Bukefalos 28 år!

Min femåriga son!!!! HJÄLP

B

Benita

Hej jag har en femårig son som jag kallar "mitt orosbarn". Han föddes med ett litet blåsljud på hjärtat men det har vuxit bort! Hanns fösta år sov han väldigt mycke o jag pratade med dom på BVC men det var ok efter som han åt o växte han är väl lite tröttare än andra bar sa dom bara. Han är laktosintollerant, o för ca två år sedan började han skaka, om det gått lite länge mellan måltiderna om han inte ätit tillräkligt om han somnat tidigt o inte ätit så bra till kvällsmat.
I julas (07) när vi var hos mina föräldrar så blev han skakig men vi hade ätit bra hela dagen o jag kan inte förstå vad som gjorde detta, vi höll på med detta i tre timmar innan han slutade skaka, dom som var hos mina föräldrar känner han väldigt väl.
Nu för ca en vecka sedan sa han på morgonen innan vi åkte till dagis att "mamma det käns som jag ska dö", jag sa till honom att det ska du inte sedan åkte vi. På kvällen när vi satt o åt var han lite konstig o ville inte äta satt bara o tittade ner i bordet, jag frågade honom vad det var men det var inget sa han. Efter en liten stund så sa han "mamma, det käns verkligen som jag ska dö", vi stelnade till hela familjen o jag frågade hur han kände o varför han kände så, han kunde inte förklara det utan det känns bara som det är något som inte stämmer.
Paniken steg i oss o dagen efter åkte jag ner till BVC o fick en tid till docktorn som konstaterade att det inte var något blås ljud kvar o att han såg frisk ut, men han tror inte han är hel i själen, ni föräldrar ser nog inte honom, ni sysselsätter inte honom, han får inte vara en individ, skakningarna på jul annser läkaren var för att han inte kände folket som var där trotts att det är släktingar som han träffar ofta o vill sitta hoss ALLA så det tror inte jag.
Jag sa inte så mycke men jag kände mig helt ursel. Vad vet läkaren om detta? Vi lever på en gård med hästar o vi har 4 barn totalt men folk brukar berömma oss för att vi verkligen ser varge barn, han är med oss hela tiden, tyvärr måste jag lämna honom på dagis när jag jobbar, men vi länmar nästan aldrig i väg våra barn (vi har haft barnledigt 6 gånger på 5 år).
Jag vet inte vad jag ska göra. Är det fel på oss föräldrar eller ska jag gå vidare med detta??
ÄR DET NÅGON SOM KAN HA NÅGOT FÖRSLAG PÅ VAD JAG SKA GÖRA???
 
Sv: Min femåriga son!!!! HJÄLP

Har han genomgått några andra undersökningar än bara blåsljudet? Det kan ju vara annat som är fel.
Ni kanske ska kontakta Bup och se om det är psykiskt?
 
Sv: Min femåriga son!!!! HJÄLP

Hej nej han har inte gjort några andra undersökningar, men däremot är han väldigt "utväklad, Medveten o före sin utväkling säger hon på BVC. Jag tnkte ta kontakt i gen med dom på bup men jag pratade med dom när jag varit phos doktorn o dom tyckte han var för liten. Jag sa till min son att det var ju bra att doktorn sa att det inte är fel på dig, och det höll ah nmed om. Jag tycker han verkar lite lugnare nu, men det är inte jag, jag visar dock inget för honom utan är som varnligt men berömmer honom mer o frågar honom oftare än tidigare om han vill ha en kram han vill alltid kramas:)
 
Sv: Min femåriga son!!!! HJÄLP

ursch att höra något från en sådan liten en. Jag tycker att ni ska ta kontakt med någon annan läkare, kanske en psykolog.

Pojk stakarn kanske har panikångest, det kan ju visa sig på olika sätt. Nej orka ta tagi det här vänta inte gör det NU! Gör det både för hans och din egen skull!

Många kramar och lycka till!

Ps håll oss gärna under rättade om hur det går Ds
 
Sv: Min femåriga son!!!! HJÄLP

Ja jag får på något vis göra någonting i alla fall men man känner sig så handlingsförlamad. Det känns som att inte denna läkaren tog det på allvar i alla fall. Det känns skit jobbigt, jag går till hanns rum flera gånger på natten o kollar så han är ok. Jag känner för det mesta när jag tittar på honom när han sover att tårarna kommer, jag vill inte visa något för honom så et är väl därför det kommer när han sover.
Ja jag håller er underrättade!!
 
Sv: Min femåriga son!!!! HJÄLP

Du har rätt att få en annas läkares utlåtande eller gå till ett annat sjukhus. det kan kännas tryggare med att kollat en extra gång. Finns det nåt värre än när ens barn säger så?:(
 
Sv: Min femåriga son!!!! HJÄLP

Usch vad hemskt, kan verkligen förstå hur det måste skära i hjärtat.
Jag tycker att du ska ta honom till en annan doktor och ge dig inte. Vilken go kille du verkar ha.

*många styrkekramar*
 
Sv: Min femåriga son!!!! HJÄLP

Paniken steg i oss o dagen efter åkte jag ner till BVC o fick en tid till docktorn som konstaterade att det inte var något blås ljud kvar o att han såg frisk ut, men han tror inte han är hel i själen, ni föräldrar ser nog inte honom, ni sysselsätter inte honom, han får inte vara en individ, skakningarna på jul annser läkaren var för att han inte kände folket som var där trotts att det är släktingar som han träffar ofta o vill sitta hoss ALLA så det tror inte jag.
Jag sa inte så mycke men jag kände mig helt ursel. Vad vet läkaren om detta? Vi lever på en gård med hästar o vi har 4 barn totalt men folk brukar berömma oss för att vi verkligen ser varge barn, han är med oss hela tiden, tyvärr måste jag lämna honom på dagis när jag jobbar, men vi länmar nästan aldrig i väg våra barn (vi har haft barnledigt 6 gånger på 5 år).
Jag vet inte vad jag ska göra. Är det fel på oss föräldrar eller ska jag gå vidare med detta??
ÄR DET NÅGON SOM KAN HA NÅGOT FÖRSLAG PÅ VAD JAG SKA GÖRA???

Mitt enda råd är: vänd er till någon annan än denna läkare.

Vissa läkare, psykologer och psykiater är fortfarande helt insnöade på att det bara finns ett psykodynamiskt perspektiv. Med detta perspektiv är det alltid föräldrarnas fel på ett eller annat vis, miljön sägs alltid vara orsaken. Hur kan man bara hiva ur sig sådant utan att känna patienten eller hemförhållandena (om jag har uppfattat dig rätt)? Läkaren kan för allt vad jag vet ha lika fel som rätt, men det som gör mig upprörd är att han lättvint kastar fram någon psykoanalys som passar just ovan nämnda teoribildning. SUCK!
Styrkekram till dig och vänd dig till någon som tar er på allvar och som inger förtroende.
 
Sv: Min femåriga son!!!! HJÄLP

Mitt enda råd är: vänd er till någon annan än denna läkare.

Vissa läkare, psykologer och psykiater är fortfarande helt insnöade på att det bara finns ett psykodynamiskt perspektiv. Med detta perspektiv är det alltid föräldrarnas fel på ett eller annat vis, miljön sägs alltid vara orsaken. Hur kan man bara hiva ur sig sådant utan att känna patienten eller hemförhållandena (om jag har uppfattat dig rätt)? Läkaren kan för allt vad jag vet ha lika fel som rätt, men det som gör mig upprörd är att han lättvint kastar fram någon psykoanalys som passar just ovan nämnda teoribildning. SUCK!
Styrkekram till dig och vänd dig till någon som tar er på allvar och som inger förtroende.

Hej ja jag har aldrig träffat denna läkare förut, när vi kom in i rummet så fick jag kanske fel intyck av honom men han var för mig väldigt "stöddig" o såg minsann att min son inte var hel i själen o malde på om detta som en symaskin. Jag ville bara sjunka under jord, jag kände mig väldigt fönedrad, vi försöker i möjligaste mån att alltid se till barnen i fösta hand, just nu skulle vi vuxna vilja ha en kväll för oss själva o hitta lite kraft, vi behöver komma hemifrån o att jag inte känner att jag måste springa in till honom varige kvart o kolla så han är ok. Jag blir nog snart knäpp. Men som det ser ut så kanske det blir till sommaren om inte annat, hoppas på detta:)
 
Sv: Min femåriga son!!!! HJÄLP

Men är det inte i just i fem-sexårsåldern som barn har en "döden" period när de funderar mycket på döden på olika vis. Ja har för mig att det är vanligt, men någon mer insatt kanska kan fylla i ?
 
Sv: Min femåriga son!!!! HJÄLP

En tanke:
Har ni kollat hans blodsocker? Skakningar kan vara ett tecken på högt blodsocker och att han blir trött kan vara tecken på lågt blodsocker. Kanske hade varit bra att kolla upp om han har diabetes. Ring BVC och säg att ni vill ta fasteblodsocker och blodsocker kurva under några dagar.
 
Sv: Min femåriga son!!!! HJÄLP

Hur mkt dricker han (vatten alltså ;))? Om han är väldigt törstig kan det också indikera diabetes. Kolla astma också när ni ändå är igång.
 
Sv: Min femåriga son!!!! HJÄLP

En tanke:
Har ni kollat hans blodsocker? Skakningar kan vara ett tecken på högt blodsocker och att han blir trött kan vara tecken på lågt blodsocker. Kanske hade varit bra att kolla upp om han har diabetes. Ring BVC och säg att ni vill ta fasteblodsocker och blodsocker kurva under några dagar.

Hej jag har påtalat detta MÅNGA gånger under två års tid men dom nekar mig att kolla det. Dom anser att det beror på att han är nervös...... Vilket jag förkastar, så väl känner jag min son. Jag ska gå vidare med detta o tänkte ringa till dom på barn mottagningen på lasarettet. Det är väl sissta utvägen men någon gpång måste dom ju ta saken på allvar.
JAG VILL TACKA FÖR ALLA SVAR O DE STÖDET JAG KÄNNER TACK​
 
Sv: Min femåriga son!!!! HJÄLP

Ja, ta och gå vidare med det här! När du sedan får papper på att det är medicinskt så tycker jag gott att du kan visa den första läkaren det så att han får chansen att be om ursäkt.
Jag kan inte förstå hur en bedömning av hans psykiska status kan göras så snabbt och hur man kan välja att inte undersöka ev. medicinska problem/orsaker?!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 269
Senast: Destiny_D
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 536
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 215
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Sedan i mitten på april i år har jag varit inlagd tre gånger på sjukhus för njurbäckeninflammation. Varje gång med intravenös...
Svar
19
· Visningar
1 530
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Äter hundar småfåglar?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp