Milord pågång!

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Love_Milord
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 035
L

Love_Milord

Just nu är Milord pågång med sadeln. I slutet av månaden börjar det igen; galoppen. Han är ryktad, riden och ny fräsch till sesongen. Ska bli spännande att se första loppet för honom 2006 :p
Men även att få träffa de andra hästarna(t.ex. Nariaat, Exir, m.fl.).

Kramiz Mimmi :rofl:

Sv: Milord pågång!

Nån som vet att de ska ställa upp med sin arab då?? :confused:
Vet ju redan et antal, men man vet ju inte.. er som har Portmer ? Hihi :p

Grr.. *slår mig i huvudet* - Hur kan jag vara så dum? Jag har ju nästan exakt samma inlägg i "Araber som startar nu". Ähh.. det är väll jag, en liten konstig figur :p Okej, men ni som ser detta inlägg; Svara inte, svara på det andra :) Om ni inte hittar det och om ni "måååste" svara, får ni ju såklart svara här :p Hihi

Hej, kul att se dig härinne igen. Ja äntligen börjar säsongen igen, Nariaat blir med i preimären, men vi kommer inte att ta första starten så hårt, det blir hans första riktiga jobb för säsongen, hemma är marken underminerad eller vattendränkt så det är svårt att få till något vettigt. Han gjorde en spritz nu i i veckan men det är allt han gjort i fartväg.
På Måndag ska Frans ner till Jägersro och gå jobb och springa av från de riktiga boxarna, sköter han sig väl och allt fungerar ska jag efteranmäla honom till kvalet samma dag som Nariaat löper, två flugor i en smäll.
Våren är äntligen här på riktigt, och Frans är ganska hingstig, får se hur han sköter sig på banan, annars blir det kastration för hans del.
Vilka ryttare har ni på Milord och Elmanda? Ninni Westerlund ska rida Nariaat.

Kram :banana:

Haha, ja det var roligt att komma in igen :D Vad kul att Nariaat kommer med, ska bli spännande, hur mår han nu förresten?
Ja, det har ju varit regn på sista tiden men solen har visat sig här och var. Ska bli skönt i sommar där marken är "fast".

Jag vet inte riktigt vilka som ska rida dem, pappa håller nog reda på det. :) Sen är jag inte 100% på att de startar med, kanske nästa månad, men jag tror till 70% :D

Kramiz :bump:

Jag frågade pappa, han sa att de inte har fått reda än. Imorgon får han veta.

Pappa hälsar :D Kram Mimmi :bump:

Kul, då får du skvallra lite om vilka som ska rida, nyfiken. Nariaat mår bra, äter, dricker och leker när han inte rids, marken här hemma är så underminerad att man knappt vågar sig ut o rida längre! :crazy:
Har varit nere i några hålor och det är minsann inte roligt, tur att jag bara travat lugnt.
Det finns vissa hål här som är mer än 30 cm djupa!!! :eek:

Herre gud! :eek: Shit.. måste vara svårt att rida :D Han har inte skadat sig iaf?? :crazy:
Hoppas marken snart blir mycket bättre.

Tittade i galoppsport efter startlistor m.m. Hittade det de ska vara med i på Söndag;
http://www.atg.se/StartlistServlet?datum=20060430&bankod=J%E4&spelform=VP
Har du märkt att alla hästar i loppet har amaterryttare :D

Ska bli spännande nu, man vet ju inte vem som vilat ut sig för mycket och vem som arbetat mest :d Fast man satsar ju lätt pengarna på Elmanda, haha :p

Det ska bli väldigt spännande att se Elmanda mot Neiron, det är ju värt hela resan ner!
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Elmanda tar hem segern, hon har bra startspår dessutom, men jag ska inte klaga på mitt heller, men jag och Nariaat ska satsa på de längre distanserna i år så vi tar detta som en förberedelse, har ju inte kunnat förbereda honom alls lika bra i år som föregående.
Assischa är också väldigt snabb ut så det ska bli kul att se henne med.

Jo, det är inte kul med en massa hålor i vägarna, men inte mycket att göra åt nu, det blir bättre med vädret.
Huvudsaken är att det går att rida alls, va inne med 3-åringen på banan idag och han kastreras på Fredag, inget att disuktera, fy fan vilket monster han blev, skrek, vrålade och gick mer på två ben än på fyra! Hua, är glad att jag red själv. Nä, han mår absolut bättre av att bli valack.

Såg inte Neiron! Han vinner nog :D Pappa sa att Neiron etta, Milord tvåa.. sen kom jag inte ihåg mer :) Men Nariaat kommer nog också placera sig bra, det går ju ofta framåt för honom och han har starka ben(syns^^). Så förälskad i hans bläs:love: Kan inte sluta tänka på den när man säger namnet, hihi :rofl: Ja, Assicha är rätt bra, och Portmer är ju också med, alla de svenska bästa hästarna "utom" El Wodkine :) Såå spännande :banana: Längtar redan! :D

Ojojoj! :eek: Sånt har jag inte hört på många dagar. Han kommer säkert lugna sig. Och med dig på ryggen blir han fort bättre :bow:

Vi ses på söndag ju! Ska nog trippa förbi Natiaats box :p

[Nariaats box, skrev fel i slutet :p]
Just det, Elmanda är mer bra på korta sträckor. Neiron är ju jätte bra annars och har lätt vunnit över Elmanda då de tävlade mot varanndra.. Hur går det med Frasse?? :D

Neiron är väldigt bra på pappret, Elmanda väldigt duktig på sprinterdistanser med hög vikt, Milord väldigt duktigt han oxå, allt kan hända. Galopp är galopp.
Jag skrev i ett tidigare inlägg om Frasse, inga bra kommentarer, men det han blir bra med tiden, jag har inte bråttom. En verklig stayer som blir bra på sikt, man måste bara ge honom tid och "lektioner".
Han har varit mycker lättlärd under vintern, skulle kunna tro att han är född med sadel och träns, MYCKET bättre än Nariaat, inga tvivel.
Han blir bra, UTAN STRESS och annan påverkan.

El Wodkine kan man inte räkna med i dessa sammanhang då han endast springer på långa distanser. A man still going strong, härligt!

Håller med. När man ser Frassemannen på bilderna ser han väääldigt "musklig" ut om jag måste erkänna, stabil?
Milord gillar låånga lopp, det sägs att han slår till i loppet, men som du säger är ju galopp galopp och vad som helst kan hända, vem vet?? Helt plötsligt kutar Exir föra allihopa i en egen grad?? Men han är också bra, låg mellan Mille och Elmanda i Klapenborg med bra resultat.
Hoppas nu det inte blir "trängsel" på loppet, det är det ända jag oroar mig för, trillar en häst kan hela klungan trilla, och vad kan hända?? Det är nog det ända jag oroar mig för på loppet, han skulle ju hellre komma sist än att trilla omkull, eller? Tänker på hästen i första hand :) 10sätar är mycket ändå :crazy:

Haha, biland får du mig att le för dina meningar :D

[Plötsligt vad jag skrev mycket fel i mina meningar :p hästar inte sätar och ibland istället för biland]
Hmmm.. Hur tror du det blir på loppet? Neiron-Elmanda-Nariaat-?

Självklart kan allt hända, men det är inte så ofta hästar springer omkull som väl är.
Jag har inte en aning om hur loppet kommer sluta, men spännande blir det iaf.
Frasseman är fortfarande baby och har en del muskler till att sätta innan han är färdig, det kommer att bli en stayer av honom.
Tycker inte att mina hästar är mer musklade än de andra på banan, Nariaat har dock en ganska rejäl nacke så det är nog den man blir lite lurad av :D
Såg listan igår och kan ju inte klaga på spåret, eller starttiden heller för den delen.
Det är skönt när man kan komma hem i vettig tid, har ju fler hästar att ta hand om, åringarna går ute dygnet runt nu men ska ändå fodras med kraftfoder 2 ggr/dag, borstas och visiteras.
Tävlingshästarna får börja gå ute dygnet runt när det är lite varmare, ser ingen anledning till att ha dem på box nattetid, då kan man lika gärna ta in dem ett par dagar före start så att de får vila ut ordentligt. Det har ju fungerat bra hos mig iaf.

Ja, du har nog rätt, fast i Klampenborg var nog ett av de värsta jag sett, fäörutom i Polen. Då skulle vi se första ången Milord springa, det var en häst som gick omkull och fick avlivas på banan! Helt hemskt.. jag tror den bröt benet.. Som tur var hände inget Milord. I Klampenborg var det den där rejäla kullerbyttan :crazy: Jag vet inte om du var där men det visades sen i TV:n också, shit vad jag blev rädd när jag såg hur det blev två hästar som hade ramlat! Men när jag väl såg att Milord var där så slappnade jag mer av, hela släkten var med där och som en tur vann han, helt konstig dag :D Men de som trillade klarade sig iaf :)

Haha, nähh.. Vad menar du med att bli lurad av?? Är det ungefär som..? Jaja :D

Ja, det är ju skönt att svalka sig och inte stå inne i boxen hela tiden. Milord hade skadat benen i transporten nån dag så pappa hade sprajat dem, men nu är det helt okey, benen var blåa! :D

Har du tre hästar nu? Åringen, Nariaat och Frascati?

Idag ska jag PRAOa på ett djurhus. Ska bli kul vi ska inte åka för en om en stund så jag gick in lite här och kollade.. Ska bli roligt att göra vid till kaninerna m.m.

Längtar sååå till sommaren.. Man kan rida på fast mark, vi ska flytta, jag ska ta hem Expressa och Al tayar m.m. Vad ska du göra i sommar?? Och man får ju inte missa de stora loppen, ska bli spännande med lopp här och där. :D

Jag tänkte gå ner till Jägers och se arabloppet då hon jag brukar jobba för har en häst till start. Givetvis tänkte jag kolla in era hästar också och vilka ni är såklart....! Så om ni undrar vem det är som stirrar på er så är det bara lilla jag! :angel:

Vem är det du jobbar hos då? Vad heter hästen?

Hjälper Helena Fylking lite då och då. Hästen heter My Gold Lady.

Aha, My Gold Lady känner jag till, gick riktigt bra förra året men ådrog sig en skada i samband med tränarbytet sas det.
Hon presterar säkert väl på Jägers, Fylking brukar inte fuska.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 201
Senast: Luff
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 495
Senast: pews1972
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras... 2
Svar
21
· Visningar
4 372
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 947
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka