Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

*Delvis kl*

Det är väl inte så det har varit heller?
Personen i fråga har ju köpt "billiga hästar till sällskap", utlovat en underbar ålderdom på landet för älskade hästen.
När de sedan äger hästen, så har de skickat den till slakt.
Finns inget som säger att man inte får slakta en häst man köpt väl egentligen.

TS: TUR att du Googlade! Man ska alltid kolla upp potentiella köpare innan, så slipper man slösa bort sin tid på dårar :crazy:

Här i stan har vi en tjej som slaktat både beteshästar och fodervärdshästar, så ägandeskap är inte något krav.

Jag slaktade själv en häst nyligen som jag inte ägde. Förvisso på ägarens uppdrag, för att h*n skulle slippa vara med själv, men ingen kontrollerade några papper då.
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Den där gruppen gick jag ur. Folk var ju helt galna, mest på varann, faktiskt.
Istället för att sätta dit EH, så bråkade medlemmarna bara med varann.

Kan hålla med dig delvis där att medlemmar attackerat varandra. Råka själv ut för det i den gruppen men gick inte ur för sen märkte jag att den som hoppa på mig inte var den h*n utgav sig för o vara...

Så fort man ger sig in i svartslaktdiskussioner och det systematiska fusket med passen, hästar som försvinner, hästar som slaktas på andra hästars pass mm då får man hot,personliga påhopp mm mm.

Och det händer dagligen, det är inte ovanligt. Både i IRL och ute i etern tyvärr.
Kramar
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Så har det varit i de flesta fallen.
Men hon har även missat lite ibland, och skickat hästar till slakt som ägarna fortfarande äger.

Det finns människor som inte är riktigt riktiga, och det finns säkert nån diagnos på henne. Vanliga människor som är skojare inser när de ska ge sig.

Vet att det är många hästar som åkt ner till det kända hästslakteriet som var i UG och som kommer från hennes hyrda gård i Örebro. Samt till två andra slakteri men endast det skånska slakteriet bryr sig inte om hur hästarna mår, hur mycket medicin de har i kroppen,om de har livstidskarens,är sjuka eller inte kan gå ELLER om de ägs av den personen som lämnar in hästen för slakt o sen får pengarna utbetalda till sig. De bryr sig heller inte om hästen har pass...

Folk grunnar på om inte E har samarbete med detta slakteri... Men vad vet jag? Jag bor ju bara i samma byhåla tyvärr, som tur är så kommer jag inte därifrån och ska flytta hem igen=)
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Delvis kl
Handlar det om alla typer av hästar eller är det just travare o billigare promenadhästar som råkat illa ut?
Bara nyfiken.
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Delvis kl
Handlar det om alla typer av hästar eller är det just travare o billigare promenadhästar som råkat illa ut?
Bara nyfiken.

De hästar jag har hört talas om i sammanhanget, har alla varit hästar i den allra lägsta prisklassen - det är det gemensamma draget, snarare än en viss typ av häst (även om det ofta är travare). Hela affärsidén bygger på det låga priset. Redan vid ett pris på tex 20 000 kronor så blir det ju en ren förlustaffär att köpa hästen i syfte att slakta den som livsmedel.

Så om man säljer en bara något dyrare häst behöver man nog inte vara orolig för att hästen kommer att slaktas genast eller skickas till tex Polen eller Italien för slakt.
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Delvis kl
Handlar det om alla typer av hästar eller är det just travare o billigare promenadhästar som råkat illa ut?
Bara nyfiken.

För det mesta travare/sv varmblod. Men även kallblodstravare,nordsvenskar,ardenner,sv halvblod har förekommit och shettisar som varit dräktiga med föl vid sidan om. Samt tre shettisar som ena dagen inte hade föl men var synligt dräktiga och 3 dagar senare hade 2 föl fötts i hagen, dessa stod med denna illa åtgångna varmblodshingsten som låg med frakturer helt apatisk, apatiska var de övriga hästarna också, som hittades av förbipasserande och som då tillkallade polis o veterinär flera timmar senare dök h*n upp o ville lasta på hingsten som inte kunde gå själv upp i lastbilen för att sedan köras till slakteriet o där slaktas senare på dagen.
Som tur var gav sig varken polis el veterinär och fick hingsten avlivad på plats för han led ju.
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Jo jag fick frst ett mail. Jag hitta en häst som heter/hette Hilda då jag surfa runt och såg att hon då hamnat hos den ni menar. Men jag visste inte vem som ägde henne först. Så jag maila på blogginlägget på hemsidan som detta stod om att Hilda åkt dit m.m.
Så jag maila o fråga om Hilda kommit hem igen eller var en utav alla de hästar som slaktats hos h*n.

Fick detta svaret för 2dagar sedan. Det är från Hildas ägare Cissy (som det kan läsas i mailet) och fick då reda på av hästäg som varit/är utsatta av h*n och som forskat mera än vad jag hunnit med. Och det har kommit fram att C är/var inneboende/hästskötare hos h*n.

Läs och avgör sj.

hej!
hilda är hemma hos mig :D
hon är 3 år nu och hon har stått hos E sen liten, hon vart inkörd och tränad hemma hos E.
hilda är toppen fin att köra alla kan köra henne och så. hon fick bra omvårdnad av E.
det enda jag vet som h*n lurar är gratis hästar som h*n får.
Det har aldrig försvunnit träningshästar hos E.
Folk som betalar varje månad för att hästen ska stå där alltså, dom hästarna har alltid kommit hem till sina ägare igen. :)
Hilda är idag dräktig då hon inte vill vara travhäst så hon får ett föl till våren och efter det ska hon ridas in.
Så allt stämmer inte som sägs om E, bara en viss del för h*n är duktig på att köra/rida in hästar och utbilda dom vidare.
även om h*n har lurat många människor som har fått lida för att deras hästar inte lever längre det är hemskt, :(
man litar ju på människor att dom ska ta hand om deras trotjänare sen tas dom bort bara så där det är så sorgligt att höra.
mvh cissy




> Date: Thu, 15 Sep 2011 18:24:47 +0200
>
>
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Jag har ju haft två hästar hos E,först ett kallblodssto som enbart skulle promenadridas,ev betäckning. Jag körde dit henne i Februari 2008,jag och E hade pratat mycket på telefonen,och jag kände mig trygg i beslutet att köra dit min dam. Eftersom E hade jobbat med inridning och sånt så kändes det kanonbra att min dam skulle hamna hos jusst henne,eftersom hon testade REJÄLT,och var bara allmänt vrång i bland,så jag kände mig ganska säker på att hon faktist skulle få stanna och inte skickas vidare pga att hon bara dummade sig,och få leva sina sista år där. Hon skulle även betäckas,vilket jag tyckte var underbart,då hon tidigare fått ett föl som hon tyvär förlorade,men OJ vad hon älskade den lilla de dagar han levde.

Jag trodde verkligen att min dam skulle få ett underbart liv!

Gick ett tag,och vi hördes av ofta,det fungerade bra med stoet,och allt flöt på fint,var ner och hälsade på henne,och hon såg så nöjd ut! Våren kom och jag skulle nu ta tag i inridningen på min valack,E erbjöd sig att hon kunde rida in han,men jag tackade nej då jag inte hade dom pengarna jusst då,jobbade bara halvtid,så jag vågade inte ta av sparpengarna till det. Efter ytterligare nån vecka så erbjöd jag E att köpa mitt sto (det var planen att hon skulle få göra om allt funkade) E vart jätteglad,men hon skulle fundera pga pengar,tillslut så frågade jag om inte hon kunde rida in min valack,så skrev jag över stoet på henne,och sagt och gjort,så vart det!

Helgen efter åkte jag ner med valacken,tanken var att han skulle vara där i två månader,men redan efter 3 veckor så börjades det strula...

Dealen var att han skulle gå på sommarbete där,men först så ringde hon om att hon skulle flytta alla sina hästar till ett nytt ställe om ett tag,efter det så skulle hon stalla in hästarna i stället,och jag skulle då få betala stallhyra+skötsel,och efter det så hade han dragit sönder ena hoven,så hon kunde inte göra något mer med honom just nu,utan då skulle han flyttas,jag skulle betala en dyr stallhyra,och hon skulle endå inte kunna göra något med han endå... Jag beslutade då att ta hem han istället,han var skrittat,travad och galopperad på. Jag hade varit dit en gång och skrittat en sväng på han,men inget mer.

Iallafall,hämtar hem han,jag kan inte göra något alls eftersom hoven såg förjävlig ut,skitsvårt att få tag på hovslagare,(mitt i semestern) så en i stallet filade till kanterna lite bara,sen fick han gå i hagen tills hovslagaren äntligen kom,på med ny sko,sen låta han stå ett par dagar till,sen när jag skulle provrida så var han heeeelt överspänd,som om han aldrig varit med om det innan,testade ett par gånger,men han var lika nervös varje gång,att trava och galoppera var bara att glömma!

Fick börja om helt från början att hänga på han osv,en vacker dag när jag hoppade upp så exploderade han,bara bockade!

I samma veva så gick jag och dåvarande sambon isär,jag flyttade,jobbet gick i konkurs,och där stog jag utan både boende och lön,så jag fick lov att sätta ut han till foder/försäljning,hittade en som ville köpa han,och så vart det.

Var utan både internet och hemtelefon ett bra tag,när jag åter fått ordning på allt så hörde jag av mig till E för att höra hur det gick med tanten,inget svar,gick inte att få tag på henne alls! Efter månader så gav jag upp och trodde att hon fått vandra vidare,men i vintras så hittade jag henne på annons,då hade den tjejen köpt henne av E ganska snabbt efter att E blivit ägare,nu klarade inte inte den nya ägaren av henne,utan hon kände att hon måste säljas (som sagt,en väääldigt speciell häst) jag hade inte möjlighet just då att ha häst i mitt liv,hade precis köpt ett hus som skulle helrenoveras,men jag hade första tjing i fall jag ville ha henne. Tiden gick,och jag tänkte mycket på min lilla tjej,gick in på stc en dag för att se om hon fortfarande var vid liv,och där stog det nya ägaruppgifter,snokade på facebook på namnet,fanns massor som hette så,men helt plötsligt så såg jag "min" dam på en profilbild! :D Skickade genast ett mejl,och hon svarade med detsamma,hon hade funderat så mycket på tidigare historia osv,jag berättade allt jag och hon varit med om,alla motgångar,men ack så mycket glädje,fick tillbaka ett svar att hon var så tacksam över att jag delade med mig,att hon skrattat och gråtit omvartannat,och hon bjöd genst dit mig,tyvär är det ca 40 mil emellan oss,så det är ju inget man åker bara sådär,men nästa sommar ska jag dit och hälsa på! :bump:

Jag blir väldigt lättad över att min dam lever i dag,men kan endå inte förstå varför? Så som E har hållt på att slakta hästar,varför inte min dam? Hon var trots allt till åren,och hade förslitningsskador i benen. E hade ju kunnat kört i väg henne och sagt att benen blivit värre bara,jag skulle inte tveka en sekund på det. Det var ju liksom en anledning nog att ta bort henne!

Nu är jag ju så klart ÖVERLYCKLIG över att hon inte är slaktad,men man tänker ju endå på varför just hon klarade sig? Hade inte E börjat med dessa vansinnes grejer då kanske?

När jag läste en tråd här på buke ang en tjej som bodde i örebro som slaktade hästar så gick det upp för mig vilken det var ganska snabbt när "E.H" skrevs,och jag ryser när jag inser hur nära det var att min dam kunde fått vandra vidare! :cry:


Hur som helst,nu är "damen" 21 år,och still going strong! :D

5808_1193634395233_1059624479_30639836_4204211_n.jpg


Man känner igen E direkt vid mejl,väldigt speciell stavning och sånt,så man ska passa sig ifall hon går under ett annat namn! Nu kan jag dock inte komma på ett exempel,och har inga sparade mejl,men m.m användes väll ganska flitigt har jag för mig?

Och snacka för sig kan hon då verkligen göra!
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Jag har ju haft två hästar hos E,först ett kallblodssto som enbart skulle promenadridas,ev betäckning. Jag körde dit henne i Februari 2008,jag och E hade pratat mycket på telefonen,och jag kände mig trygg i beslutet att köra dit min dam. Eftersom E hade jobbat med inridning och sånt så kändes det kanonbra att min dam skulle hamna hos jusst henne,eftersom hon testade REJÄLT,och var bara allmänt vrång i bland,så jag kände mig ganska säker på att hon faktist skulle få stanna och inte skickas vidare pga att hon bara dummade sig,och få leva sina sista år där. Hon skulle även betäckas,vilket jag tyckte var underbart,då hon tidigare fått ett föl som hon tyvär förlorade,men OJ vad hon älskade den lilla de dagar han levde.

Jag trodde verkligen att min dam skulle få ett underbart liv!

Gick ett tag,och vi hördes av ofta,det fungerade bra med stoet,och allt flöt på fint,var ner och hälsade på henne,och hon såg så nöjd ut! Våren kom och jag skulle nu ta tag i inridningen på min valack,E erbjöd sig att hon kunde rida in han,men jag tackade nej då jag inte hade dom pengarna jusst då,jobbade bara halvtid,så jag vågade inte ta av sparpengarna till det. Efter ytterligare nån vecka så erbjöd jag E att köpa mitt sto (det var planen att hon skulle få göra om allt funkade) E vart jätteglad,men hon skulle fundera pga pengar,tillslut så frågade jag om inte hon kunde rida in min valack,så skrev jag över stoet på henne,och sagt och gjort,så vart det!

Helgen efter åkte jag ner med valacken,tanken var att han skulle vara där i två månader,men redan efter 3 veckor så börjades det strula...

Dealen var att han skulle gå på sommarbete där,men först så ringde hon om att hon skulle flytta alla sina hästar till ett nytt ställe om ett tag,efter det så skulle hon stalla in hästarna i stället,och jag skulle då få betala stallhyra+skötsel,och efter det så hade han dragit sönder ena hoven,så hon kunde inte göra något mer med honom just nu,utan då skulle han flyttas,jag skulle betala en dyr stallhyra,och hon skulle endå inte kunna göra något med han endå... Jag beslutade då att ta hem han istället,han var skrittat,travad och galopperad på. Jag hade varit dit en gång och skrittat en sväng på han,men inget mer.

Iallafall,hämtar hem han,jag kan inte göra något alls eftersom hoven såg förjävlig ut,skitsvårt att få tag på hovslagare,(mitt i semestern) så en i stallet filade till kanterna lite bara,sen fick han gå i hagen tills hovslagaren äntligen kom,på med ny sko,sen låta han stå ett par dagar till,sen när jag skulle provrida så var han heeeelt överspänd,som om han aldrig varit med om det innan,testade ett par gånger,men han var lika nervös varje gång,att trava och galoppera var bara att glömma!

Fick börja om helt från början att hänga på han osv,en vacker dag när jag hoppade upp så exploderade han,bara bockade!

I samma veva så gick jag och dåvarande sambon isär,jag flyttade,jobbet gick i konkurs,och där stog jag utan både boende och lön,så jag fick lov att sätta ut han till foder/försäljning,hittade en som ville köpa han,och så vart det.

Var utan både internet och hemtelefon ett bra tag,när jag åter fått ordning på allt så hörde jag av mig till E för att höra hur det gick med tanten,inget svar,gick inte att få tag på henne alls! Efter månader så gav jag upp och trodde att hon fått vandra vidare,men i vintras så hittade jag henne på annons,då hade den tjejen köpt henne av E ganska snabbt efter att E blivit ägare,nu klarade inte inte den nya ägaren av henne,utan hon kände att hon måste säljas (som sagt,en väääldigt speciell häst) jag hade inte möjlighet just då att ha häst i mitt liv,hade precis köpt ett hus som skulle helrenoveras,men jag hade första tjing i fall jag ville ha henne. Tiden gick,och jag tänkte mycket på min lilla tjej,gick in på stc en dag för att se om hon fortfarande var vid liv,och där stog det nya ägaruppgifter,snokade på facebook på namnet,fanns massor som hette så,men helt plötsligt så såg jag "min" dam på en profilbild! :D Skickade genast ett mejl,och hon svarade med detsamma,hon hade funderat så mycket på tidigare historia osv,jag berättade allt jag och hon varit med om,alla motgångar,men ack så mycket glädje,fick tillbaka ett svar att hon var så tacksam över att jag delade med mig,att hon skrattat och gråtit omvartannat,och hon bjöd genst dit mig,tyvär är det ca 40 mil emellan oss,så det är ju inget man åker bara sådär,men nästa sommar ska jag dit och hälsa på! :bump:

Jag blir väldigt lättad över att min dam lever i dag,men kan endå inte förstå varför? Så som E har hållt på att slakta hästar,varför inte min dam? Hon var trots allt till åren,och hade förslitningsskador i benen. E hade ju kunnat kört i väg henne och sagt att benen blivit värre bara,jag skulle inte tveka en sekund på det. Det var ju liksom en anledning nog att ta bort henne!

Nu är jag ju så klart ÖVERLYCKLIG över att hon inte är slaktad,men man tänker ju endå på varför just hon klarade sig? Hade inte E börjat med dessa vansinnes grejer då kanske?

När jag läste en tråd här på buke ang en tjej som bodde i örebro som slaktade hästar så gick det upp för mig vilken det var ganska snabbt när "E.H" skrevs,och jag ryser när jag inser hur nära det var att min dam kunde fått vandra vidare! :cry:


Hur som helst,nu är "damen" 21 år,och still going strong! :D

5808_1193634395233_1059624479_30639836_4204211_n.jpg


Man känner igen E direkt vid mejl,väldigt speciell stavning och sånt,så man ska passa sig ifall hon går under ett annat namn! Nu kan jag dock inte komma på ett exempel,och har inga sparade mejl,men m.m användes väll ganska flitigt har jag för mig?

Och snacka för sig kan hon då verkligen göra!


Vilken historia! Då har din gamla dam haft turen på sin sida =)

Är det hon på fotot? Söt tös=)

Jo E.H har en speciell stavning och sk slang uttryck för sig då hon skriver. Mycket mm och hmmmmm och ehhhhh och hehehehehe samt en hel del felstavningar och felvända ord. Skulle varit bra om UG tog upp detta med henne så man fick se hur hon ser ut. På hennes fb sida har hon bara satt upp en annan tjej samt den där svarta korsningshingsten samt några andra hästar. Likadant på hennes dotters sida. Någon som har foto?
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Ug???

Jag har en bild,men jag vill tyvär inte lägga upp den så här ofentligt...
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Hade lagt till ett ord för mycket, meningen med gruppen var bra från början, och där kan man få kontakt med andra drabbade, de som käbblar där nu är inte de drabbade verkar det som, utan andra. Jag är själv inte aktiv där längre utan arbetar utanför.
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Den där gruppen gick jag ur. Folk var ju helt galna, mest på varann, faktiskt.
Istället för att sätta dit EH, så bråkade medlemmarna bara med varann.

Det stämmer. Jag är med fortfarande, bråket har avtagit, men problemet kvarstår. Och så länge folk ger bort hästar så är det tyvärr inget brott.. Men slakta foderhästar osv är ju det..

TS: skönt att då googlade!
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Jag har ju haft två hästar hos E,först ett kallblodssto som enbart skulle promenadridas,ev betäckning. Jag körde dit henne i Februari 2008,jag och E hade pratat mycket på telefonen,och jag kände mig trygg i beslutet att köra dit min dam. Eftersom E hade jobbat med inridning och sånt så kändes det kanonbra att min dam skulle hamna hos jusst henne,eftersom hon testade REJÄLT,och var bara allmänt vrång i bland,så jag kände mig ganska säker på att hon faktist skulle få stanna och inte skickas vidare pga att hon bara dummade sig,och få leva sina sista år där. Hon skulle även betäckas,vilket jag tyckte var underbart,då hon tidigare fått ett föl som hon tyvär förlorade,men OJ vad hon älskade den lilla de dagar han levde.

Jag trodde verkligen att min dam skulle få ett underbart liv!

Gick ett tag,och vi hördes av ofta,det fungerade bra med stoet,och allt flöt på fint,var ner och hälsade på henne,och hon såg så nöjd ut! Våren kom och jag skulle nu ta tag i inridningen på min valack,E erbjöd sig att hon kunde rida in han,men jag tackade nej då jag inte hade dom pengarna jusst då,jobbade bara halvtid,så jag vågade inte ta av sparpengarna till det. Efter ytterligare nån vecka så erbjöd jag E att köpa mitt sto (det var planen att hon skulle få göra om allt funkade) E vart jätteglad,men hon skulle fundera pga pengar,tillslut så frågade jag om inte hon kunde rida in min valack,så skrev jag över stoet på henne,och sagt och gjort,så vart det!

Helgen efter åkte jag ner med valacken,tanken var att han skulle vara där i två månader,men redan efter 3 veckor så börjades det strula...

Dealen var att han skulle gå på sommarbete där,men först så ringde hon om att hon skulle flytta alla sina hästar till ett nytt ställe om ett tag,efter det så skulle hon stalla in hästarna i stället,och jag skulle då få betala stallhyra+skötsel,och efter det så hade han dragit sönder ena hoven,så hon kunde inte göra något mer med honom just nu,utan då skulle han flyttas,jag skulle betala en dyr stallhyra,och hon skulle endå inte kunna göra något med han endå... Jag beslutade då att ta hem han istället,han var skrittat,travad och galopperad på. Jag hade varit dit en gång och skrittat en sväng på han,men inget mer.

Iallafall,hämtar hem han,jag kan inte göra något alls eftersom hoven såg förjävlig ut,skitsvårt att få tag på hovslagare,(mitt i semestern) så en i stallet filade till kanterna lite bara,sen fick han gå i hagen tills hovslagaren äntligen kom,på med ny sko,sen låta han stå ett par dagar till,sen när jag skulle provrida så var han heeeelt överspänd,som om han aldrig varit med om det innan,testade ett par gånger,men han var lika nervös varje gång,att trava och galoppera var bara att glömma!

Fick börja om helt från början att hänga på han osv,en vacker dag när jag hoppade upp så exploderade han,bara bockade!

I samma veva så gick jag och dåvarande sambon isär,jag flyttade,jobbet gick i konkurs,och där stog jag utan både boende och lön,så jag fick lov att sätta ut han till foder/försäljning,hittade en som ville köpa han,och så vart det.

Var utan både internet och hemtelefon ett bra tag,när jag åter fått ordning på allt så hörde jag av mig till E för att höra hur det gick med tanten,inget svar,gick inte att få tag på henne alls! Efter månader så gav jag upp och trodde att hon fått vandra vidare,men i vintras så hittade jag henne på annons,då hade den tjejen köpt henne av E ganska snabbt efter att E blivit ägare,nu klarade inte inte den nya ägaren av henne,utan hon kände att hon måste säljas (som sagt,en väääldigt speciell häst) jag hade inte möjlighet just då att ha häst i mitt liv,hade precis köpt ett hus som skulle helrenoveras,men jag hade första tjing i fall jag ville ha henne. Tiden gick,och jag tänkte mycket på min lilla tjej,gick in på stc en dag för att se om hon fortfarande var vid liv,och där stog det nya ägaruppgifter,snokade på facebook på namnet,fanns massor som hette så,men helt plötsligt så såg jag "min" dam på en profilbild! :D Skickade genast ett mejl,och hon svarade med detsamma,hon hade funderat så mycket på tidigare historia osv,jag berättade allt jag och hon varit med om,alla motgångar,men ack så mycket glädje,fick tillbaka ett svar att hon var så tacksam över att jag delade med mig,att hon skrattat och gråtit omvartannat,och hon bjöd genst dit mig,tyvär är det ca 40 mil emellan oss,så det är ju inget man åker bara sådär,men nästa sommar ska jag dit och hälsa på! :bump:

Jag blir väldigt lättad över att min dam lever i dag,men kan endå inte förstå varför? Så som E har hållt på att slakta hästar,varför inte min dam? Hon var trots allt till åren,och hade förslitningsskador i benen. E hade ju kunnat kört i väg henne och sagt att benen blivit värre bara,jag skulle inte tveka en sekund på det. Det var ju liksom en anledning nog att ta bort henne!

Nu är jag ju så klart ÖVERLYCKLIG över att hon inte är slaktad,men man tänker ju endå på varför just hon klarade sig? Hade inte E börjat med dessa vansinnes grejer då kanske?

När jag läste en tråd här på buke ang en tjej som bodde i örebro som slaktade hästar så gick det upp för mig vilken det var ganska snabbt när "E.H" skrevs,och jag ryser när jag inser hur nära det var att min dam kunde fått vandra vidare! :cry:


Hur som helst,nu är "damen" 21 år,och still going strong! :D

5808_1193634395233_1059624479_30639836_4204211_n.jpg


Man känner igen E direkt vid mejl,väldigt speciell stavning och sånt,så man ska passa sig ifall hon går under ett annat namn! Nu kan jag dock inte komma på ett exempel,och har inga sparade mejl,men m.m användes väll ganska flitigt har jag för mig?

Och snacka för sig kan hon då verkligen göra!

Inget konstigt att din häst fick leva vidare, E gör nämligen ALLT för pengar de hästar hon fått(som jag vet om) som inte varit varmblodstravare.
Tex den här och nåt mer kallblod och ett eller flera fullblod, de säljer hon gärna så dyrt som möjligt och "glömmer" att berätta om hästens tidigare problem och sjukdomshistoria.

Även om hon skickar hästarna till Knorrevången så tjänar hon mer på dem levande.
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Ja,jag var ju skitorolig att hon inte hade berättat om skadorna,men hon hade faktist gjort det,så hon kan inte ha fått många kronor för henne....:confused:
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Okej, då kanske hon gillade din häst lite extra eller nåt då.
Vet iaf andra fall där hon inte berättat om gamla skador/ problem utan sålt hästarna som helt friska hästar till träning/tävling.
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Ja,"min" dam lär ha haft en jäkla tur helt enkelt!
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Ja,jag var ju skitorolig att hon inte hade berättat om skadorna,men hon hade faktist gjort det,så hon kan inte ha fått många kronor för henne....:confused:

Den nya äg gav sig nog inte, hon ville köpa henne trots de skadorna. Hon gjorde en god gärning:bow:
Din dam hade tur o räddades.
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Jag är själv inte drabbad av henne men känner hästägare som är drabbade och då har de lånat ut sina hästar på foder,betäckning och för bete. Dessa hästar lever inte idag, de slaktades mellan 3-14dagar efter att de kom till E. äg har kunnat få ut info om sina hästar, eftersom de fortfarande äger dom, från slakteriet och flera har åkt över 60mil ner till knorre men även till slakteri i närheten av Örebro län.

Lättast att känna igen hennes annonser och annons svar på är: felstavningar, förkortningar så som: mm, hmmmmm och hehehe. Sen är texten ihopskriven på något konstigt viss. Ja de utmärker sig om man säger så. Så ska ni låna ut, lämna på foder, sommarbete eller unghästhantering så som inridning, inkörning eller för betäckning av hennes korsningshingst Legolas så kolla upp noga vart er häst hamnar. Gör det för hästens och er egens skull. Ni vet att hon finns, men det finns säkert flera som henne. Var försiktiga!
 
Sv: Min häst kunde ha gått till svartslakt! *lugna mig, tack!*

Vänta lite nu, kan det här vara samma person som förut annonserade flitigt på HästNet och sökte gratis hästar? Det brukade stå något om att hon inte ville åka långt för att hämta hästen, utan att ägaren i så fall fick stå för transport till henne. Någon som känner igen det?
 

Liknande trådar

N
Träning Hela historian: Köpte honom som "problemhäst" - när han kom så var han så mager att revbenen syntes med alldeles tuffsig päls och nervös...
Svar
18
· Visningar
3 776
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp