Mesmärr - behöver något skarpt

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Indyhope
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 2 617
Sv: Mesmärr - behöver något skarpt

Solros - du råkar inte veta hur Love You och Defi är i benställningen.

Jag har sett Love You men kollade inte benställningen, han var i hagen. Om jag ska gissa så tror jag han är korrekt, eller nästan korrekt. J-P Dubois verkar vara petig med benställning och jag vet att han tyckte väldigt bra om Love You.

Hans nyblivna tråringar går ju bra och han hade högst % på kvalade tvåringar i Frankrike förra året. Generellt så håller de ju bättre om de är korrekt, speciellt för tidig träning. Och träna, det får de göra hos J.P.D. Det kan jag lova.

"Vi" har en Daquet 2 åring (hingst) Underbar kille som redan "kan allt" (U: Supergillmärr)

Inte känner direkt men har träffat en del. De kan bli jättestora och klumpiga. Det finns flera fina t ex Ecupos Bitte och Stargirl. Jag tror PiperGarden har passat Bitte, fråga henne vad hon tycker... :angel:

Ah, ok. :) Min märr är medelstor själv (156 cm), så det gör inget om det blir en lite större avkomma.

Jag har sett Love You men kollade inte benställningen, han var i hagen. Om jag ska gissa så tror jag han är korrekt, eller nästan korrekt. J-P Dubois verkar vara petig med benställning och jag vet att han tyckte väldigt bra om Love You.

Hans nyblivna tråringar går ju bra och han hade högst % på kvalade tvåringar i Frankrike förra året. Generellt så håller de ju bättre om de är korrekt, speciellt för tidig träning. Och träna, det får de göra hos J.P.D. Det kan jag lova.

Intressant! Ja, Love You kanske vore något. :idea:

ok,

Om du vill ha amerikanskt blod och en hingst som lämnar, verkar det som, rejäla och sunda löphästar, titta på AHABs Gallant Baron, billig och enligt blodsbankens ranking, där hänsyn tas till sto matriel, tvåa efter Rite on Line. Före Pine chip Super Arnie och alla tänkbara dyringar, som bonus får du en kul linje avel på en krigare efter hårda Hickory Pride -Yankee Bambino,

Lycka till

Inte känner direkt men har träffat en del. De kan bli jättestora och klumpiga. Det finns flera fina t ex Ecupos Bitte och Stargirl. Jag tror PiperGarden har passat Bitte, fråga henne vad hon tycker... :angel:

:D Har träffat tre Juliano Star- avkommor, bara ston. Ett har ett :devil: humör, också den enda riktigt bra av dom, Ecupos Bitte. Det humöret skulle du nog vilja ha, är av den där bra sto aggressiva sorten då det fel dag är förenat med livsfara att öppna boxdörren... :crazy: myyysigt att massera lårmusklerna på henne... :crazy: :banana:
De andra två har däremot haft rätt vekt psyke, kännts lite mer "fina i kanten". Megalånga ryggar har de allihop med! :eek: 2 av dom har varit små och en strax över medel, så storleken vet jag inte.
Good as Gold kan man väl betäcka med för att få humör, dock skulle jag aldrig göra det om jag inte haft väldigt gott om tid och tålamod... dom blir... speciella... springer som gudar men svåra som sju låååånga år... :crazy:
Är inge vidare på hingstar, men jag återkommer om jag kommer på nåt. :D

Farifant är intressant!

Såhär ser han ut i "vattenskritten" Ingen bra bild...

HPIM0785.jpg

Han är fin i alla fall. Och så har han minst sagt intressant stam. Men som sagt - att skicka utomlands i år är uteslutet... Dags att STC/Jordbruksverket ändrar reglerna så man kan importera sperma lite friare.

Förresten Solros - har du sett Jeanbat i verkligheten?? Är nyfiken på hur hans benställning fram är egentligen. Är han lite fransysk?

Senast ändrad:

Nej, bara ute på banan. Jag har ingen aning om benställnigen.

De säger att han är hemskt skör, men det är bara hörsägen.

Blåser liv i min gamla tråd.

Behöver hitta en hingst till damen. Och det har visat sig vara svårt.
Tips mottages tacksamt. Hon är efter S.J.'s Photo.

Har en del krav:
1. Absolut ingen fransysk benställning på hingsten.
2. Helst en långlinjerad sak.
3. Gärna med ordentlig löpskalle och "attityd".
4. Helst en hingst över medelstorlek (märren är 156 cm).

Avkomman ska säljas, så det får inte bli något "hemmabygge". ;)

Vilka hingstar (finns det någon?) som uppfyller ovanstående kriterier??

Funderar mest på Love You, Lindy Lane eller eventuellt Diamond Way (men jag är rädd för att avkomma blir för liten med honom). Vet dock inte benställningen på Love You (och inte Diamond Way egentligen, men däremot vet jag att han har lämnat korrekta avkommor).

"Ja, det är inte lätt att komma på något bra. Giant Cat är ju också intressant och passar bra på henne blodsmässigt, men jag vet ju inte hur bra han blir som avelshingst."

Många efter Giant Cat är väldigt tittiga och fega när man kör, tror att allt är farliga spöken!

Ja, det hade varit ett bra alternativ. Tyvärr är inavelskoefficienten lite för hög för min smak på den komben, men kanske ändå ok (13,6%). Men det var ett bra tips! :bow: Ska fundera lite till på honom (allt annat stämmer bra in på honom annars).

Liknande trådar

Trav Har nu läst lite om skarpa travare som inte är så trevliga under hantering... Vilka är det som nedärver det till sina avkommor? Det...
Svar
1
· Visningar
933
Senast: martha
·
Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 678
Senast: Natasja
·
S
Trav Hej Jag undrar om det är någon som skulle kunna ge mig lite tips på hingstar som skulle passa till mitt trav sto. Hon är e: Big Spender... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 958
Senast: sabina84
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 291
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet