mh- stövlar töjer sig mycket?

orion_x

Trådstartare
Töjer sig mountainhorse-stövlarna mycket i lägret? provade ett par igår och de normala är rätt tajta, och då provade jag utan ridbyxor, ska testa med byxor idag. De som var vida var dock för stora i vaden. Så töjer de sig en del i lädret så kanske jag kan ha dem?

provade ett par av den nya modellen fast utan snörning.. skyltexet så tänkte åka dit och se om de ahr den andra stöveln nån stans.. Är i akukt behov av nya stövlar

Sv: mh- stövlar töjer sig mycket?

De töjer sig, läder är levande material, så länge det finns något under som gör att lädret stretchas åt blir det längre, alltså töjer sig. MH har väl desutom resår på sina stövlar?

Ja de har resår. Bara tänkte att om lädret töjer sig så behöver inte resåren synas så mycket:angel: det är tråkigt med resår... men hittar inga andra stövlar i stan som passar

Hade förut vid på MH,men de var för vida och sist köpte jag normal.Kändes tighta i början men nu sitter de bra:) Så visst töjs de lite,de känns ju också lite stela som nya.

Ja de töjer sig lite. När jag köpte mina var de något tajta utan ridbyxor, så jag putsade dom ordentligt och sprang runt med dom här hemma i några dagar innan jag kunde rida i dom, och nu sitter dom jättebra :)

Jag köpte ett par förra året och har haft dom 1-2 gånger i veckan sen dess. Dom har inte töjt sig och resåren syns knappt, däremot har benen krymt :o :D
Tycker dom är super sköna, skulle inte byta dom mot dyrare stövlar som är stela och obekväma.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag beställde hem ett par Opus High Rider från MH i veckan då de håller på att sälja ut den och några andra modeller till nedsattpris...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: Fanny1012
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 434
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag åkte jag in till närmaste tätort för att leta efter lite ridkläder. Det finns, så vitt jag vet, bara två ställen som säljer sånt...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka