Min galna whippa på utställning;-)

pumah

Trådstartare
Soleil har nu hunnit bli 8 månader gammal och debuterade på utställning i fredags...
soleil_collage.jpg

Det är inte jag som håller i snöret;)
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

Hon verkar tycka att det var en helfestlig tillställning :D Hon är jättefin!
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

Tack!
Ja, nog var det festligt allt - hon började tillställningen med att krypa ur halsbandet och rejsa runt som en galning:D Tror du jag skämdes, eller??:o
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

Hahaha!! Åh jag kan tänka mig att hon hade roligt! :rofl:
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

Tack!
Ja, nog var det festligt allt - hon började tillställningen med att krypa ur halsbandet och rejsa runt som en galning:D Tror du jag skämdes, eller??:o

Om det är till någon tröst kan jag säga att samma sak hände på Lövudden (och det är ju enorm utställning) i helgen. Först kom en saluki lös och vimsade runt lite och var så förvånad och förvirrad att hon snällt lät sig fångas. Sedan lyckades mmin unghunds syster att smita ur buren och hade det inte varit för att några reagerade fort hade hon nog sprungit en del :p
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

:D Ja, det är ju tur att man inte är ensam om eländet! Jag fick rusa iväg och köpa ett nytt halsband som hon inte kunde krypa ur;)
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

:D Ja, det är ju tur att man inte är ensam om eländet! Jag fick rusa iväg och köpa ett nytt halsband som hon inte kunde krypa ur;)

Det är därför man har kedja :angel: (Fast okay, vissa kan ju krypa ur dem också)
Härligt att det gick så bra förresten! Det känns som om det borde vara ganska många med när det är en rasspecial?
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

Måste bara fråga om whippet, är de också uppdelade i en racing och utställningsvariant som greyhounden?
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

Nope, det är de inte. Det finns visserligen några som avlar på just race-whippets, men det är inte vanligt alls och det tävlas mycket whippetrace, kapplöpning och lure coursing med "vanliga whippar". Jag har sett MÅNGA whippar, men bara en av dem har varit en "race-whippet" och hade det inte varit för att en vän sa till mig att det var en race-variant så hade jag inte förstått det utan trott att det var en lite tunnare whipp med ovanlig färg. (trots att jag är van vid att titta på hundar)
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

Jag har tänkt prova på race med min galning, tror hon skulle göra sig bra på rundbanda eller lurecoursing eftersom hon är jäkligt uthållig - hon rejsar lätt en timme med mina andra hundar och snabb som satan är hon;-) Är lite fundersam på LC dock, har hört att det är många - och allvarliga - skador.
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

Låter som kanonidé att prova det :D
Jag har varit på en hel del LC-träningar och LC-tävlingar, och visst, det händer att de skadar sig och eftersom det är i så höga hastigheter och tunn hud på hundarna blir skadorna lätt större än om de skulle riva sig på en buske när de går runt och nosar :p MEN om man jämför antalet lopp/hundar med hur många skador det är så upplever inte jag att det är hög skaderisk.
Jag kan minnas att jag sett en skada, en saluki som på något vis lyckades skada sig på en trissa i marken eller någonting sådant. I vilket fall som helst så är jag med på LC så ofta som möjligt och kommer låta min unga dam vara med så fort det finns möjlighet fram tills hon fått sin licens. Jag är inte ett dugg orolig för att hon ska skada sig, trots att hon annars lyckats få de mest märkliga skadorna när hon sprungit lös.
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

Jag fick en fin huvudbild på Soleil, som mig ovetande, blev fotad på utställningen...

soleil_utst_huvud_copyright.jpg

... med nya halsbandet och allt;)
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

jag tror bestämt att jag blev lite kär! har alltid varit förtjust i just whippet och nån gång i framtiden hoppas jag själv kunna äga en:D
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

jag tror bestämt att jag blev lite kär! har alltid varit förtjust i just whippet och nån gång i framtiden hoppas jag själv kunna äga en:D
:D Jag är också "lite kär" i min tokiga whippa! Hon är mycket roligare än vad jag någonsin hade kunnat hoppas på - så jäkla superglad, precis hela tiden :love: Och inte förstår hon att hon är en whippet heller, hon tror att hon är en jaktgolden, precis som de andra :D

Hoppas du får en lika rolig whippet någongång!!
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

Jättefin :love:

Nu blev jag ju ännu mer sugen på att skaffa en whippet :angel:
 
Sv: Min galna whippa på utställning;-)

Jag tror det sprang minst 2 lösa salukis bara där jag och Sandra satt! :p

TS: Jättefin whippa, vad hon showar!! :)
 

Liknande trådar

Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 659
Senast: Takire
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
510
Senast: Mineur
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 916
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Akvarietråden IV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp