Sv: Min diarréhäst!
Jag hade det inte heller lätt med min hästs utredning(ja ni har ju följt historien) MEN jag upplever att de tog mig på allvar och att de tog hästens problem på allvar.
Vad jag här inte förstår är fortfarande att OM hästen inte tål något i sin omgivning vilket ger upphov till diarré så skulle det visa sig i en bakteriell störning av tarmfloran. Tidigare prover visar att "fläckiga lillkillen"

inte har någon störning. Varför skulle man då fortfarande misstänka en störning beroende på fodret? Gastroskopin var negativ så magsår har de väl uteslutit.
Inflammation är det man hittat, varför går man inte på det spåret? Bandmaskangrepp kan i sin tur orsaka inflammationer som kan, om de pågår ett tag, bli kroniska. Sen finns det foder som kan hjälpa o lindra inflammationen som även KAN läka ut av sig självt men ofta inte gör det. Det finns också en möjlighet att han blir BÄTTRE av att bara äta hö eftersom det kanske lugnar inflammationen. (Min har fortfarande en inflammation, men den går att hantera med medicin och rätt mat. Han klarar inte olika preparat för magen tex profeed, foderjäst etc men han mår mkt bättre med Proequo som är väldigt skonsamt för magen. Jag kommer tyvärr alltid att få ha kol och salazopurin hemma. Kanske i värsta fall måste han äta det varje år, periodvis.)
Fläckiga lillkillen har ju också haft problemet i flera år, till o från. Det här tyder ju på att han har en känslig mage och kanske kanske att han som så många människor o även hästar, lätt får tillbaka sin inflammation. Xerox beskriver sin häst med tarminflammationer, som liknar min väldigt mkt. Där gjordes väl flertalet undersökningar tills man visste..?
Ett träckprov, ett blodprov, kanske ett nytt ultraljud kostar inte mkt i jämförelse med bara vården o uppstallningen han får nu. I alla fall gjorde det inte det för oss. Det är det jag menar, varför kör de inte igång med utredningen "från grunden" en gång för alla?
Nej, ni är nog tålmodigare än vad jag är

. Ta inte mitt engagemang som nån kritik, Gejsa, man märker att du månar om din häst och att du försöker vad du kan! Men jag med mina erfarenheter förstår inte hur de tänker med hans utredning....