Bukefalos 28 år!

Mens eller missfall!?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Norrlänning

Trådstartare
:confused:
Nu är jag förvirrad!
Vet inte om det är mens jag fått eller ett missfall! :eek:

Har ju en 9 mån gammal pojk :love: som jag ammar fortfarande.
Har blivit sagd att mensen kan hålla sej borta så länge jag ammar mycket.
Den har oxå hållit sej borta, tills nu...! kanske....
Jag ammar då fortfarande ganska mycket trots hans gröt,välling och matportioner.

Anledningen till varför jag oroar mej för att det kan vara missfall är för att jag har känt mej så knepig på sistone.
Jag har gått ner 7-8 kilo utöver det jag gick upp pga grav. då jag enbart ammade tills han blev 6 mån.
Men har nu på sistone stannat och tom gått upp 1-2 kilo, kan äta som en häst men är hungrig efter en stund igen (mest kvällstid), har haft bubbel i magen utan att vara gasig och "släppt väder", har inte varit direkt kaffesugen som alltid annars, trög i magen, känt som lite mensvärk då och då. Tycker även magen har putat lite nertill...
Chansen att ha blivit gravid har väl varit ganska stor då vi inte skyddat oss nå speciellt :smirk: , därav oxå anledning till att jag misstänkt grav.
Har dock inte tordas testa mej då jag inte vet hur jag ska förhålla mej till ännu en bebis nu redan :crazy:
Sambon har dock tagit allt med en "näve salt", tror att jag inbillar mej.
Har oxå varit på ett uselt humör sista veckan här, ingen aning om varför. Kunnat bitit huvudet av den som sagt nå galet! :(

Men så i lördags så satt jag på toa med lite mensvärkliknande magont... Då kommer mensen! Bara sådär!
En liiten lättnads suck kom och sen inge mer med det, trodde jag.
Innan jag fick pojken var min mens inte av den rikliga sorten, men NU... inte kul!
Det var då tanken på missfall kom!
Tänk om det är därför jag blöder mer än vanligt!
Tänk om jag varit gravid!
Tänk om jag tappat en liten underbar bebis! :cry:
Utan att att veta! :confused:

Sen satt jag här på buke och läste om andra missfall och såg att man kan blöda i några dar INNAN missfallet kommer!
Kan jag ha min bebis kvar!
Kommer den/det att ploppa ut i toan?
Jag vet inte hur gammal den ev skulle va...
Jag blir gråtfärdig bara jag sitter här och skriver....
Tankarna snurrar i huvudet... kanske jag ser saker som inte finns.
Jag kanske inte ens varit gravid igen... men tänk om...
vad gör jag, vad kan jag göra... :cry:
Inget?`
Nu blev allt bara knas...
 
Sv: Mens eller missfall!?

Jag vet inget om missfall, men däremot vet jag att amning som preventivmetod inte alls fungerar... vet MASSOR av barn som blivit till medan mamman ammat, bara för att hon trott sig vara "skyddad"...
 
Sv: Mens eller missfall!?

Jag har också hört talas om väldigt många som blivit gravida trots amning, om det ska skydda någorlunda måste man nog helamma, men inte ens det är ju speciellt säkert.
 
Sv: Mens eller missfall!?

Grejen är väl att helammning förhindrar ägglossning, som i sin tur förhindrar mens.
Om man trappar ner amningen, så kan ju äl komma igång. Det vet man ju inte förrän man får mens, eller blir med barn igen...... Så man kan ju bli med barn igen utan att ha fått mens en enda gång.......
 
Sv: Mens eller missfall!?

När jag fick min första mens efter att jag fött barn blödde jag MYCKET :eek: Det kändes inte alls som en vanlig mens men jag visste att jag inte var gravid då vi skyddat oss.

Så det behöver inte vara missfall bara för att du blöder mycket.

Mvh Angelina
 
Sv: Mens eller missfall!?

Men gör ett graviditetstest då? Så får du ju veta, och slipper våndas... :)
 
Sv: Mens eller missfall!?

Usch det ar jobbigt med sadana tankar. Ga till doktorn och be att de tar ett blodprov, det ar den absolut sakraste metoden att fa reda pa om du var gravid. Gravtest KAN visa negativt trots att det egentligen ar/var positivt...
Lycka till!
 
Sv: Mens eller missfall!?

jag helammade pojken till han var 6 mån men hade inte det som enbart skydd, dock inte kondom.
 
Sv: Mens eller missfall!?

Det funkar väl inte nu antar jag då "mensen" kommit redan.
Men jag hade tänkt gjort det just innan mensen kom då, men hade skjutit lite på det då jag var nervös.
 
Sv: Mens eller missfall!?

Ja det är jobbigt. Samtidigt som jag var så orolig att jag skulle vara med barn igen efter att så nyligen varit det, så var det samtidigt en pirrande glädje oxå då jag tänkte på att det kanske låg en liten bebis där inne!
Har för övrigt varit hos b.m idag och pratat och ordnat med preventivmedel :smirk: .
Berättade då om mina tankar och fick lätta på mina funderingar lite så idag känns det faktiskt bättre.
Hon sa att visst kunde mensen vara rikligare nu än innan jag fick barn, men samtidigt vet man ju inte heller om det varit nån "bäs" inne där heller... :(

Fast jag tror nog att jag inte ska fundera så mycket på det utan ta det som att det är min mens som kommit tillbaka.

Tack tack för alla som svarat :bow:
 
Sv: Mens eller missfall!?

Hej du ! Det här med missfall har man haft det några ggr så lär man känna i gen det.Vad jag skulle rekomendera är att rådfråga din gynekolog :bow:
 
Sv: Mens eller missfall!?

Glömmde tala om att när man ammar är ett mycket bra sätt att gå ner i vikt ;)
 
Sv: Mens eller missfall!?

Har aldrig fått missfall förr så jag vet inte hur det är...
Pratade som sagt med barnmorskan idag lite om mina tankar då jag var dit och fixa prev.med.
Var väl inte så öppenhjärtlig (har lite svårt med sånt) så hon tog väl inte min oro på så stort allvar...

Jo jag tackar! Har upptäckt att amning är en fin fin "bantningsmetod"!
Visste inte innan att man kunde gå ner så mycket pga amning så i början blev jag orolig då kilona börja rasa.
Har inte vägt så här sen jag gick i gymnasie, dryga 10år sen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 341
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Hej! Jag är 36 år och är i min första graviditet. Jag har alltid varit inne på att jag inte ska ha barn men jag och sambon har...
2
Svar
35
· Visningar
4 863
Senast: lil-sis
·
Gravid - 1år Jag och min man har försökt få barn i ungefär två år, efter en "hoppsan-graviditet" som slutade i missed abortion och akut skrapning...
Svar
3
· Visningar
2 228
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 462
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp