Bukefalos 28 år!

Miljönämnden vill att djur omhändertas

Sv: Miljönämnden vill att djur omhändertas

Ska det behöva ta så lång tid för att fatta att denna djuärgare inte ska ha djur? Döda och döende djur, magra och uppenbarligen misskötta. Klart som tusan att djurägaren redan för flera år sedan skulle totalförbjudas att ha djur.

Här har dom inspekterat stallet och mätt ALLT! Ock klagade på ett galler med några millimeters fel mellarum och några cm för låg takhöjd i några boxar. DET kan dom klaga på trots att alla hästar var välskötta.

:mad:
 
Sv: Miljönämnden vill att djur omhändertas

Men för ihelvete de är ju helt absurt!:mad:
Ta djuren därifrån se hur hårt de är i usa.:bow:
De är förjävligt när de ska gå så LÅNGT att djurens liv går till spillo.
Så ska de inte behöva vara. dom får ta och ändra lagarna.:mad:

Ja de är helt sjukt att dom ska gå och mäta och peka hit och dit. De är ju bra men de är viktigare att dom tar hand om dessa djurplågare.
 
Sv: Miljönämnden vill att djur omhändertas

Köpte min häst från denna person. Hästarna är riktigt riktigt magra och folk har fått hästar som mina därifrån, benrangel, det är hemskt på den gården så han får vad han förtjänar. Skönt tycker jag
 
Sv: Miljönämnden vill att djur omhändertas

men 10 år det är ju sjukt.....
en ägar ska max ha ett år på sej att rätta till felen sen är det bara djurförbud som gäller tycker jag...å han sejer att han inte har ut färdat nåt sånt tidigare men jag vet många som har borde ha djurförbud...
min häst hadde inväxst grimma liggsår över allt hadde fåt mycke stryk å var allmänt undernärd....men dom köper bara nya hästar....å det händer inget...
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästvänner, jag behöver er hjälp! Ska försöka göra en lååång historia kort, för en månad sen kom ett sto med transportör som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
21 591
  • Artikel
Hästnyheter Länsstyrelsen har beslutat att omhänderta kor, får och hästar som finns på en gård utanför Sollefteå. Mannen som äger djuren har...
Svar
0
· Visningar
653
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (TTELA) i våra fyra kommuner. Totalt i länet är det 4 520 anmälningar. Flest anmälningar har länsstyrelsen fått i Trollhättan och...
Svar
0
· Visningar
552
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (TTELA) En hästägare i Trollhättan förbjuds av länsstyrelsen att ha hästar. Länsstyrelsen är övertygad om att den bristfälliga...
Svar
1
· Visningar
778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp