Status
Stängd för vidare inlägg.
I torsdags var jag på en avsutten CR kurs. Det var nivå 4-instruktören som höll i den. Under de timmar som kursen hölls, gjorde vi bålstabilitetstester. Instruktören har ju gjort dessa tester på närmare 500 personer nu och hittills är det bara 2 som nollat på testerna, d.v.s. inga brister hittades. Vid nästa kurstillfälle om en knapp månad, som är en fortsättning på torsdagens kurs, kommer vi att gå igenom testresultaten och övningar man kan göra för att stärka sig. Det ska bli intressant.

Idag red jag åter en privatlektion för samma instruktör som för en månad sedan och jag red nordsvensken som jag red för två veckor sedan.

Det är inte den lättaste hästen att rida. Han är förvisso jättesnäll, men när jag skulle trava, rann han iväg för mig. Jag tog in honom på en 20-metersvolt och efter ett tag fick jag fatt i honom och kunde åter rida längs fyrkantspåret. Helst hade jag velat dämpa honom ännu mer men det var okej som det blev. Nedsutten trav gick dock inte bra alls. Man kan lugnt säga att han är en häst som inte är särskilt självförtroendehöjande för mig då vi är väldigt osynkade och jag känner mig som en total nybörjare på honom, som om det var första gången jag red, typ. Men jag gillar hästen ändå. Det vore ju kanon att hitta knapparna på honom.

Lektionen drog visst ut på tiden även den här gången, då ingen av oss höll koll på klockan. Hoppsan. Men det blir väl så när det är kul. :)

Jag frågade om det fanns någon skala på testerna vi gjorde i torsdags. Det gjorde det inte men dessa ger en indikation på vad man behöver träna på. Hon hade ju gjort dessa tester tidigare men var med i torsdags och gjorde dem igen. Trots att ridningen idag inte direkt var något som förbättrade självförtroendet, så kan jag i alla fall gotta mig åt att mitt resultat på bålstabilitetstestet var betydligt bättre än instruktörens :p.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I helgen har jag varit på CR-kurs. Temat för helgen var Alexanderteknik. Lördagen började med ett ganska långt teoripass med praktiska...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 070
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var faktiskt inte så väldigt säker här efter sommaruppehållet om jag skulle fortsätta. Tog ju en paus redan i våras då jag kände 1. det...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I söndags var jag på kursen i CR. Först var det ridning 45 minuter i små grupper, d.v.s. 3 stycken i varje grupp. Jag hade fått den...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp