Milord pågång!

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Love_Milord
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 036
Sv: Milord pågång!

Om någon skada vet jag inte och hästen har precis kommit ner från Täby förra veckan. Har en del nerver och tycker inte riktigt om att åka transport vilket hon gjorde en del förra året. Fördel nu när hon inte behöver åka någonstans...! Inte långt iallafall.

Lillaloppan skrev:
Om någon skada vet jag inte och hästen har precis kommit ner från Täby förra veckan. Har en del nerver och tycker inte riktigt om att åka transport vilket hon gjorde en del förra året. Fördel nu när hon inte behöver åka någonstans...! Inte långt iallafall.
Jag tror jag sett dig hos Helena Fylking. Jobbade du där när Milord var där??
My Gold Lady är bra, pappa brukar prata om henne ibland. Eller, han pratar ju om alla hästar. Fast nog är det mest jag sm har flest hästar i huvudet, mamma brukar säga att det är det ända jag har i mig ;)
Nu är loppet nära, så spännande :D Man har ju ingen aning vem som vinner, eller kanske :p

Ses :bump:

Folk pratar mycket så jag vet inte. Vad gör hon i Skåne redan? Trodde Helena flyttat upp sin anläggning till STHLM? Men jag kanske har fel?
Bra att hästen iaf mår bra.

Ja, det var ju därför vi inte tränade Milord hoss henne längre.. tror jag.. Jag var säker på att hon skulle komma upp där, skulle nog tävla mycket där. Tycker för det mesta mer om skåne, lungt och skönt :love: fast jag ska inte klaga, i Stockholm finns det gått om fina shoppingcenter m.m.

Har marken tinat hos er lite?? Vädret är grått och mulet och det har ju kommit en regnskur i förmiddag, men annars har nog marken tinat lite, lr?

Det var tänkt att hon skulle flytta dit men pga av personliga omständigheter blev det ändrade planer i sista minut. Hon har dock haft en filial på Täby med dom hästar som skulle tävla under vintern. Tex Eko Monopol, Celestine Stamp och en handfull till. Hon har haft tvååringarna och 3 äldre härnere. Men nu är som sagt samtliga härnere. Har hästarna i Kvarnby precis utanför Jägers så hästarna tränas uteslutande på Jägers banor, tar 10 minuter att skritta dit. Så det är faktiskt väldigt bra där, nära till träningsbanorna men ändå lugnt och skönt på landet och stora fina hagar. Hoppas hästarna tycker det är lika bra och springer bra under året!

Det är ju smidigt när man har skrittavstånd till banan, önskar själv att jag hade närmare till en bana att träna på, mina rids alltid i skog och mark, ridbana är inget för oss, det man kan göra på en ridbana kan man oxå göra ute i skogen.
Nackdelen är när man ska gå jobb, men jag har tur som bor nära skjutfältet och har tillgång till åtskilliga mil med sandunderlag :bump:
Men tyvärr står skjutfältet under vatten och jag har inte kunnat rida där ännu, men det kommer.
Marken är fortfarande väldigt riskfylld pga alla vattenmassor, underminerat.
Men våren har ju anlänt nu så det blir snart bättre.

Ja det är smidigt när man har alla träningsbanorna så nära. Framförallt på vintern när det inte finns så mycket möjligheter att träna annars... När markerna blir lite bättre och hästarna kommit igång ordentligt så kommer dom nog tränas mycket ute på fälten, inte så mycker harvande runt på banan. Finns en hel del backar att klättra i och man kan cantra ute i "det fria" istället. Banan blir de flesta trötta på förr eller senare ändå..!

Nu börjar hästarna mer för mig, ska sluta på ridskolan till sommaren pga att man inte lär sig något m.m. Ska "cykla" ut med min kompis till Juane gubben och träna honom mer, åker på måndag. I sommar ska vi flytta och jag har en del att göra med Expressa och de andra. Ska även rida in Expressa, mycket spännande, även efter sommmaren ska mamma fixa en privatlärare till mig och min kompis så vi kan träna Juan, även när jag tränar Expressa. Men den delen ffår jag nog mest hjälp av min brossas flickvänn *puhh* Blir mycket hästar framöver, men det ser jag bara framemot :p

Det är bra nu när marken tinar, snart kan man nog ut och gå ;) Såklart man kan gå innan, men inte vid gruset/jorden, man "sjunker".

Jobb.. vad ska jag ha för jobb när jag bli större..? :confused: Får jag tänka på senare, nu ska jag snart börja med "häst terminen" :D Och det behöver tänkanden, över tider och hinder :banana:

Kram Mimmi :bump:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 201
Senast: Luff
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 495
Senast: pews1972
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras... 2
Svar
21
· Visningar
4 372
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 947
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka