Bukefalos 28 år!

Min kastrerade hankatt är en snuskpelle!!

ika77

Trådstartare
Jag har en kastrerad hankatt ( bondkatt) som beter sig lite märkligt.. :crazy:
Han försöker para min andra kastrerade hankatt... :smirk:
Tar ett tag i nacken på honom och sen börjar han... ehuum..jucka på honom..
Är detta verkligen vanligt..?
Jag trodde att man reducerade alla de drifterna när man kastrerade katten.
Nån som vet?

Min andra katt är ganska loj av sig och är stor och tjock och ligger bara där o ser minst sagt förnedrad och sur ut. :p

Katten i fråga är 2 år i Juli. Så han borde ju ha blivit könsmogen för längesen.. Eller?

Svara gärna någon om det finns nån därute som har ett bra svar.
Tack på förhand.
 
Sv: Min kastrerade hankatt är en snuskpelle!!

Min yngsta, Pipen åkte på rejält med däng ett par gånger efter sin kastrering då han försökte sätta på min äldsta katt (inte populärt av en sovande Nisse).
Det gick över efter några dagar, sedan har han aldrig gjort något mer.
 
Sv: Min kastrerade hankatt är en snuskpelle!!

Så där gör min okastrerade på min kastrerade hankatt också. Min teori är att det är nåt slags dominansbeteende, men jag är inte säker. Min katt gör det speciellt när vi är på uställning, inför alla :o Vid dessa tillfällen är min kastrerade katt väldigt osäker och rädd, och då passar den okastrerade på...
 
Sv: Min kastrerade hankatt är en snuskpelle!!

Inte så ovanligt som man tror. Två hankatter på katthemmet har inte insett att de är kastrerade. Så fort honorna löper blir de galna och ska på dem. Vissa går ju med på det och så har de roligt en stund...... :angel:
 
Sv: Min kastrerade hankatt är en snuskpelle!!

Hmm... katter kan visst vara märkligare än man tror.. :)
Han har visat detta beteendet sista månaden. Antar att det är vårkänslor eller nåt.
Tack för alla svar. Då kanske han inte är så onaturlig trots allt! ;)
 
Sv: Min kastrerade hankatt är en snuskpelle!!

De har väl fortfarande könsdriften kvar fastän att de är kastrerade. Så är det ju iaf för hästar.
 
Sv: Min kastrerade hankatt är en snuskpelle!!

Hej har också en kastrerad hankatt som vill para min andra katt som är kasterad . så du är inte ensam om detta problem
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 238
Senast: mackan
·
Övr. Katt Suck... Det har ju dykt upp minst en okastrerad hankatt som stryker här och letar mat, kissar ner mitt silage och ffa skrämmer bort...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 919
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 349
Övr. Katt Jag upplevde just en väldigt konstig grej med mina två kastrerade hankatter. Den svarta katten låg och halvsov. Då kom grå och tvättade...
Svar
4
· Visningar
2 975
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp