Min bästa vän!

O

Ohmywhy

Min bästa vän är utan tvekan min hund. Denna lilla tjej kan lysa upp hela livet på några sekunder.

Som vissa här vet har jag det inte helt superlätt just nu men ville ändå berätta om de ljusa stunderna. Dem står alltid hunden för :)

Skulle ut på långpromenad på morgonen, vaknade 12!! Med henne liggandes vid min sida sovandes å snarkandes. Vi tog oss ut och väl ute springer först en lös arg hund mot oss, hon sätter sig vid min sida och låter mig lösa det trots att hunden naffsade på henne.

Vi gick vidare, släpper henne lös i parken och inser då att de är fullt av kaniner.. Hon vill ju hemskt gärna springa efter men stannar snällt vid min sida trots att de skakar i kroppen av lust att jaga liiiite.

Väl hemma la jag mig på sängen och va ledsen igen.. Hunden kommer då och lägger sig vid min sida, tittar på mig med sina kastanjebruna ögon och slickar på kinden. Sedan har hon legat där hela dagen och bara funnits.

Låter kanske inte som världens största saker, men för mig är dem det just nu. Underbara underbara hund!

Varför är era hundar eran bästa vän?
 
Sv: Min bästa vän!

Jag har haft ett väldigt djupt band med min förra hund Harley. Han var verkligen min bästa vän. Vi var som ler och långhalm och vi förstod varandra. Jag kan nog inte riktigt förklara det i text, men han fanns alltid där för mig som jag för honom. Vi var oskiljaktiga helt enkelt:)
 
Sv: Min bästa vän!

Lovis är min bästa vän för att vi verkligen har ett band mellan oss. Något som jag bara haft med en häst och en katt tidigare. Vi stämmer så himla bra i personkemin verkligen och är jag utan henne en dag så saknar jag henne :love:
 
Sv: Min bästa vän!

Kunde kopiera det du skrivit på förhållandet som jag och jycken hade.
Jag trodde inte att man kunde bli så tajt.
Det är nu över ett år sedan han dog men jag saknar honom oerhört.
 
Sv: Min bästa vän!

För att dom alltid finns där, oavsett allt annat. För att det är kravlöst och pålitligt och alltid. Jag och min afghan står varandra väldigt nära. Min dobbis är också alldeles underbar för mig och hon ser alltid till så att jag inte är ensam när jag mår dåligt. Då ligger hon där bredvid mig och bara väntar. Afghanen är inte lika närgången, däremot kan han sätta sig och stirra på mig tills jag tar mig ur sängen. Då är det snudd på omöjligt att vara fast i det dåliga, när han sitter och blänger på mig.

För mig är dom stora stunderna som när vi är på utställning eller så inte lika viktiga som dom små. Mina favoritstunder är att komma innanför dörren och få en stor blöt puss av afghanen, eller när han stannar upp och faktiskt tittar på mig och ser glad ut för att jag är världens bästa matte just då. Han är så självständig så tillfällena han söker sig till mig är förhållandevis sällsynta. Därför känns det extra roligt. Eller när jag vaknar med en dobbisnos på kudden. Eller när afghanen som hatar att ligga nära är så där morgongosig och kravlar upp i sängen bredvid mig, lägger sig på rygg och bara myser.

Dom är det bästa, helt enkelt. :love:
 
Sv: Min bästa vän!

Han är den bästa hunden jag kunnat tänka mig, kort sagt!

Och stunder som när han ligger brevid mig i soffan, och någon annan i familjen ropar och ropar på honom, han lyfter på huvudet och kollar på dem, kollar på mig och lägger sig sedan tillrätta brevid mig igen. Medan om han ligger brevid någon annan i soffan och jag ropar kommer han på stört :love:
Eller när han går runt i huset och letar efter mig, och märker han att jag är på mitt rum med stängd dörr luktar han först i dörrspringan och öppnar sedan antingen dörren själv ( :o) eller väntar på att någon ska öppna den, och kommer sedan och lägger sig brevid mig :love:

Han har bara en sådan store vilja att alltid vara mig till lags och vara nära mig att det gör mig varm inombords.
 
Sv: Min bästa vän!

Jag har en väldigt speciell relation till min hund, en slags hatkärlek som under den senaste tiden har landat i en varm känsla i magen som kan framkalla krokodiltårar när jag är på det känslosamma humöret. Jag kan inte tänka mig ett liv utan min totalt störda, skitjobbiga lilla hund.

Det finns ingen varelse på denna jord som kan framkalla sån barnslig, ren glädje som han kan. Han är inte bara speciell för att han alltid finns där utan även för att han har fått mig att upptäcka hur underbart det är att finnas till, att leva.
 
Sv: Min bästa vän!

Min hund Lowa är min bästa vän för att hon alltid får mig att känna mig viktig och älskad. Vi är otroligt fästa vid varandra och hon följer mig vart jag än går. Hon ger så otroligt mycket kärlek utan att ens veta om det.
Kan inte ens föreställa mig att vara utan henne.
 
Sv: Min bästa vän!

Det där känner jag verkligen igen!
Om vi är hemma hos mamma och hon ska ta med Lowa ut på en promenad springer Lowa fram och tillbaka mellan mej och dörren och ser ut som att hon frågar "men ska inte du med?? kan jag verkligen gå utan dig??"

Och så fort hon kommer in springer hon i räserfart till mig vart jag än befinner mig och beter sig som om vi inte setts på evigheter :D
 
Sv: Min bästa vän!

Jag har haft ett väldigt djupt band med min förra hund Harley. Han var verkligen min bästa vän. Vi var som ler och långhalm och vi förstod varandra. Jag kan nog inte riktigt förklara det i text, men han fanns alltid där för mig som jag för honom. Vi var oskiljaktiga helt enkelt:)

Precis så känner jag för Yda också. Vi har ett väldigt djupt band oss emellan - once in a lifetime - skulle man kunna säga.

Jag ville egentligen inte ha denna hund, tyckte inte det var lönt att åka och titta då jag och inte ville ha en blandras, men sambon ville så himla gärna. Väl på plats var jag frälst (som man alltid blir när man tittar valp). Ville ha en tik, ville ha den förstfödde och den tuffaste i kullen. Allt detta stämde in på vår flicka, bonus var också att hon var mörkast av tikarna, vilket jag hemskt gärna ville ha!

Det roligaste är ju att det egentligen är sambons hund, men vad som står i pappret och hur det fungerar i praktiken är två helt skilda saker. Vi har valt varandra helt enkelt.
Alltid ska hon vara där matte är!
2009-03-05+018.jpg


2009-02-23+007.jpg


Mitt hjärta!!
Augusti+2009+039.JPG


Ursäkta bildbomb, kunde bara inte låta bli!
 
Sv: Min bästa vän!

Mina hundar är mina bästa vänner för ….

Att i relationen med dem finns bara ovillkorlig kärlek och välvilja o aldrig några baktankar eller oärlighet.

Att det räcker med 10 minuters hundmys för att bota även mitt värsta humör :)

O slutligen för att de ständigt gör saker, skickar små bevis på att jag är den viktigaste personen i deras liv, det gör mig smickrad o lite mallig ;)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 183
Senast: Migo
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 881
Senast: Motacilla
·
Hundträning Hej Ni kanske minns mig, jag skrev en tråd för ett par år sedan om min sambo som hade köpt en hund han inte tog hand om och jag visste...
Svar
18
· Visningar
2 507
Senast: Sel
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
34 698
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp