Mikrobalans

Fiorano

Trådstartare
Min tvååring har haft problem med magen och varit sjuk. På veterinärs inrådan får hon nu mikrobalns i samband med hennes antibiotika-kur.
Men för risk att detta magproblem kommer jag att fortsätta ge mikrobalns. Kan man ge det varje dag, eller slår man då ut hästens egen förmåga att producera snälla bakterier i magen? Ska man istället ge det i omgångar? Hur i sådana fall?

Det står på burken hur du ska fodra och om jag inte minns fel så kan man fodra med mikrobalansen upp till 6 mån..
Mitt hbl har nu stått på det i drygt 2 månader och jag ska göra ett uppehåll nu för att se hur hans mage reagerar..

Foderjäst är också bra för tarmbakterierna (och ganska billigt).
Kolla på Equimins.se där har dom "probiotikaprodukter"

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 420
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och... 2
Svar
23
· Visningar
4 509
Senast: monster1
·
Hästvård Vi har ett föl som är fyra dagar gammalt. Tarmbäcket släppte efter ca 4 timmar med hjälp av Microlax. Hon hade sedan dom efterföljande...
Svar
1
· Visningar
975
Senast: Eloise
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Vi som letar häst II
  • Pass förvaring
Tillbaka