Bukefalos 28 år!

min häst har två olika namn!!!

Sv: min häst har två olika namn!!!

Jag var där i två omgångar, den ena gången måste ha vart för 9-10 år sedan och den andra gången året efter. Kan ha varit så att han fanns där den andra gången jag var där och då hette Just Julius och det var när jag var och hälsade på en tid efter som han hette Just Celsius.

Kul att han hade tävlats och gått såpass bra innan!
 
Sv: min häst har två olika namn!!!

hej! tack för sidan! bra tips! jag hittade tyvärr inte honom i listan. han är. e Indoctro och det fanns bara en Thoran...
 
Sv: min häst har två olika namn!!!

Det kan ju också uppkommit ett fel.. Time Out och Thor är ju inte helt olika namn, hästen kanske kallades Thor, och sedan blev det fel vid typ ägarebyte eller otydlig handstil. Det händer också, men det är som tur äår ganska ovanligt:D
 
Sv: min häst har två olika namn!!!

kl

vad händer om det skulle vara fel häst?
 
Sv: min häst har två olika namn!!!

om hästen är från tysklan, holland eller liknande är det inte alls konstigt eftersom dom ofta har ett "hemma på gården namn" och ett tävlings namn. vet en häst som heter Angara men är tävlad i tyskland med namnet Mary Lane. är registrerad under båda namnen i passet
 
Sv: min häst har två olika namn!!!

om hästen är från tysklan, holland eller liknande är det inte alls konstigt eftersom dom ofta har ett "hemma på gården namn" och ett tävlings namn. vet en häst som heter Angara men är tävlad i tyskland med namnet Mary Lane. är registrerad under båda namnen i passet

Eller att hästen inte har ngt namn alls i passet, bara reg nr..
Hände mig, var ngt förvirrande innan jag fick reda på att det var vanligt att man gör så i tyskland..:angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 294
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: valy
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 715
Senast: MML
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
36
· Visningar
3 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp