mysko

Trådstartare
kan bli alldeles till sig när man kliar honom :D
Fast problemet är att han spinner så han tappar luft och ställer sig på alla 4 och bara väser och skippar efter luft :eek:
Det låter otäckt och efter ett par minuter så börjar han andas normalt igen,, är det någon annan som varit med om det,, vet ni om det är farligt??
Jag blir så himla nervös när han gör så och tror att han ska kvävas :cry:

Aldrig hört om liknande problem. Tror inte det är farligt sålänge han får tillbaka sin andning, men jag vet inget om detta så ta mig inte på för stort allvar.

Mina föräldrars katt somnar nästan dagligen i vattenskålen så hon vaknar till och nyser och fnyser vatten.

Jag har heller aldrig hört om någon katt som gjort på det sättet.. Han kanske sätter i halsen?? Kanske ska kolla med veterinär om de kan kika ner i halsen på katten. Det kan ju vara så att locket för luftstrupen inte sluter tätt eller nåt??
:confused:

Jag har en som kan göra liknande saker. Inte så kraftigt som din verkar göra, men så att andhämtniningen låter konstigt ocvh han kippar lite.

Usch! trodde att någon skulle skriva att det är vanligt så jag slapp oroa mig :D
Jag ska ringa kliniken i morgon och höra med dom iaf.

Ja det är riktigt otäckt när han gör så, jag tror att han ska kvävas :crazy:
Detta har gjort att jag vågar inte kela med honom så länge han vill eftersom det oftast kommer då :cry:

tack för era svar :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 404
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 049
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag har börjat inse att jag inte riktigt kan hantera det här med Corona och allt som händer i världen just nu. Att jag inte är ensam som...
Svar
16
· Visningar
2 219
Senast: Hippocampus
·
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något... 2
Svar
32
· Visningar
5 858
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka