Min iphone verkar ha gett upp. Varför?

Killaloe

Trådstartare
Jag är iphone ägare sedan två dagar tillbaka (och jag har redan ett osunt förhållande till den :D).

Idag på morgonen tar jag den från laddningen (fulladdad), åker iväg mot jobbet, ringer två samtal på vägen - så långt allt frid och fröjd.

När jag kommer till jobbet är den stendöd! :eek: Det går inte att trycka på någonting som gör att den reagerar. Jag har fått låna en laddare av min kollega och den har legat på laddning i 1,5 timmar men fortfarande inte ett livstecken från den :cry:

Vad är det för fel? Vad ska jag göra?

Sv: Min iphone verkar ha gett upp. Varför?

Händer det något om du håller inne avstängningsknappen och den enda knappen på framsidan samtidigt en liten stund?

Nu lever den igen :banana:

Tack snälla!

Har du någon bra gissning på varför det blev som det blev? :)

Det är ju en liten dator, så den hade säkert hängt sig. Så att trycka på båda knapparna är som att stänga av en vanlig dator med strömknappen typ.

Så där gjorde min ett par ggr i början också, sen uppdaterade jag telefonen och det har inte hänt igen. Jag gick in i en telefon butik när min var död och de sa att det blir så ibland, och även om det hänger på sig andra sätt så är det så man rebootar det.

Det kan ju vara bra att komma ihåg nästa gång det händer (för det lär ju hända igen då).
Så återigen, tack! :)

Det där ska dock inte hända särskilt ofta. Jag har haft min iPhone i mer än 1,5 år och det har aldrig hänt.

Hade det hänt mig med en ny telefon säg tre ggr på 2-3 veckor hade jag nog gått tillbaka med den.

Min gjorde så en gång i veckan :) Den fick namnet Icrap och efter 10 mån bytte jag till en HTC :p

Jag tror att jag har gjort det. Eller snarare, jag litar på att min sambo har gjort det eftersom det är han som har fått mig att skaffa en iPhone och därmed får han ta ansvaret för den :D

Jag fick lära mig det genom supporten, en snäll kille som guidade mig från hjärtsnörpet. Efter en vecka, trodde jag det var kört.

Jag kan bara uppdatera och säga att nu verkar iPhonen ha bestämt sig för att vara snäll och sköta sig för efter det att den gjorde något med sig självt i förra veckan har den inte bråkat med mig en enda gång :D Så nu tror jag att vi är i fas.

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 236
Senast: Meggan
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 440
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka