MIn blivande stjärna.

Sv: MIn blivande stjärna.

nu när du skriver sådär så blir jag ju jättenyfiken på o se..
måste leta reda på en annan dator som har de där flashprogrammet. :D
om ingenv ill skriva ner vad som sägs ... ;)

Stolt "uppfödare" som konstaterar att han är lika snygg som vanligt, och stirrpelle på stallgången känner vi verkligen igen!! Hoppas nu för er skull att han håller sig i skinnet innanför dressyrstaketet!:angel:

Själv hoppas jag på syskonbarnen e Quite Easy och Chicago Z (skimmel, ja visst!!!);)

*KL*

Här kommer en liten uppdatering om "min" 4-åring. Den som ska vinna 4-års championatet i höst :D

Han är nu riden sedan november med någon veckas vila här och där. Han är alltså inte särskilt mycket riden än. Däremot är han väldigt klok och trevlig i temperamentet och lär sig fort! Vi tränar hoppning en gång i veckan och rider ut ca 3-4 gånger i veckan. Vi har även testat på horseball vilket var helt tokigt kul, nästa träning är i morgon!

Här kommer en liten film från träningen i onsdags, lite spänd och okoncentrerad men jag tycker han uppför sig rätt okej ändå. Nästa vecka ska vi debutera 80cm på klubbtävling :D
Ratatosk Jag är inte helt bra på att redigera videor, enda sättet jag kunde få bort allt prat var att lägga på musik :angel:

3-åringen har vilat och har precis satts igång igen. Hon rids själv i skogen ett par dagar i veckan, är väldigt pigg och glad :)

Kanske ska tilläggas att det inte var för att annonsera som jag la ut den. Jag ville bara inte göra två filmer, en med och en utan "till salu"-texten.

Nelle! Jättefin häst! Men attan vilken stor galopp att jobba ihop...där har du lite att bita i!:D

Ja skämtar du :crazy: Ett galoppsprång så har kortsidan gått. Det är det största problemet just nu. Att kunna få galoppen mer elastisk så det inte blir så jobbigt när ett hinder helt plötsligt dyker upp på "fel ställe" i galoppsprånget :D Det är rätt mycket galopp att rida ihop...
Men han är häftig att rida ute i skogen, känns som att sväva. Vi joggar lite lätt och de andra hänger inte med :D

Han ser ju verkligen trevlig ut. Och galoppen ser ju super ut. Jag har alltid trot att det är Cortus som gett Frigg så bra galopp men det verkar ju snarare som det kommer från mamman..

Skall ni någonting till fastlandet och tävla i år då?? Hade varit kul att se honom live

Vi får se hur säsongen blir och om han blir såld eller inte. Jag har en spekulant som kommer nästa helg.
Vi har ju nästan inga hopptävlingar här så vi får se hur det går att kvala... Känns sådär att slänga ut tusentals kronor för att åka till fastlandet och rida 90-1m :crazy:

Alma verkar ge rätt bra galopp, många av hennes avkommor har god galoppkvalitet!
Hur går det med Frigg? Jag var och hälsade på alla unghästar hos uppf. igår, min 1-åring går där. Deras 3-åring som är helbror med ratatosk är riktigt riktigt fin. Ska bli kul att se vad som blir av honom.

Liknande trådar

Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 597
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mats E Djuse flyttade från Brunflo till Hudiksvall. Då tändes en stjärna som visat att den kommer att lysa långt in i framtiden. – Folk...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: Gunnar
·
Hemmet Jag har blivit så kär i en tapet från Rusta... 2
Svar
29
· Visningar
1 578
Hemmet Vart tvungen att köpa ny kaffebryggare med kort varsel då den gamla gick sönder. Valet föll på en Wilfa då den hade ett par saker jag... 2
Svar
27
· Visningar
893
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10