Men hjälp vad liten den ser ut! :O

-Catherine-

Trådstartare
Jag har gått och blivit med allroundsadel efter massor med år som dressyrtant. Nu har jag fått för mig att jag skall komma över min hopprädsla, men att hoppa är totalt omöjligt i min Wintec IW. Så en allround fick det bli.

Ikväll provade jag så sadeln på hästen, och den första kritiska granskningen höll den för...men....hjälp vad den ser ynklig ut på ryggen på hästen :crazy:

Det är en 17" men ändå ser den ut som en liten smutsfläck när den ligger på...skitmärkligt känns det. Är det bara jag som är ovan efter alla år med långa dressyrsadelkåpor tro? Kommer jag att vänja mig?
Kan jag få lite bildexempel på hur era allroundsadlar ser ut på ryggen på era hästar kanske? Jag tror jag behöver få jämföra lite :o

Sv: Men hjälp vad liten den ser ut! :O

Tror det är skillanden att du haft dressyr länge..

18355_271989576174_610391174_3818336_7306454_n.jpg

17 hoppsadel

och bara för det hitta jag ingen bra bild på dressyrsadeln.
28711_390371046174_610391174_4467411_833443_n.jpg

dressyr, 17,5

Ja, det är nog kanske ovanan bara, men jag blev så osäker att jag faktiskt tog fram tumstocken och mätte om sadeln verkligen var 17" :p

Jag ser ju nu på din bild att min sadel nog inte är så liten ändå, tack för att du la in bilder åt mig :)

Haha, är det så alltså? Jag faktiskt inte tänkt på det, men den kanske är en smula större än normaldressyraren :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 637
Senast: Lavinia
·
Avel Hej! Jag har ett sto på hela 7 år! Hon väntar nu sitt första föl, bf: Maj 2021. Men nu har hon blivit farlig!! Och helt... 2
Svar
24
· Visningar
5 059
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 996
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka