Microsoft frontpage

Maira

Trådstartare
Vad är det för program? Vilka funktioner finns i det?

Jag hittade sådana installationsskivor på kontoret.

Sv: Microsoft frontpage

Ett program för att skapa hemsidor. Finns bland annat WYSIWYG i den där du kan rita upp hur hemsidans layout ska vara och skriva in lite text och infoga bilder. Går säkert hyffsat snabbt, men ger i regel ganska oanvändarvänliga hemsidor med massa spagettikod som är svårt att redigera i kodläge :)

ger i regel ganska oanvändarvänliga hemsidor med massa spagettikod som är svårt att redigera i kodläge :)

Mina sidor har jag inte fått sådana klagomål på i alla fall ;)

Fick till dem skapligt bra efter all din assistans i början och har även lyckats jobba lite i koderna när det inte blivit riktigt som tänkt annars = jag är nöjd med programmet :)

Tror det var någon annan på buke också för flera år sedan som jag skulle hjälpa åtgärda ett fel i kod som genererats av Frontpage, men det blev ett ganska stort projekt på grund av att det inte var mycket som validerade i övrigt heller :)
Men jag är å andra sidan nitisk vad gäller validering och semantisk kod också, så för andra är säkert programmet jättebra :)

Precis, där länkar du väl inte CSS-dokument och då blir det vääldigt mycket onödig kod som du kan slippa med hjälp av tex Dreamweaver.
Eller du kanske länkar till CSS-dokument i frontpage ändå? var längesen

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
IT & mobiler Hjälp... Har castat från min telefon till TVn för ett par timmar sedan utan problem. Men nu när jag skulle starta ett program händer det... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 648
Senast: Happimess
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
983
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
295
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka