Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter lite övervägande har jag konstaterat att det med hästkillen nog inte blir så himla lyckat ändå
Han hör inte av sig i veckorna alls, det tar jättelång tid innan han svarar när jag hör av mig och han ville visst inte ha barn nu. Jag har ju två så det förutsätter ju att jag hittar någon som faktiskt vill det.

Efter lite övervägande har jag konstaterat att det med hästkillen nog inte blir så himla lyckat ändå
Han hör inte av sig i veckorna alls, det tar jättelång tid innan han svarar när jag hör av mig och han ville visst inte ha barn nu. Jag har ju två så det förutsätter ju att jag hittar någon som faktiskt vill det.

Nu ska man väl egentligen passa sig för att generalisera, men att folk inte hör av sig brukar vara ett ganska säkert tecken på att intressenivån är tämligen låg.
Det är i alla fall min erfarenhet och också så jag själv, oftast omedvetet, gör när jag inte är intresserad. Då ligger helt enkelt inte tankarna hos den personen, utan det finns hela tiden andra saker eller människor som upptar ens tid.

Att han däremot inte vill ha barn behöver ju inte betyda att han inte vill ha dina. Det kanske bara är så att HAN inte vill skaffa barn med någon?

Jag är ju typ världens nojigaste och otåligaste när det gäller kontakt/svar, men tränar på det! ni har väl inte setts så länge? Då kan jag tycka att det är normalt med låg kontakt i veckorna när man jobbar och har annat för sig, förutsatt att han hör av sig på helgerna och tar initiativ till kontakt då.

Och att han inte vill ha barn tolkar jag som att han inte vill ha egna. Han vet väl om att du redan har barn?

Meh, när man slipper köra så kan man ju göra annat istället! :D T ex läsa eller jobba lite. :) Och så hade jag nog inte haft miljösamvete att slänga in timslång bilpendling flera gånger i veckan "bara" för att jag ville dejta.

Det är det jag menar med att det beror ju på hur man bor osv. Där jag bor går 2-3 bussar per dag så man har inget alternativ mer än bil, vääääldigt mycket tid eller förbli ensamstående :)

Sådan är jag också jag vill inte ha barn men har inget emot att den andra parten har barn :). Drev inte han hästföretag, då kan man tänka sig att han har rätt mycket att göra i veckorna. Enklast är väll att fråga, är du intresserad?
Eller så är du inte intresserad av en person som inte lägger mer tid på dejtandet kanske?

Angående avstånd... När jag nätdejtade så bodde jag norr om Sthlm, skulle absolut träffa någon som bodde åtminstone i Sthlms län. För någon måtta fick det faktiskt vara.

Sen blev jag hittad av en kille som visserligen hade sin Sverige-bas i Uppsala, men som bodde 180 mil bort i ett annat land. Nu har vi bott ihop i snart 3 år och ska gifta oss nästa sommar :p

Nu ska man väl egentligen passa sig för att generalisera, men att folk inte hör av sig brukar vara ett ganska säkert tecken på att intressenivån är tämligen låg.
Det är i alla fall min erfarenhet och också så jag själv, oftast omedvetet, gör när jag inte är intresserad. Då ligger helt enkelt inte tankarna hos den personen, utan det finns hela tiden andra saker eller människor som upptar ens tid.

Att han däremot inte vill ha barn behöver ju inte betyda att han inte vill ha dina. Det kanske bara är så att HAN inte vill skaffa barn med någon?
Ja det känns lite så, jag menar är man intresserad kan man väl slänga iväg ett mess någon gång alla fall? Det tar ju inte så vansinnigt lång tid.

Kan vara så, men uttrycket var mer att han inte skulle orka med barn alls och han kunde inte förstå hur jag gjorde det.

@monster1 jo men ett mess eller så någon gång ibland kan man väl hinna med? Tycker att är man intresserad så hör man av sig.

@starcraft ja han vet att jag har barn, så tyckte det var en lite märklig sak att säga om han nu ville ha något seriöst.

Angående avstånd så vill jag inte heller ha för långt till en eventuell dejt. 5-10 mil max.

Angående avstånd... När jag nätdejtade så bodde jag norr om Sthlm, skulle absolut träffa någon som bodde åtminstone i Sthlms län. För någon måtta fick det faktiskt vara.
Det är ju en ganska dum regel, om man betänker på hur Stockholms Län ser ut.
Ponera att du bor vid Jakobsbergs station (norr om sthlm, men ändå nära). Du kan ha 1:50 minuters bilväg till ett partnerämne i Stockholms län som inte ens behöver passera genom Stockholm, medan en utanför länet kan ha 20 minuter hem till din dörr.
Bättre är väl att spika en rimlig maxresetid man vill ha mellan sig, och sedan vara liberal i användandet av den maxgränsen.

(ja, jag såg att det blev andra bullar för din del sedan...)

Ja det känns lite så, jag menar är man intresserad kan man väl slänga iväg ett mess någon gång alla fall? Det tar ju inte så vansinnigt lång tid.

Kan vara så, men uttrycket var mer att han inte skulle orka med barn alls och han kunde inte förstå hur jag gjorde det.

@monster1 jo men ett mess eller så någon gång ibland kan man väl hinna med? Tycker att är man intresserad så hör man av sig.

@starcraft ja han vet att jag har barn, så tyckte det var en lite märklig sak att säga om han nu ville ha något seriöst.

Angående avstånd så vill jag inte heller ha för långt till en eventuell dejt. 5-10 mil max.
Fast inte handlar det väl så mycket om att ha tid? Tänker man mycket på nån passar man väl på att messa medan man pinkar eller nåt.

Måste nog ta och ändra min presentation på HP, får väldigt konstiga meddelanden tycker jag. :/

Jag har fått skriva om min press då och då allt eftersom jag kommit på olika saker. Ibland för att förtydliga något, ibland för att tona ner el tom ta bort något som inte längre känts relevant. Tycker det tar ett tag att få till en press som känns riktigt rätt :)

Ja, det är svårt med presentation. Jag tror inte att jag lyckats beskriva mig själv då bra...

Och sen är det inte så lätt att veta vad folk lägger vikt vid heller. Eller hur det man skriver uppfattas.

Jag har visat min presentation för ett par vänner samt min bror och bett om lite inputs. Men om det hjälpt vette katten. lessnade på det hela igår och pausade. Kände att jag behövde "nollställa" mig. Det blir så mycket intryck när många olika skriver. Har den här senaste som jag skrivit med som telefonkontakt i nuläget och för stunden räcker det. Kollar av detta nu och ger det inget öppnar jag profilen igen är jag hittar energin för det igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 319
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 038
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 732
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi... 2
Svar
20
· Visningar
1 811
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Pass förvaring
  • Vi som letar häst II