Bukefalos 28 år!

Midsommarfirande på Gärds

Sv: Midsommarfirande på Gärds

Hehehe nog för att det är en spännande sport, men vi behöver ju inte göra den döds-spännande :D hihi!
 
Sv: Midsommarfirande på Gärds

Det är bara fotboll som behöver anspela på död för att det ska låta mer spännande än det är :angel:
 
Sv: Midsommarfirande på Gärds

Ja det är så sjuuukt spännande, speciellt när svenskarna spelar ut sig direkt. Men svenskarna som faktiskt har chans till de stora medaljerna, OS, VM, EM inom ridsporten, vet folk inte ens vem de är... Sverige i ett nötskal! Medelmåtta-landet, uppmärksamma bara det vi är medelmåttlliga på ;)
 
Sv: Midsommarfirande på Gärds

Kl

Men så avis jag blir på er som får tävla på midsommar! Snart känns det som det är dags att flytta söderut, det är ju där alkt verkar ske:p

Jag får nöja mig med att klämma in en snabbridning innan vi får gäster, otacksam och trist javisst!
 
Sv: Midsommarfirande på Gärds

*kl*
Någon som var där idag och kan förklara vad min syster gjorde fel och med vilken häst? (Är lixom ingen idé att ens tänka tanken att ringa henne när det inte har gått bra...)
Hon red två stycken hästar i 90 klassen avd. A. Vet att hon red fel väg i hoppningen med en häst, var det den svarta eller fuxen? Och såg någon om den svarta reste sig något?
Behövs fler uppgifter också för att det överhuvudtaget ska kunna gå och svara på mina frågor? :p
 
Sv: Midsommarfirande på Gärds

ja nu har jag tävlat klart för evigt känns det som just nu :grin:

Dag 1
Dressyren gick rätt kasst tyckte jag.. ändå fick jag hyfsade poäng och sen var vi felfria i hoppningen vilket gjorde att vi avancerade upp till tredje plats.. red

Dag 2
Terrängdag.. red fram rätt länge så han skulle tagga ner.. men visst sen iväg i starten och det gick bra 3 galoppsprång senare tvärvände han och reste sig ända ner till framridningen.. sen kom vi iväg och red felfritt men vad fan hjälper det när jag en en gång GLÖMMER ETT JÄVLA HINDER på terrängbanan???? Efter nr 3 oxern kommer ju stenmuren bara rakt framför en näää men då tar jag en omväg runt det hindret för att hoppa kombinationen och det känns helt naturligt..... :eek: Jag blir så trött...
 
Sv: Midsommarfirande på Gärds

kl

Har ju också varit iväg!

Dressyren gick inte så värst bra, ville inte rida fram så länge för att spara krut till hoppningen, men halva framridningen gick åt att vara rädd för alla hästar så det blev inte så mycket tid kvar till att rida igenom :p Väl inne på banan blev han lite seg, plus slog sig fri ett par gånger. Och i galoppen ville han bara sticka iväg på långsidorna, men vi höll oss iaf på rätt sida staketen den här gången :angel: Trodde på knappt över 50% men fick ändå 63,5% så kvalet klarade vi ju med råge och det var ju det viktiga :laugh: Vet ju att det finns betydligt mer att hämta där! Slutkommentar "Trevlig häst. Svårt att hitta jämn bjudning och form. Ryttaren korrigerar på ett bra sätt."

Hoppningen var nästan det jag var mest nervös över, har bara hoppat bana med honom 1 gång och då var det bara 80cm. Kom helt fel på 1an och hörde något dunk så trodde jag rev redan där. Petade sedan ner två räcken, 5an med bakbenen och 6an med frambenen. Men 1an låg kvar så det blev 8 fel och precis klarat kval.

Terrängen var ganska snäll, det enda jag bedömde som liten svårighet för oss var hinder 4, en nybyggd ganska rejäl oxer inne i skogen vid vattnet, och hinder 5, en smal stock som låg över några stora stenar precis i skogbrynet, lite svag nedförsbacke, också nytt. Sedan var det i stort sett samma vanliga runda jag hoppat med honom på träning 2 ggr borsett från ett hinder. Vattnet bara rakt igenom, inget hinder efter. Ingen grav, upp/nerhopp var med alls.

Han var lite avvaktande på de 3 första hinderna, men 4an fick vi till ett perfekt språng över! 5an tvekade han och vinglade lite men hoppade. Sedan flöt allt på bra förutom något omtramp, mot slutet började han kännas matt och det kändes som att alla "stora språng" var förbrukade, så tog det lite lugnt där. Slutade med 8 straff för tiden, så vi klarade kvalet och är nu färdiga för Breeders i höst :banana:

Idag kan jag faktiskt bjuda på lite riktiga bilder, syster var med med kameran!

5an
DSC08814.jpg


Näst sista
DSC08818.jpg


Mot sista och mål!
DSC08820.jpg
 
Sv: Midsommarfirande på Gärds

Fio: Såg er ute på fältet runt vattnet, där såg det iaf fint ut!:laugh: Synd att det krånglade i starten, och det där med fel hinder:angel:

Gabby: Kul att det gick bra!!!:laugh:

Jag är jättenöjd med min bäbis!
Han har varit seg hela helgen, kissade efter hoppningen och även efter terrängen, han måste lära sig att göra det INNAN:angel:

Red dock på 55 straff/63% i dressyren, lite överilat i traven, lite vingligt i galoppen då ryttaren fick någon tillfällig sinnesförvirring om vilken väg hon skulle:angel: Hoppningen gjorde vi egentligen bra! Det var ganska tekniskt och han gjorde alla svårigheter superfint med bla 3 kombination. Sedan kommer de där "lätta" hindren, vi kommer rätt men han liksom "glömmer" att lyfta alla ben:angel: 3 Bommer föll och en hel hög tidsfel.

Idag var det äntligen terräng!! Väldigt nöjd med min lilla häst! Två vatten hinder som han kikade lite på men ändå hoppade utan att krångla, några knepiga linjer som kändes busenkla! Sedan tappade vi alla ben efter hindret på kullen vid vattnet och lyckades inte träffa den smala tårtbiten efter... Men det gööör inget! Med en bättre väg och mer tryck i galoppen var det inga problem:) Massor av tidsfel här med, men jag hade inte ens tänkt försöka klara tiden utan vi var mest där för att samla rutin!
 
Sv: Midsommarfirande på Gärds

KL


Nu är vi äntligen på väg hem.
Min lilla polack har gjort strålande ifrån sig. Vår sämsta dressyr hittills i år, vilket var lite tråkigt med tanke på att hon verkligen är fantastisk att rida just nu. Fattade dessutom galopp vid fel punkt så det drog antagligen ner poängen rejält eftersom det var två domare. De verkade väldigt oense, 9% skillnad mellan domarna.....
Gick som tåget i terrängen. Jag hängde lite löst på ett ställe men min fina häst gjorde super ifrån trots hattifnatten på ryggen. Felfri i hoppningen så vi klättrade 14 placeringar och slutade 6a. Kändes superfräsch sista dagen så lite pisk på mig i dressyren så kan det bara bli bättre i Starum. :)

http://www.youtube.com/watch?v=0Jn67Lvl5G4&feature=g-upl
 
Sv: Midsommarfirande på Gärds

Jäklar vad duktiga ni är!! Ser ut att vara en grymt rolig häst att rida i terrängen. :)
 
Sv: Midsommarfirande på Gärds

kl

Grattis allihopa till bra insatser!! :)

...men Fio, för guds skull :rofl: Får man ha en person på banan som står och skriker vilket hinder men ska rida? Isf ska vi kanske hjälpas åt nästa gång att placera ut fio-funktionärer längs banan :D ;)

Gabby, jag tvivlade inte ens sekund på er och jag ser verkligen fram emot att se er på Breeders!!

Kaptenen: Sjukt bra start i enstjärnigt ju! Duktiga ni är både du och hästen! :)

Grattis än en gång till allihopa!!

Själv har man haft en allt annat än trevlig helg, med benbrott på åringen och stress stress stress... Anna har ju brutit armen och kunde inte själv rida på Gärds, men Jill gjorde ett kanonjobb med Candy och vann lätta klassen!! Jag red inte heller, men hade heller ingen plan på det, tråkigt för jag gillar verkligen Gärds. Next time ;)
 
Sv: Midsommarfirande på Gärds

Tack!!!:bump:

(i osynlig text vill jag bara viska att vi genomförde tranemo med i maj, med 58,1+19+0/10,2, men jag är tusen gånger gladare denna runda...)

Jag hade rosett med mig i bilen hem, i tanken. Hästen hade skydd på sig i dressyren pga otroligt stressad matte. Hade alltså egentligen 58,5 i dressyren och en 7:e placering. Men min fina grabb briljerade i terrängen å förtjänar allt cred som går...
Hoppningen ska vi inte prata om. 10st nollor på 52 starter typ. Min grabb visade framfötterna med sina fyra fel!!

Lilla sidentygbiten kommer nog när som helst... :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Midsommarfirande på Gärds

Han har strikt boxvila i 3v nu, sen får vi ta nya plåtar på honom och hoppas på det bästa. Men veterinären lät ganska hoppfull, så vi håller tummarna. Han skulle ju bli Annas nya stjärna... Sammanlagt har vi kört över 70 mil med släp i helgen, helt galet...

Men som sagt! Håll tummarna!!
 
Sv: Midsommarfirande på Gärds

Klart den gör!! Va duktiga ni är!! :) Har du hittat någon sadel förresten? Vad blev det för någon?? :)
 
Sv: Midsommarfirande på Gärds

Hoppsadel menar du?
Sa*eldoktorn byggde om min meredith och renoverade några fel, och när den kom hem så breddade vi den så hans bogblad får plats, så nu funkar den fint!!

När ekonomi finns sen så kanske jag kikar på nåt annat igen, mer byggt efter honom, men just nu ger den ett fint avtryck på schabraken å hästen går som tåget så den får hänga med! =)
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Sarah415
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
667
Tjatter Det här är en chansning, men jag har sett andra få svar på liknande chansningar. I engelskundervisningen under högstadiet eller...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: Takire
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
64 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp