Micklem multibridle

Sv: Micklem multibridle

Man får alltså tävla på dressyrtävlingar med pullargrimma numera? Eller gällde det bara fälttävlansdressyr?

Fö. ser det här tränset mkt intressant ut. Synd att jag inte har nån häst att praktisera på :o

Senast ändrad:

Man får ha pullarnosgrimma i vanlig dressyr numera (from 2011) Micklem - nosgrimman är som sagt godkänd även den (utan clips) i dressyr och fälttävlan, dock ej i hoppningens TR...

Vilken bild är pullargrimman :confused:
Vet inte om det är jag som ser dåligt, men hittar ingen pullar bland bilderna på s14 :o

Hmm, tycker meste det liknar en vanlig aachen med snokrem och lite tunnare nosgrimma, men det skulle kanske kunna vara en rund platta där på nosen :angel:

Man får ha pullarnosgrimma i vanlig dressyr numera (from 2011) Micklem - nosgrimman är som sagt godkänd även den (utan clips) i dressyr och fälttävlan, dock ej i hoppningens TR...

Men betslingen är väl fri i hoppning på stor häst? Så länge den inte skadar hästen alltså.

Du får rida med Micklemnosgrimman i hoppning tom med clipsen :D

Härligt att det händer positiva ändringar i TR. Håller med om att det borde vara tillåtet med rakt bett i dressyren oxå.

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
3 069
Senast: Bison
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
432
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 489
Senast: Mirtai
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
1 995
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V