Min häst stannar!

När hon tillexempel blivit vaccinerad så har veterinären bara kollat av henne och Han såg ingenting. Hon har inte haft nån skade historik innan utan isåfall endast små saker som en sträckning eller liknande. För någon månad sedan fick hon en sträckning i bogen som veterinären kollade på och det var inget allvarligt utan gick bort 1 vecka senare.
"Kolla på" kan innebära många olika saker. Att "kolla på" i samband med vaccination handlar om att hästen inte ska ha någon allvarlig systemsjukdom som kan "krocka" med vaccinationen, det är inte samma sak som en felfri rörelseapparat. Har det gjorts en ordentlig hältutredningen av rutinerad hästveterinär inriktad på ortopedi? Om inte skulle jag börja där.
Hittas inga fel i rörelseapparaten skulle jag se över sadeln, det kan ju vara så att den inte passar och klämmer i sprången eller landningen.
 
Jag blir ju själv lätt osäker efter att ett stopp har kommit. Jag målar lätt upp en bild som *om det går såhär fort och hästen stannar kommer jag ramla av* vilket inte alls är bra. I dressyren är hon jätte fin men det är just i hoppningen jag tänker direkt *nu kommer hon stanna* och jag blir osäker och hon stannar. Jag försöker låta bli att bli orolig eller tänka på detta viset men det sitter fortfarande i.
En del hästar tål inte att man gör fel i hoppningen, då säger de upp sig och vill inte mer. Har man en sån häst får man helt enkelt inte göra får många misstag.
 

Liknande trådar

Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 517
Senast: sorbifolia
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: Lutten
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 409
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp