Microneedling / Dermapen4

Emtherlia

Trådstartare
Någon som har gått på microneedling-behandling med Dermapen4? Funkar det? Blir hyn bättre?

Gör det asont?:nailbiting:

Är så sjukt trött på min hy som liksom aldrig blir av med finnarna, även när de läkt ut. Jag är liksom röd på det stället 3 månader efter jag haft en finne, det är fan inte rimligt!
 
Någon som har gått på microneedling-behandling med Dermapen4? Funkar det? Blir hyn bättre?

Gör det asont?:nailbiting:

Är så sjukt trött på min hy som liksom aldrig blir av med finnarna, även när de läkt ut. Jag är liksom röd på det stället 3 månader efter jag haft en finne, det är fan inte rimligt!
Har inte heller hört någon professionell rekommendera att göra det hemma. Vad använder du för hudvård annars? Det finns ju ganska mycket som gör huden klarare.
 
Har inte heller hört någon professionell rekommendera att göra det hemma. Vad använder du för hudvård annars? Det finns ju ganska mycket som gör huden klarare.

& @Araminta Nej jag har inte tänkt göra det hemma, utan naturligtvis gå till en salong. :)

Jag använder produkter från Exuviance rekommenderat av en hudterapeut, tycker dock inte det gör någon större skillnad :(
 
Någon som har gått på microneedling-behandling med Dermapen4? Funkar det? Blir hyn bättre?

Gör det asont?:nailbiting:

Är så sjukt trött på min hy som liksom aldrig blir av med finnarna, även när de läkt ut. Jag är liksom röd på det stället 3 månader efter jag haft en finne, det är fan inte rimligt!

& @Araminta Nej jag har inte tänkt göra det hemma, utan naturligtvis gå till en salong. :)

Jag använder produkter från Exuviance rekommenderat av en hudterapeut, tycker dock inte det gör någon större skillnad :(

Kan du inte prata med hudterapeuten som rekommenderat produkterna? Jag har gjort en behandling med microneedling en gång, ska boka min andra snart. Min erfarenhet är bra, det känns när du gör behandlingen men absolut något man genomlider. Har man aktivt acneutbrott ska inte behandling göras, men jag förstår att din hud är röd mer än inflammerad?

Jag ska kolla upp om jag kan göra en djuprengöring på mina porer för upplever att det behövs då jag har en del djupa och smutsiga porer, och skulle tro att man kan göra det i samband med microneedling. Kanske behöver du det också?
 
Kan du inte prata med hudterapeuten som rekommenderat produkterna? Jag har gjort en behandling med microneedling en gång, ska boka min andra snart. Min erfarenhet är bra, det känns när du gör behandlingen men absolut något man genomlider. Har man aktivt acneutbrott ska inte behandling göras, men jag förstår att din hud är röd mer än inflammerad?

Jag ska kolla upp om jag kan göra en djuprengöring på mina porer för upplever att det behövs då jag har en del djupa och smutsiga porer, och skulle tro att man kan göra det i samband med microneedling. Kanske behöver du det också?

Nej, jag har egentligen inte så mycket finnar men de jag får orsakar liksom en mycket synlig rödhet där det varit en finne och det röda stannar kvar 2-3 månader efteråt. Helt bisarrt och väldigt tråkigt.
 
& @Araminta Nej jag har inte tänkt göra det hemma, utan naturligtvis gå till en salong. :)

Jag använder produkter från Exuviance rekommenderat av en hudterapeut, tycker dock inte det gör någon större skillnad :(
Men vilka produkter? (hyfsat bekant med sortimentet) Retinonolserumet är ju ett av de mest potenta på marknaden, som inte är receptbelagd. Använder det för antiage-egenskaper men tycker att hyn överlag får en jämnare hudton. Annars är c-vitamin toppen, men där finns det nog bättre och mer prisvärt än sagda märke.
 
Men vilka produkter? (hyfsat bekant med sortimentet) Retinonolserumet är ju ett av de mest potenta på marknaden, som inte är receptbelagd. Använder det för antiage-egenskaper men tycker att hyn överlag får en jämnare hudton. Annars är c-vitamin toppen, men där finns det nog bättre och mer prisvärt än sagda märke.

Den kanske jag får ta en närmre titt på då :)

I dagsläget använder jag enbart dessa på morgonen:
Gentle Cleansing Creme
Soothing Toner Lotion
Evening Restorative Complex (använder den som dagkräm)
 
Någon som har gått på microneedling-behandling med Dermapen4? Funkar det? Blir hyn bättre?

Gör det asont?:nailbiting:

Är så sjukt trött på min hy som liksom aldrig blir av med finnarna, även när de läkt ut. Jag är liksom röd på det stället 3 månader efter jag haft en finne, det är fan inte rimligt!
Såg precis en film på en kollegas dotter som gjorde ngn microneedling mot ärr efter finnar (inte hemma). Men det sades då att de absolut inte gjorde det medan man hade problem med finnar.
 
Den kanske jag får ta en närmre titt på då :)

I dagsläget använder jag enbart dessa på morgonen:
Gentle Cleansing Creme
Soothing Toner Lotion
Evening Restorative Complex (använder den som dagkräm)
Ja men då tycker jag verkligen du ska kolla in både retinol (som ska användas på natten) och c-vitamin. Du kanske inte bör vänja in båda samtidigt dock, och du ska helst ha spf dagtid (men det ska man helst alltid iof). Blir inte alls förvånad över att du inte fått önskvärt resultat av bara de produkterna. Nattkrämen är förvisso bra, använt den från och till i många år! Men speciellt drastiska skillnader har jag inte märkt med bara den, däremot återfuktar den bra samtidigt som den fungerat bra även under mina finnigare år.
 
Ja men då tycker jag verkligen du ska kolla in både retinol (som ska användas på natten) och c-vitamin. Du kanske inte bör vänja in båda samtidigt dock, och du ska helst ha spf dagtid (men det ska man helst alltid iof). Blir inte alls förvånad över att du inte fått önskvärt resultat av bara de produkterna. Nattkrämen är förvisso bra, använt den från och till i många år! Men speciellt drastiska skillnader har jag inte märkt med bara den, däremot återfuktar den bra samtidigt som den fungerat bra även under mina finnigare år.

Jag hade så himla torr hud ett tag och det var då jag blev rekommenderad detta, gillade inte alls dagkrämen så körde på nattkrämen dagtid i stället. Nu har jag inte torr hud i alla fall! :)

Vill dock gärna höra om fler har erfarenheter av microneedling :)
 
Jag hade så himla torr hud ett tag och det var då jag blev rekommenderad detta, gillade inte alls dagkrämen så körde på nattkrämen dagtid i stället. Nu har jag inte torr hud i alla fall! :)

Vill dock gärna höra om fler har erfarenheter av microneedling :)
Tycker inte att det gör ont. Det trycker ju på, men det sticks absolut inte. Gör inte ont, skaver mer eller hur jag ska säga att jag upplever det. Blir inte så ofta eftersom jag bor långt ifrån den typen av kliniker.
Har gjort det i kombination med syror.

För mig blir det en kickstart. Rekommenderar inte att gå på galej i anslutning till en behandling, för man blir minst sagt mosig. :) Efter ett par dagar ser man stor skillnad. Nu har jag inga problem med acne, men om man säger så, det som inte blir rent vid en behandling, blir aldrig rent. Sedan kommer läkningsprocessen igång.
Jag håller det vid liv med syror och vågar nog säga att jag har fräsch hy. Samt spänstig för min ålder.
Är ganska lat men har några vänner som "kan och gör allt". Så jag har hängt på deras kunskaper. ;)
Köper det de säger att jag ska använda. Exuviance är bra produkter, men om jag ska vara ärlig, så tycker jag inte att det är så mycket fart i dom.
Just nu använder jag en blandning av Peter Thomas Roth (han startade sitt märke p.g.a. sin egen acne), RMS och The Ordinary. Dyrt och billigt alltså. Det är det som är fördelen med vänner somhar testat"allt".
Hade jag skött mig lika bra som dom gör, hade det sett ännu bättre ut, men jag är nöjd och som sagt, jag är lite lat och orkar inte med för många moment.
Tycker absolut att du ska testa. Bor du västerut vet jag en fantastisk liten salong som jag gärna besöker när jag har vägarna förbi.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 352
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 773
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 541
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp