Microsoft Office - 3 licenser (Snabb hjälp behövs!)

Yukionna

Trådstartare
Vi har en variant av Microsoft Office-paketet med 3 licenser.
Säg att man installerar programmet i datorerna a, b och c. Efter ett tag avinstallerar man programmet från dator c. Är det då möjligt att installera det på dator d när man avinstallerat det från dator c?

Alltså, kan man använda programmet på hur många datorer man vill, men bara på 3 samtidigt, eller kan det bara användas på de 3 första datorerna som det installeras på?

Det borde ju rimligtvis vara det första alternativet, men jag är inte helt hundra så tänkte det var bäst att fråga här.
Grejen är att vi har programmet på 2 datorer redan och jag vill installera det med den sista licensen på min bärbara dator. Dock kommer den snart gå i pension och då vill jag kunna installera programmet igen på den nya datorn.
 
Sv: Microsoft Office - 3 licenser (Snabb hjälp behövs!)

Jo, det borde väl det, men jag har inte hittat dem. Bland de villkoren jag har hittat så står det bara att det är licens för 3 datorer...
 
Sv: Microsoft Office - 3 licenser (Snabb hjälp behövs!)

Relevant del är avsnitt 14 av licensavtalet.

Microsoft Software License Terms skrev:
14. REASSIGN TO ANOTHER DEVICE. You may reassign the license to a
different device any number of times, but not more than one time every 90
days. If you reassign, that other device becomes the “licensed device.”
If you retire the licensed device due to hardware failure, you may
reassign the license sooner.
 
Sv: Microsoft Office - 3 licenser (Snabb hjälp behövs!)

nu vet jag inte hur ms gör men adobes program väljer man att avaktivera på datorn innan man avinstallerar för att installera på nästa...

samtidigt så har jag aldrig haft problem att installera officeprogram med samma nyckel på betydligt fler datorer än föreskrivet utan att inaktivera det på någon först.
 
Sv: Microsoft Office - 3 licenser (Snabb hjälp behövs!)

Precis jag tror att mitt office är installerat på 10 datorer just nu, lånade ju ut det och gud vet hur många datorer de passade på att installera på. Blev lite sur faktiskt för nu funkar det inte längre och det är ju inget billigt program direkt..
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag måste nog inse att min dator inte längre funkar till det jag vill ha den till. Den har blivit så fruktansvärt seg och program hänger...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: sthu
·
IT & mobiler Köpte en ny dator på mellandagsrean och den är således ca 1,5 månad gammal. Med datorn ingick ett års gratis McAfee och givetvis var det...
Svar
8
· Visningar
976
Senast: Lime
·
IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
632
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 442
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp