.
Va kul i alla fall att din häst mår bra efter omständigheterna:)


stackare!
men du kan inte se att det e ditt fel!
så känner ju klart jag med att det mitt fel o kände att jag svek hästen och tänkte på hur jag kunde gjort o ändrat för att slippa låna ut henne, men man vill ju inte o tänker inte på att det skall o kan bli så fel! jag kände att jag verkligen inte hade tid för plugget, lägenhet o jobbet fast utan det så hade jag ju inte haft råd med henne utan inkomst, o mina föräldrar ville inte betala om jag inte jobbade lr pluggade så man tänker ju att hästen kommer ha det bättre hos någon som har tid att rida o sköta om den.

så din fodervärd förstod att den hade gjort fel och stog för kostnaderna efteråt?

mina sa bara "jo vi har märkt att hon har gått ner lite".
jag vet inte hur mycket pengar jag har lagt ut på vet o hovis för att åtgärda det dom har åstakommigt på henne men skulle gissa på ca 10.000:- + medicin på några tusenlappar, men många tycker att jag skulle stämma dom men det skulle inte hjälpa min häst o det skulle bara varigt jobbigt.
nu har dom köpt en egen häst, som dom sa att den var smal så jag vill verkligen inte se den, eftersom att enligt dom va inte min häst smal.
 
Sv: men från dålig skötsel..

Så hemskt :/! Och vilken enorm besvikelse :S
Hade det hänt mig hade nog jag och resten av världen brunnit upp av min ilska. Mycket tråkigt att det finns sådanna människor och ännu mer tråkigt att dem skyller på att dem "inte visste" vad som är rätt. Det är väll inte så svårt att fråga?
 
Sv: men från dålig skötsel..

I mina öron låter hela historien för otrolig för att vara sann. Om du efter 10 månader hos fodervärd, och kollat hästen 2 ggr i månaden, kommer ner och finner en välmående häst. Hur kunde du då 1,5 månaden senare hitta detta ök du beskriver. 1,5 månad är en för många normal skoningsperiod och leder knappast till deformerade hovar. Visst kan hästen förlora i hull på 1,5 månad, men att de i 10 månader sköter hästen väl och sedan bara blir helgalna, verkar för otroligt. Rackarns otur du hade.

Hälsning Maja
 
Sv: men från dålig skötsel..

Ja, jag kan också tycka att det.
Man kollar inte till hästen på 6 veckor och då går det spikrakt nedåt.
Men visst, svälter man en häst i 6 veckor så tappar den ju vikt och kondition.

Ts:
Varför betalade du ett par vet räkningar åt fodervärden?
När det stod i kontraktet att de skulle bekosta det?

/J.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 652
Senast: Lhas
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 174
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp