Min buse ska få en kompis

ufot

Trådstartare
Nu är det äntligen bestämt, min älskade busunge ska få en kompis :love:
Hon tycker helt enkelt att matte är tråkig, är understimulerad och gör allt för att få uppmärksamhet. :cry:

Så, vad ska jag tänka på inför katt nummer 2?

Min lilla tös är nu ett år, kastrerad skogis, som fortfarande är mycket av en kattunge. Eftersom min lägenhet inte är så stor måste den nya katten vara innekatt, gärna 1-3 år, och av den lugnare typen.

Min första tanke var en omplaceringskatt, gärna skogis.
Vad ska jag tänka på angående omplaceringar? Jag vill inte råka ut för en "problemkatt". Hur undviker man de värsta fällorna?
Ska jag veterinärundersöka katten?
Har börjat kolla med kontakter i kattvärlden.
Jag är dock en hopplös naiv typ som tror på allt jag hör... Är med andra ord lätt att lura.

Min tanke är att, helst, kolla på flera katter innan jag bestämmer mig.
Men hur ska jag göra för att slippa bli lura?

Jag kommer självklart att titta på de mest banala saker att katten är kastrerad, ID-märkt, vaccinerad, avmaskad, försäkrad osv.

Vad ska jag tänka på när katten äntligen kommer hem?
Hur ska jag presentera henne/honom för husets härskare?

Frågor, frågor, kom gärna med synpunkter.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 391
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 218
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
4 786
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 574
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp