Jag gör det dagligen, utan att tänka på det tror jag..men ibland om man skall lösa nåt som man tycker är ett problem får man koncentrera sig mer på just den uppgiften...t ex om en häst är rädd för att gå förbi någonting och man sitter i vagnen så kan jag TÄNKA mig förbi "det farliga"...alltså man tänker att hästen problemfritt går förbi bara...man kan tänka tyst eller högt.
Man skall aldrig tänka INTE...man skall alltså inte vid te x ovanstående problem tänka: Det är INTE farligt...för man kan inte överföra ordet inte i en tanke för ett djur...utan man tänker mer...det är lugnt...nu går vi bara förbi såhär och utan problem...../ LITE brådis kan dom få, men jag har fortfarande inte misslyckats

)
Mina egna hästar är vana och uppfödda med mig så dom är otroligt lyhörda för mina tankar, andra hästar kanske är lite för stressade i början och är inte vana att lyssna på "tänk"
Unghingstar(såsom småbarn) kanske
inte har lust att lyssna periodvis
Svårigheten är att tänka vad man tänker..även jag gör mina blundrar idag, men oftast tänker jag inte på vad jag gör...utan bara gör...Att tänka positivt är också viktigt, att alltid utgå från att allt kommer att gå bra...
Det är ett stort ämne det här om man skulle fördjupa sig, men jag tror det får räcka såhär sålänge