Bukefalos 28 år!

Mexikansk nosgrimma

Ms_Antrop

Trådstartare
Okej, nu har jag fått nog - jag behöver hjälp av Buke!

Vilka märken har mexikanska nosgrimmor - alltså - pullarnosgrimmor utan ringar på sidorna?

Jag tycker att jag har googlat på alla möjliga sätt men jag hittar fasen inte... Eller jo, från Dyon. Men det är för dyrt, det måste ju finnas billigare i sån modell.

hlep? :angel:
 
832-m.jpg


Tex denna, från Cottage Craft, kostar 10 pund i England.
 
Kan inte svara varför Ts inte vill ha ringar, men min förra fick jätte skav av ringarna men inte utav en pullarnosgrimma utan ringar. Kanske samma.
 
CWD och Kentaur har en. Vet däremot inte hur mkt den kostar.

Sen finns det såna med skydd där ringarna sitter, om det är skavet du vill undvika.
 
Senast ändrad:
Stubben har.

Annars kan du ringa till Stenbergs läder i Stockholm, dom syr själva och är inte dyra alls.
Har köpt flera olika därifrån utan ringar, vill inte heller ha ringar :D
 
För att
Nu var ju inte det frågan, men varför vill man ha en sån?

Nu hade det väl räckt med att jag tyckte att det var snyggare utan ringar iofs men...

Jag alltid tycker att ringarna sitter lite off på nå vis på min häst. Han är lite konstig i storleken, mitt mellan full och x-full.
 
För att


Nu hade det väl räckt med att jag tyckte att det var snyggare utan ringar iofs men...

Jag alltid tycker att ringarna sitter lite off på nå vis på min häst. Han är lite konstig i storleken, mitt mellan full och x-full.
Nä, det var inte ringarna jag tänkte på utan nosgrimman i sig. Pullarnosgrimma är för mig nåt jag växte upp med som galopphästarna hade, så att de inte just skulle "pulla". Jag har funderat på varför man har det på vanliga ridhästar. Eller tycker man bara att det är snyggt?
Mest en fråga bara.
 
För att


Nu hade det väl räckt med att jag tyckte att det var snyggare utan ringar iofs men...

Jag alltid tycker att ringarna sitter lite off på nå vis på min häst. Han är lite konstig i storleken, mitt mellan full och x-full.

Känner igen det där problemet till viss del! Min häst ligger också mellan full/x-full och ringarna kan sitta lite mysko på honom ibland tycker jag. Inte så det stör honom kanske, men så att det inte ser så bra ut iaf. Nu har jag ett pullarträns från Globus med klinker som sitter jättebra på honom. Dock verkar de enorma i storlekarna, för det finns bara upp t.om. full, men jag har det inknäppt på innersta/näst innersta överallt. Kanske värt att kika på? :up:
 
Nä, det var inte ringarna jag tänkte på utan nosgrimman i sig. Pullarnosgrimma är för mig nåt jag växte upp med som galopphästarna hade, så att de inte just skulle "pulla". Jag har funderat på varför man har det på vanliga ridhästar. Eller tycker man bara att det är snyggt?
Mest en fråga bara.

Mexikansk-/pullargrimman anser jag vara en bra nosgrimma för hästen, rätt anpassad. Den sitter inte över kindtänderna som den engelska/achen gör. Den lämnar näsborrarna fria, vilket jag tror är varför den är poppis på galopp- och fälttävlanshästar.
Kollar man på de nya innetränsen, highjump o micklem påminner nosdelen mycket om mexikanska grimman. Dock utan korsade remmar.
 
Jag har en som är köpt hos en sadelmakare i New Market. Köp den innan den åker i tunnan. :angel:
Ytterst lite använd. Mörkbrun, alltså inget rött i nyansen.

Jag tycker att det är snyggare utan ringar. :up:
 
Fick upp en när jag satt och tittade genom rea-sidor, där kallade de det för "figure 8 noseband". Just denna var från Imperial Riding.

Skickar länken till dig, utifall det skulle vara en som är av intresse, den var löjligt billig ;)
 
Nä, det var inte ringarna jag tänkte på utan nosgrimman i sig. Pullarnosgrimma är för mig nåt jag växte upp med som galopphästarna hade, så att de inte just skulle "pulla". Jag har funderat på varför man har det på vanliga ridhästar. Eller tycker man bara att det är snyggt?
Mest en fråga bara.
Jag har det på min som absolut inte pullar men som trivs bättre på den då den i och med ringarna hamnar högre och inte ger något tryck på kinderna.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 763
Senast: Mogge
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 212
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 333
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp