Min älskade katt har försvunnit

S

Sievertsson

Min katt som är lite drygt ett år försvann i söndagen den 2/11 -03 :( Jag har ingen aning om vart han kan vara eller vad som har hänt, har satt upp lappar, ringt grannar, satt ut insändare i lokaltidningen, ringt polisen och djurens vänner... men inget napp. Vad ska jag göra??? Jag vill så gärna veta vad som hänt. Är det någon som vet om det är vanligt att man åker runt och plockar upp andras katter och tar med de hem till sig??? Har hört det nämligen, blev jätteräd när jag hörde det! :devil:
 
JA,det finns folk som plockar upp katter som är godtrogna för främmande,tråkit nog,det kan även vara så brutalt nog att den är överkörd och ingen har stannat för att se till ägaren för katten,det kan også vara att den har tagit en lengre vandring,som vissa katter brukar göra ( snackar om min egen katt då )han blev inne katt efteråt)
är det kastrerad?
jag hoppas att den kommer hem snart och att du får reda på vad som har händt.
 
Är katten kastrerad?

Om inte är det inte ovanligt att hankatter tar sig en promenad och är borta några dagar.

Håller tummarna för dig att den kommer tillbaks!
 
Jo han är kastrerad sedan fem månader ungefär! jo visst kan han vara påkörd, och ingen har rapporterat det bara. Men då borde han ju ligga utmed vägen om de inte tagit med sig honom vill säga?! Jag har letat överallt längs vägarna i området där vi bor. Men när din katt försvann och gick i väg, hade han gjort så lite tidigare? Min har aldrig varit borta längre än 12-14 h. Men jag hoppas och tror att han kommer hem eller att jag åtminstonde får veta vad som hänt..
Tack för tipsen! :)
 
Ge absolut inte upp än! Katter kan vara borta en månad och komma tillbaka sen. Risken finns att någon har tagit in den.
 
Tyvärr finns det många galna människor som tar en annan människas djur och sticker. Vi hade ett sådant fall här mitt inne i stan på ljusan dag. Det var för ungefär ett år sedan, det fanns en jättekelig vit katt som alla ungarna gillade och så kom det en blå volvo och bara plockade upp katten och stack. Jättehemskt! :cry:
Man vet ju inte vad de gör med den...
Jag hoppas att din katt kommer tillbaka, det finns många katter som vandrar iväg i flera dagar och sen kommer tillbaka.
Jag håller tassarna och tummarna! :)
 
min ena katt har försvunnit i några dagar (en vecka en gång) ibland.
vi har letat och satt ut annons men rätt som det är kommer hon tillbaka. vi tror att hon går in i folks garage/föråd och blir inlåst. vi har även hittat henne, eller rättare sagt hört, när hon jamat från ett föråd och kunde då få ut henne.
 
min katt började vandra trots att han var kastrat.
jag vart jätte rädd första gången och misstänkte det värsta,
till 4 månader senare han stog på min dörr igjen,han blev då inne katt ett halvår,så slapp jag han ut igjen,
han försvann dock igjen...
gud vet vad som rörde sig i hans tankar.
då han kom hem igjen,kom han aldrig mera ut igjen

vem, vet
det karnsje är precis dette din katt har gjordt,
en katt kan man aldrig lära sig förstå vad som driver dom,
och en katt kan man aldrig äga,
det är katten som äger oss.
men jag hoppas att din katt snart vänder hem,
frisk och kry
 
Sånt händer tyvärr. Får hoppas att den valt att gå sin väg själv. Katter har ju den fördelen att dom kan, om människan är god nog att inte ta dess frihet ifrån den, leva vart dom vill.
Men man får hoppas att den bara är ute på ett litet äventyr och snart är hemma igen.
 
Hej!

Tråkigt att höra att din kise har försvunnit....du måste vara "tokorolig" :(

Vet inte om nå´n annan tipsat om detta innan, men ring gärna runt till katthem där du bor.....även om de inte har tagit honom för en hemlösing så kan det vara att de hört talas om en katt som ser ut som din......

Önskar dig/ er all lycka till, vi håller tummar och tassar!

Mvh C + Gänget
 
Ska ringa till katthemmen men det närmaste ligger 3 mil härifrån, men man vet ju aldrig.
Jo jag är "tokorolig" jag tror jag håller på att bli knäpp. Jag vill ju veta vad som hänt... även om han inte lever längre :(
 
Nej ej katt äger man aldrig även om man tror att man kan inbilla sig det i bland. Jag tror i min enfald att han kommer hem igen...
Jag hoppas bara att han inte plågas, inte får mat och värme om någon nu har tagit honom.. man vet ju aldrig vad de kan hitta på folk..
 
ja han har halsband med namn, telefonnr, adress mm.. Men det kan ju åkt av eller så har någon tagit bort det.. ingen aning! :(
 
Min katt som oxå e kastrerad försvann en vecka ungefär för några år sen. Jag var jätteorolig, men han kom hem efter en vecka som om ingenting hade hänt. Han åt o sen somnade han!
 
vi får hoppas...
önskar dig sårt lycka till,
jag vet hur det känns
 
jo det är hemskt, vet inte vad jag ska ta mig till.. tycker allt är tråkigt, orkar ingenting.. känns jättejobbigt! :(
hoppas bara att allt är bra med honom var han än är... men det är verkligen ovissheten som är värst och så förståss att han inte är hemma hos mig.. men jag hoppas att han kommer tillbaka iaf..
tack för stödet iaf!!! :)
 
jag har hört att flera katter gjort som din katt.. hoppas min kommer snart också! jag tycker att det är "fel" årstid att gå i väg nu bara, men men jag försöker att tänka positivt.
tack iaf...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 021
Senast: kratbran
·
Kropp & Själ Hej,mina vänner på Bukefalos. Jag kallar er mina vänner,för detta forum är verkligen fantastiskt. Man får ett så oerhört fint stöd och...
Svar
19
· Visningar
4 408
Senast: _Taggis_
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Övr. Katt Ja för att göra en lång story kort, jag bor i lägenhet men huset är ligger "mitt ute i skogen" så det är inte så att vi har ett överflöd...
2
Svar
25
· Visningar
2 482
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp