• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare mars
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 015

mars

Trådstartare
Kan man inte ta bort messenger kontakter på telefonen?
Verkar ju galet att man ska behöva ha kvar folk man bara haft kontakt med pga annonser på fb.
Antagligen är jag bara trög.

Jag har för mig det finns en äldre tråd om detta. Kan ha stått en lösning där. Men någon annan får söka efter den. Jag måste gå och lägga mig nu.

Var bara tvungen att kolla själv också. Jag gick in på listan med kontakter. Till höger vid varje namn finbs ett inringat i. När jag trycker på det kan jag sedan välja att ta bort kontakt om jag inte är vän med personen på Facebook. Jag har Samsung och gjorde det på telefonen om det har betydelse.

Kan man inte ta bort messenger kontakter på telefonen?
Verkar ju galet att man ska behöva ha kvar folk man bara haft kontakt med pga annonser på fb.
Antagligen är jag bara trög.

Jag lyckades nu på min iPhone, gick in på personer -> alla kontakter. De som jag inte är vän med hade en liten symbol i högerkanten. När man trycker på den kommer en ruta upp där du kan välja ta bort.

Gud vad skönt!

Var bara tvungen att kolla själv också. Jag gick in på listan med kontakter. Till höger vid varje namn finbs ett inringat i. När jag trycker på det kan jag sedan välja att ta bort kontakt om jag inte är vän med personen på Facebook. Jag har Samsung och gjorde det på telefonen om det har betydelse.
Jag hittar inte alternativet "ta bort kontakt". Det närmaste alternativet är "blockera" men det tänkte jag inte göra.
Screenshot_20180311-233222.webp

Jag hittar inte alternativet "ta bort kontakt". Det närmaste alternativet är "blockera" men det tänkte jag inte göra.
Visa bifogad fil 12212
Du är på fel ställe (been there, done that). Gå in på andra ikonen från höger längst ner som ser ut som två människor. Då kommet du in på en lista med dina kontakter. Klicka inte på namnet utan bara på det lilla blåa i:et till höger. Då kommer alternativet att ta bort upp om ni inte är vänner.
Lyckas tyvärr aldrig lägga in bilder så jag kan inte visa.

Du är på fel ställe (been there, done that). Gå in på andra ikonen från höger längst ner som ser ut som två människor. Då kommet du in på en lista med dina kontakter. Klicka inte på namnet utan bara på det lilla blåa i:et till höger. Då kommer alternativet att ta bort upp om ni inte är vänner.
Lyckas tyvärr aldrig lägga in bilder så jag kan inte visa.
Jag hittade stället men trots att jag klickat på Ta bort så ligger de kvar. Måste man starta om kanske?

Jag hittade stället men trots att jag klickat på Ta bort så ligger de kvar. Måste man starta om kanske?
Starta om appen låter vettigt? Eller radera konversationen med den personen? Kommer inte ihåg exakt och just nu har jag ingen jag vill ta bort så jag kan inte testa. Men de jag tagit bort tidigare är borta nu.

Liknande trådar

IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: ufot
·
Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
761
Senast: MiaMia
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 334
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 098
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner