Trodde aldrig jag skulle skapa ett anonymt nick, men detta blev för jobbigt att vara öppen med.
Förra sommaren låg min dotter 2ggr på akuten efter att ha druckit för mkt. Första gången på skolavslutningen då hon ändå visste att kompisens pappa skulle hämta på kvällen. Vi (dotterns pappa o jag) tror att det var första gången hon drack.
Senare på sommaren blev hon våldtagen. Då var hon helt nykter. Efter det rullade det upp andra saker som hänt och dottern fick ångestattacker. I slutet på sommaren var vi hos goda vänner och dottern o deras dotter skulle ha tjejkväll. Det slutade med en ny resa till akuten pga fylla.
Sedan dess har det varit BUP-träffar och absolut utegångsförbud. Allt har börjat kännas bättre. För ett par veckor sedan fick hon lov att gå ut o dansa. Allt gick bra. Idag var det dags för ny fest. Jag skulle hämta kl 24, och vi hade kontakt via snap o sms under kvällen. Jag tycker smsen inte är riktigt som de brukar, men är inte jätteorolig.
Kl halvtio ringer hon o är uppriven med panik i rösten och pratar om obehagliga killar. Jag åker o hämtar och möts av "vuxna på stan" som håller min fulla dotter. Hon är talbar och står på benen så vi åker hem.
Väl hemma tar jag hennes mobil och går igenom den. Det visar sig att de är några tjejer som minst en gång tidigare rökt på och dricker när det ges tillfälle. Dottern har kontakten med spritlangaren. Så det handlar alltså både om hasch o sprit.
Känner mig helt slut. Vad gör vi nu? Jag har kopierat en del ur hennes mobil. Ska jag låta henne få tillbaka den? Ska jag säga att jag snokat? De andra föräldrarna, vad säger jag till dem? Polisen imorgon eller räcker måndag? Usch, kan inte tänka klart. Hjälp!
Började festa när jag var i din dotters ålder, först någon gång ibland, sedan oftare och oftare.
Flyttade hemifrån när jag var 16 (mer eller mindre, mina föräldrar ägde huset så hyrde av dem), bodde bara ungdomar sas i det huset och vi festade friskt. Jag knarkade inte men gick under namnet svampen (usch vad jag skäms när jag tänker på det idag. Men då var det nästan en statusgrej att dricka mycket)
Men en fest spårade ur, någon hade blandat i något i spriten (hembränt javisst

) vet inte exakt vad men det slog ju slint totalt. Jag har inte mycket minne av det, men när mina föräldrar fick nys om det (av en ren tillfällighet, de kom dit dagen efter för att kolla något i en lägenhet) så blev det livat såklart. De gjorde helt sonika så att de packade mina saker och flyttade hem mig, vare sig jag ville eller inte. Jag var ju fullkomligt vansinnig, inte skulle jag flytta hem igen. Jag skulle ju stanna där och festa

Jag har diffusa minnen av att jag frös något vidrigt när skiten gick ur kroppen, sedan att jag satt i soffan och var allt annat än snäll. Tydligen hade jag sett ormar i väggarna och varit helt hysterisk (och då gillar jag ändå ormar) och hävt ur mig vidrigheter till mina stackars föräldrar. Minns inte vad dock och mamma vägrar berätta det, men hon minns det ju såklart

Sedan hade jag sovit non stop i princip i fyra dagar. Jag förstår inte att hunden släppte in mig i huset.
En lång historia, men min poäng är att ta din dotter ifrån det gäng hon är i. Oavsett vad hon säger, hade inte mina föräldrar gjort som de gjorde hade jag nog antingen varit nere i missbruk eller död idag. Polisen trodde att vi fått i oss riktigt starka saker

Då var jag vansinnig på mina föräldrar, men bara man blev av med drogerna så förstod man ju. Och idag är jag glad att de agerade som de gjorde.