Min ekonomi

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fattar inget. Är det så att folk här skänkt pengar till dig och du har uppmålat en värre historia än verkligheten?
Sen har folk luskat ut att det inte varit så illa?
Fast det har varit precis så illa som jag har sagt.
Enda skillnaden är att jag betalat kfm istället för att de dragit på lönen.
 
Jag är en av dom som är väldigt besvsiken på @Sonic76 , att inte lita på sina vänner (trodde i alla fall jag vi var/är) i en liten grupp där ingen skulle komma på tanken att ställa till det för henne/dig, det känns surt.
Har även LÅNAT ut pengar o där finns det inget att klaga på ,dom har landat på mitt konto vid sagt datum.
 
Min mamma uppdagade en ganska stor härva där en god man köpt en massa saker och lämnat in kvitto på allting men huvudmannen hade inte fått några av dom sakerna. I slutänden tror jag det handlade om över 100 000 kr som den gode mannen tagit själv, där va även saker som gick till kronofogden om jag inte minns fel, det va dock ingen skuldsanering inblandat.
Har på nära håll sett en god man förstöra det mesta. En person avled och en släkting med god man ärvde allt. Hus, bil etc. Gode mannen (som då var dödsboet) betalade inte elräkningen så huset stod ouppvärmt i nära 1 år. Vattenledning sprack. Ingen åtgärd. Mäklare skulle sälja huset men antingen mörkades det eller så visste inte mäklaren om alla problem. Huset var i bra skick innan.
Men det värsta är att gode mannen vägrar betala gravsten.
 
Har på nära håll sett en god man förstöra det mesta. En person avled och en släkting med god man ärvde allt. Hus, bil etc. Gode mannen (som då var dödsboet) betalade inte elräkningen så huset stod ouppvärmt i nära 1 år. Vattenledning sprack. Ingen åtgärd. Mäklare skulle sälja huset men antingen mörkades det eller så visste inte mäklaren om alla problem. Huset var i bra skick innan.
Men det värsta är att gode mannen vägrar betala gravsten.
Men självklart finns det många bra gode män också!
 
Så din dåliga ekonomi beror på att du levt över dina tillgångar?
Det är ingen bra orsak till att be om hjälp från okända privatpersoner.

Om du är orolig för att du ska skaffa nya skulder är det verkligen läge att ta proffshjälp. Åter - tjatar som en papegoja - budgetrådgivare..

Och självklart vet du hur mycket pengar du får i handen när kfm inte längre drar pengar. Din lön minus skatt. :)

Håll i det här nu! I ditt nya guldläge.
Absolut inte. Jag var sjukskriven i tre år. Och fk var 3 månader sena att betala ut, så jag låg efter med hyror mm. Så när jag fick pengar betalade jag hyran. Och det andra fanns det inte så mycket pengar kvar till.
Skulderna hinner växa rejält på 3 månader. Sen hände det igen ett par gånger. Då orkade jag inte ens försöka få till avbetalningsplan hos alla för det fanns inte pengar så det räckte.
Jag har haft löneutmätning sen 2012 kanske eller så…
 
Jag har alltid skänkt pengar till andra, för jag tycker att det är så man gör när man kan. Summorna har varierat beroende på min egen ekonomi. Jag har aldrig haft något överflöd men ändå valt att avstå vissa saker för att andra har större behov.

Jag har räknat med att jag blir "lurad" ibland. Men det är inte jag som blivit drabbad - utan de människor som skulle ha fått pengarna istället. Det gör mig faktiskt arg.
 
Jag är en av dom som är väldigt besvsiken på @Sonic76 , att inte lita på sina vänner (trodde i alla fall jag vi var/är) i en liten grupp där ingen skulle komma på tanken att ställa till det för henne/dig, det känns surt.
Har även LÅNAT ut pengar o där finns det inget att klaga på ,dom har landat på mitt konto vid sagt datum.
Jag vet det , men ändå hade jag svårt att lita på att det verkligen skulle gå vägen. Det var inte meningen att det skulle bli så knäppt.
 
Jag har alltid skänkt pengar till andra, för jag tycker att det är så man gör när man kan. Summorna har varierat beroende på min egen ekonomi. Jag har aldrig haft något överflöd men ändå valt att avstå vissa saker för att andra har större behov.

Jag har räknat med att jag blir "lurad" ibland. Men det är inte jag som blivit drabbad - utan de människor som skulle ha fått pengarna istället. Det gör mig faktiskt arg.
Jag har alltid betalat tillbaka när jag fått låna? Så vem har jag lurat?
 
Har på nära håll sett en god man förstöra det mesta. En person avled och en släkting med god man ärvde allt. Hus, bil etc. Gode mannen (som då var dödsboet) betalade inte elräkningen så huset stod ouppvärmt i nära 1 år. Vattenledning sprack. Ingen åtgärd. Mäklare skulle sälja huset men antingen mörkades det eller så visste inte mäklaren om alla problem. Huset var i bra skick innan.
Men det värsta är att gode mannen vägrar betala gravsten.
Gode mannens uppdrag avslutas direkt när huvudmannen dör.
 
Så din dåliga ekonomi beror på att du levt över dina tillgångar?
Det är ingen bra orsak till att be om hjälp från okända privatpersoner.

Om du är orolig för att du ska skaffa nya skulder är det verkligen läge att ta proffshjälp. Åter - tjatar som en papegoja - budgetrådgivare..

Och självklart vet du hur mycket pengar du får i handen när kfm inte längre drar pengar. Din lön minus skatt. :)

Håll i det här nu! I ditt nya guldläge.
Jo det borde hon veta. På skuldsanering betalar man inte i December och i Juni.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 399
Senast: IngelaH
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 198
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
1 875
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 032
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp