Bukefalos 28 år!

Mens - Mellanblödningar

Modig_Korn

Trådstartare
Har länge funderat över detta med "mens" under graviditeten, efter att ha sett "I didn't know I was pregnant" där många verkar ha regelbundna mellanblödningar, så till den grad att de tror att det är mens. Hur mycket kommer det under sådana episoder egentligen? Pågår det över flera dagar så att det verkligen blir menslikt?
 
Har länge funderat över detta med "mens" under graviditeten, efter att ha sett "I didn't know I was pregnant" där många verkar ha regelbundna mellanblödningar, så till den grad att de tror att det är mens. Hur mycket kommer det under sådana episoder egentligen? Pågår det över flera dagar så att det verkligen blir menslikt?

Det är nog i allra högsta grad personligt. Och de flesta som är med i sådana program verkar ha haft problem med oregelbundna blödningar osv redan innan.
 
Min svägerska åt p-piller och fick därför blödning precis som vanligt. Hon var i 6e månaden när hon förstod/upptäckte att hon var gravid.
 
Det är ju inte alla som blöder mycket, ofta eller ens regelbundet. Och har man en oregelbunden mens och inte håller koll på den riktigt så kan det ju gå lite tid innan man inser att det nog har gått ett tag..
Lägg till de preventivmedel som minskar eller tar bort mensen (man kan ju lyckas bli gravid ändå) och då blir det verkligen jättesvårt.
 
Men..."riktig mens" är ju ett knepigt uttryck. Även med p-piller blöder man ju p.g.a. att livmoderslemhinnan stöts ut, vilket borde vara lite problematiskt under en graviditet. :confused:

Alla studerar inte vad som faktiskt kommer ut...

Jag har konstiga blödningar nu pga utebliven ägglossning sedan snart ett år tillbaka. En del blödningar är uppenbarligen med slemhinna, andra bara blod som om det vore ett sår och andra med levrat blod.
 
Alla studerar inte vad som faktiskt kommer ut...

Jag har konstiga blödningar nu pga utebliven ägglossning sedan snart ett år tillbaka. En del blödningar är uppenbarligen med slemhinna, andra bara blod som om det vore ett sår och andra med levrat blod.
Väldigt sant. Jag har aldrig kollat blod/slem eller räknat dagar eller letat äl förrän vi försökte bli gravida.
 
Har länge funderat över detta med "mens" under graviditeten, efter att ha sett "I didn't know I was pregnant" där många verkar ha regelbundna mellanblödningar, så till den grad att de tror att det är mens. Hur mycket kommer det under sådana episoder egentligen? Pågår det över flera dagar så att det verkligen blir menslikt?
Alltså jag som blöder litervis hade ju märkt ifall jag plötsligt fick en sparsam blödning. Men de som kanske har lite oregelbunden mens, eller de som annars har en rätt sparsam mens, behöver nog inte lägga märke till att den är "annorlunda" alls.
 
Alla studerar inte vad som faktiskt kommer ut....

Nej, precis. Jag invände bara mot konstaterandet att p-pillermens är helt normalt under graviditet eftersom den ändå inte är "riktig" vilket ju är en sanning med modifikation. Jag har inga invändningar mot att kvinnor kan blöda under graviditet.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
786
Senast: Queen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 882
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi En tråd till om mina "grannar" då.. etablerade pundare och småtjuvar Väldigt många nätter kommer de körande med saker som cyklar...
Svar
6
· Visningar
1 281
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp